Israel Hayom

100 ימים של יחסי ציבור

בביטחון: איראן זוחלת לעבר הגרעין בחוץ: הנאיביות הישנה והרעה חוזרת בבריאות: מעט הגבלות, הרבה מתים בחינוך: לומדים קורונה, לא פדגוגיה בביטחון הפנים: הפשיעה במגזר משתוללת

- ניצן הורוביץ | תחום הבריאות מיטל יסעור בית אור

אווירה טובה, תוצאה מאכזבת: מבחן הפתיחה של ממשלת השינוי ● פרויקט מיוחד

את כניסתו של השר ניצן הורוביץ למשרד הבריאות ליוותה האמי רה שמערכת הבריאות היא לא רק קורונה, אבל הגל הרביעי טרף את הקלפים והמגיפה חזרה לתפוס את רוב תשומת הלב של השר ובכירי המשרד. רה"מ בנט ושר הבריאות הצליחו לראשונה לגבש אסטרטגיה של חיים לצד הקורונה, עם העדפה ברורה למינימום הגבלות. הדבר התאפשר בעיקר בזכות החיסונים ושיעור ההתחסנות הגבוה, אך גם המחיר היה כבד: 961 מתים וכמעט 4,000 חולים קשים בגל הנוכחי.

הורוביץ הבטיח לחזק את מערכת הבריאות ודאג לקבע את תקני הקו רונה שניתנו בממשלה הקודמת. עם זאת, בבתי החולים מחכים למימוש תוספות כוח אדם של עוד 100 אנשי רפואה ו 550 אנשי סיעוד. רק פעימה אחת מתוך שלוש כבר מומשה.

השר כבר התמודד עד כה עם כמה סערות, ובהן משבר בתי החולים הציבוריים וש ביתה שפגעה מאוד במטופ לים. הוא מנהל מערכת יחסים מתוחה עם מנהלי בתי החולים שהעלו נגדו בימים האחרונים טענות על התעלמות וחוסר נגישות, וגם נמצא בהתנגשות עם אחת הקופות הגדולות.

בה בשעה, הורוביץ הצליח להשיג תוספת תקציב של כ 2 מיליארד שקלים למערכת הבריאות, שתשמש להגדלת סל התרופות ולחיזוק תחום בריאות הנפש. כמו כן, נראה שבאוצר ניצלו את חוסר הניסיון המיניס טריאלי והניהולי למחטפים והכניסו כמה סעיפים בעייתיים שבמערכת הבריאות ניסו להימנע מהם במשך שנים.

לצד תוספת התקציב, הורוביץ הוביל כמה מהלכים סקטוריאליי­ם כמו נושא תרומות הדם מהומואים וקיצור תורים לניתוחים לשינוי מין. בנאום הפתיחה שלו הבטיח השר לשים דגש על רפואה מונעת, עוד לפני שהאזרח מגיע לבתי החולים. ההבטחה הזאת עדיין מחכה למימוש.

הורוביץ הבטיח לחזק את מערכת הבריאות ודאג לקבע את תקני הקורונה. עם זאת, בבתיה"ח מחכים לתוספת כוח האדם של 100 אנשי רפואה ו 550 אנשי סיעוד

 ?? צילום: אמיל סלמן ?? בנט ולפיד
צילום: אמיל סלמן בנט ולפיד
 ??  ?? ג'קי לוי
ג'קי לוי
 ??  ?? מוריה קור
מוריה קור
 ??  ?? אראל סג"ל
אראל סג"ל
 ??  ?? אמנון לורד
אמנון לורד
 ??  ?? קרולין גליק
קרולין גליק
 ??  ?? יאיר ניצני
יאיר ניצני
 ??  ?? אברי גלעד
אברי גלעד
 ??  ?? עירית לינור
עירית לינור
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק
צילום: אורן בן חקון מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? רה"מ בנט ורה"מ החליפי לפיד
צילום: אורן בן חקון רה"מ בנט ורה"מ החליפי לפיד
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ישיבת ממשלה. ההטרוגניות יכולה גם להיות יתרון
צילום: אי.אף.פי ישיבת ממשלה. ההטרוגניות יכולה גם להיות יתרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel