Israel Hayom

שימור מבנים

הארכת החוזה של מוחמד אבו פאני עשתה טוב לכל הצדדים במכבי חיפה, ששמרה גם על שאר השחקנים שהיוו את הבסיס לאליפות האחרונה ● המשימה הבאה: ניצחון ליגה על מכבי ת"א

- ליאב נחמני

העשן הלבן שיצא מהמשא ומתן בין מכבי חיפה למוחמד אבו פאני עשה טוב לא רק למועדון ולשחקן. מאחורי הקלעים עקבו גם שאר השחקנים בסגל אחרי הדיונים והסיכומים בין הצדדים, כאשר הבעלי יעקב שחר ידע זאת.

בשבועות האחרונים עיקר תשומת הלב ניתן מטבע הדברים למשא ומתן עם אבו פאני, בשל העובדה כי דובר על השנה האחרונה בחוזה, אך במקביל מנהלים במועדון שיחות על הארכת הסכם גם עם הקשרים נטע לביא ודולב חזיזה.

בהנהלת חיפה ידעו שהסכומים שישולמו לאבו פאני ישפיעו גם על הדרישות של לביא וחזיזה. "ברגע שהיינו משלמים 300 אלף דולר לאבו פאני, כפי שביקש, היינו חייבים לתת סכומים דומים ללביא ולחזיזה", הסבירו במועדון, "החלטנו לא לקפוץ מעל המסגרת. מצד אחד אנחנו פותחים חוזים לשחקנים עם חוזה קיים, משדרגים אותם באופן יפה, אבל אף אחד לא רוצה לחזור לימים שבהם התקציב והסגל לא היו מאוזנים".

להוציא את מענק החתימה, אבו פאני ישתכר סביב ה־002 אלף דולר בעונה הראשונה, בעוד נטע לביא קרוב לסיכום על חוזה חדש בסכומים המוערכים בכ־052 אלף דולר לעונה. חזיזה ישודרג לאזור ה־002 אלף דולר לעונה, וכל השלושה יחזיקו בחוזים ארוכי טווח.

"זו אסטרטגיה מכל הבחינות", הסביר גורם במערכת, "הרצון הוא להשאיר את הבסיס הישראלי האיכותי שלנו עוד הרבה שנים, לה

פוך את ההצלחה למשהו ארוך טווח ולא רק לשנה אחת. היו פה בעבר שחקנים שקיבלו כפול מאלה שיש כיום אבל תרמו 50 אחוז מהם. לא היה איזון. היום יש אותו, הן ברמת השכר והן ברמת ההון האנושי. עשור שלם חיכינו למצב שיש כיום".

העוגנים נשארו

בשקט־בשקט, מכבי חיפה משמרת את הבסיס להצלחה. בחודש שעבר היה זה עפרי ארד שחתם עד ,2025 סאן מנחם האריך חוזה בקיץ לשלוש שנים, לעומר אצילי יש עוד שלוש שנים בהסכם, ולאור מה שקורה כיום בכדורגל הישראלי, רק הצעה יוצאת דופן מאירופה תביא לשחרור של אחד העוגנים בספינה הירוקה. העוגנים הללו לקחו אליפות, אבל נותר להם דבר אחד לשבור: ניצחון ליגה על מכבי ת"א. תקרת הזכוכית נשברה בניצחון על הצהובים במשחק אלוף האלופים ,)0:2( אך מחר, לפחות מבחינת הקהל, זו המשימה האמיתית.

עומר אצילי עדיין בספק

הקשר עומר אצילי ייבדק היום (שישי) בכף רגלו בשל הדלקת בגיד שממנה הוא סובל. אצילי נעדר מהמשחק מול פיינורד עקב כאבים חזקים, ורק הטבה משמעותית תביא לך שיהיה בסגל. אפשרות נוספת היא שאצילי יהיה בסגל, אך לא יפתח בהרכב.

הבלם עפרי ארד והקשר מוחמד אבו פאני הוחלפו מול פיינורד עקב התכווצויות, אך יהיו כשירים וצפויים לפתוח ב־11. על שני מקומות נוספים בקישור מתחרים חוסה רודריגס, עלי מוחמד ונטע לביא, שחזר לאחרונה מפציעה ממושכת. גודסווי דוניו צפוי לפתוח בחוד. 4,000 אוהדים ילוו את הירוקים לבלומפילד. כל הכרטיסים נחטפו טרם החג תוך פחות משעתיים.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel