Israel Hayom

מהשפעות הקורונה: עלייה בביקוש לסוכות

פחות ישראלים יחגגו את החג בנכר, המשפחות כנראה מתפצלות בשל אילוצי ההתכנסות, ואולי אפילו יש המקימים סוכה למבודדי הקורונה - אלו הן חלק מהסיבות לביקוש הגואה

- היאלי יעקבי הנדלסמן

ננראה שהשנה נוכל לפגוש את האוש פיזין בסוכה - את הסבא והסבתא, את הדוד והדודה ואולי גם את שלו מית המסורתית. אחרי החגים בשנה שעברה, זה לא נראה מובן מאליו שפניהם לא רק ירצדו על המסך.

זה הזמן לעדכן ברשימה שלכם את העסקים שנהנים מהשפעות הקורונה - משווקי הסוכות. אלה מדווחים על עלייה חריגה בביקוש: פחות ישראלים יחגגו את החג בנכר, המשפחות כנראה מתפצלות בשל אילוצי ההתכנסות, ואולי אפילו יש המקימים סוכה למבודדי הקורונה. אלו הן חלק מהסיבות לביקוש הגואה, אלא אם כן נניח שה תקופה הזו גרמה לנו גם לחזור למסורת, ואפילו לדת, רחמנא ליצלן.

שי אליצור הוא מנכ"ל "סוכות נחלים", החברה הגדולה ביותר לייצור סוכות ולשיווקן, שפעילה בשוק זה יותר מארבעה עשורים. אליצור מבחין השנה במגמה של רכישת סוכות גדולות יותר. לדבריו, "רבים רוצים לחגוג את החג עם בני המ שפחה, והחיסון השלישי מאפשר זאת. אם בשנה שעברה היו הרבה יותר סוכות קטנות, בגודל של 2x2 מ' או 2x3 מ', השנה אנחנו רואים גם בחנויות

וגם באתר האונליין שלנו שאנשים קונים סוכות ממש גדולות. נראה שאנשים התגעגעו לארח, וזו הזדמנות לארח בחוץ, באוויר הפתוח. אנשים קונים סוכות גדולות ומשפחתיות. מדובר בגדלים של 3x6 מ' או 3x4 מ', שמתאימים ל 15-12 איש. רוב האנשים מחשבים את זה לפי מטר או מטר וחצי לאדם, כי הם רוצים שזה יהיה כמה שיותר מרווח. בשנה שעברה קנו סוכות ממש קטנות. כל סבא וסבתא שנשארו לבד בבית קנו סוכה קטנה, והשנה זה לאירוח. יש גם כאלה שמגדילים את הסוכה. זה ממש קיצוני, ההבדל מהשנה שעברה, ויש בזה היגיון. בשנה שעברה כולם היו בלחץ ובסגר ולא יצאו מהבית, והשנה אנשים מבינים מה הם יכולים לעשות. רואים את זה במכירות, הן בחנויות והן באתר. לאור הביקוש הרב והרצון של הלקוחות לקבל את הסוכה עד הבית, יזמנו שירות חדש של 'סוכה עד הבית' ותגברנו את מערך המכירות והמשלוחים ברחבי הארץ, כולל באמצעות האתר, וכבר אפשר לראות עלייה מש מעותית בביקוש באונליין".

גם יוסי אביקר, הבעלים של "סוכות הדר", מב חין במגמה דומה. לדבריו, "השנה התלבטנו אם החג הזה יהיה אותו הדבר כמו בשנה שעברה. כעת אנחנו רואים שהוא אפילו אולי טיפה יותר מבשנה שעברה. אנשים נשארים בבית. בשנה שעברה היה סגר, ולכן הם לא התארחו. השנה הרוב מחוסנים, והם לא טסים לחו"ל. יש יותר מארחים, מה שגרם לביקוש גדול יותר ולצריכת סוכות גדולות יותר. אם בשנה שעברה רצו סוכות בגודל של 3x3 מ' כי נשארו בחוג המשפחתי המצומצם, השנה אנשים עורכים את החג עם המשפחה המורחבת ורוכשים סוכות בגדלים של 3x4 מ', 3x5 מ' ו 3x6 מ'. כמו כן, גם מסעדות עובדות, והן מזמינות סוכות גדולות של 10x10 מ' ואף יותר. גם בתי הכנסת מזמינים סוכות גדולות".

אביקר מציין כי בהתאם לשינוי בהרגלי הצריכה - יש גידול באונליין. הוא מדגיש כי "אנחנו מרגישים גידול משמעותי מאוד בהזמנות באונליין מהשנה שעברה. אנשים מעדיפים פחות להגיע למקומות הומי אדם ולחנויות צפופות, והם מזמינים באינטרנט. אנחנו מאפשרים דרך האתר שלנו הזמנה של כל

סוכה בכל גודל בלחיצת כפתור, ומקבלים את הסוכה עם שליח עד הבית. אנחנו מרגישים ביקוש מכל הארץ. אנחנו מגיעים לנהריה ולאזור הדרום הרחוק לכיוון אילת, לערבה ועוד".

החברות הישראליות המשווקות סוכות מצי עות סוכות גם מעבר לים, ומצביעות על ביקוש גובר גם שם.

לדברי אליצור, "בכל שנה אנחנו מוכרים עש רות אלפי סוכות. אפילו מגיעים אלינו אנשים שרוצים להגדיל את הסוכות שלנו שהם רכשו לפני 20 שנה. אנחנו מחזיקים את הנתח הגדול בשוק הסוכות בארץ ובחו"ל. אנחנו מוכרים סוכות כמעט בכל מקום בעולם שיש בו קהילה יהודית, בוודאי בארה"ב ובמקומות מרכזיים באירופה. יש לנו מישהו שמוכר את הסוכות שלנו באוסטרליה, ויש מקומות ספציפיים כמו תאילנד והונג קונג. לפני שהיה ידוע מה קורה, מישהו רצה לאר גן סוכות לכמה מסעדות כשרות בדובאי, אבל זה לא יצא לפועל בגלל הקורונה. אנחנו מנסים לתת את השירות הזה לכל עם ישראל בכל מקום שבו שהוא נמצא. אנשים נשארים בארץ וקונים סוכות. בשנה שעברה היה גידול משמעותי מאוד של כ 25% ברכישת סוכות. השנה עדיין מוקדם להגיד. הנתונים בחו"ל מקבילים לכל שנה. בשנה שעברה גם בחו"ל היתה עלייה. זה קצת מוקדם, אבל נראה שהשנה מסתמנת כשנה טובה, אבל לא עם גידול ענקי כמו בשנה שעברה. השוק המרכזי שלנו, כאמור, הוא ארה"ב. השנה חלק כן באים לישראל. בשנה שעברה כולם היו בבית, והרגשנו את זה. השנה אנחנו רואים רכישה של סוכות גדולות, כי אנשים רוצים לארח. זו לא סוכה של משפחה גרעינית, אלא אירוח של ממש".

גם ב"סוכות הדר" מציעים סוכות מעבר לים. לדברי אביקר, "אנחנו מוכרים סוכות באירופה ובארה"ב, וגם שם אנחנו מרגישים גידול בהזמ נות. בחו"ל אנחנו לא מוכרים בנקודות פיזיות, אלא עובדים עם מחסנים חיצוניים. בארץ אנחנו מוכרים בחנויות ובאינטרנט". לטענתו, "נכנסנו לפני שלוש שנים לשוק בארה"ב, ואנחנו הכי זולים שם. התאמנו את הסוכות למידות האמריקניות".

כמו בכל שנה, גם בסוכות הזה יש חידושים בתחום

לדברי אליצור, "יש לנו בד רב חלונות, שהוא בד פתוח ואוורירי מאוד. השנה סוכות מוגדר חם. אנשים מחפשים אוורור, גם מבחינת הקורונה וגם בגלל החום. כמעט כל הבד מורכב מחלונות. זה בד חדש, ואנשים מבקשים אותו ובאים מגובשים שזה מה שהם רוצים. יש גם בדים סטנדרטיים מכות נה, אבל הבד הזה מאוורר יותר". מבחינת בדים, החברה מציעה גם ציורים, כתובות ואיורים שונים דוגמת הכותל המערבי, "בסוכות תשבו שבעת

 ??  ??
 ?? צילום: סוכות הדר ?? סוכת ילדים, מקס סטוק
צילום: סוכות הדר סוכת ילדים, מקס סטוק
 ?? צילום: יח"צ ?? סוכת ילדים של עידן 2000
צילום: יח"צ סוכת ילדים של עידן 2000
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel