Israel Hayom

רק על עצמם לספר ידעו

הימנים לכאורה מפגינים יכולת מרשימה לטייח את ישיבתם עם רע"מ בקואליציה מדובר ברצון נואש לברוח מהמועדון שמוכן לקבל אותך, כדי לעבור למועדון שיעסיק אותך בתור שוטף רצפות

-

לכבוד יום הכיפורים

הממשמש ובא, העלתה יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן מימינה, פוסט שנפתח באלו המילים:

"בין כסה לעשור, כשתחושת ההתחדשות אופפת אותנו, אני חוזרת אל אחד הפסוקים החשובים ביותר בסליחות ובתפילות הימים הנוראים: 'ֵאל! ֶמֶלְך יוֹ<ֵשב ע ֵּא ַרֲחִמים, וִּמְתַנה ֲַּח ִסיד וּ ת. מ וֵֹחל ֲעו וֹ נ וֹ תַע ,וֹמּ ַמֲעִביר ִרא וֹשׁ ן ִרא וֹשׁ ן. מ ֶּה ְמִחיָלה ְלח ָּ ִאים, וְּסִליָחה ְלפ<וְֹשִעים'. ומדי שנה אני תוהה - מי מאיתנו זקוק לרחמים? ומדי שנה אני נזכרת בפירוש נפלא שממלא אותי כוחות אדירים עד לשנה הבאה".

מכאן ועד סוף הפוסט משמשים בערבוביה כל הדברים היפים בעולם: הקשר בין "רחם" ל"רחמים", לידה מחדש, התקציב שעבר בעזרת "הסכמות והידברות, פתרון בעיות ויצירת גשרים מהותיים בין מפלגות הקואליציה השונות, ללא ספינים, ללא השמצות וללא הטלת רפש באיש", "תנו פה אדירה של התפתחות וקדמה", "לצמוח ולהתחדש", וגם לב שנצבט כשלקחה את בתה המתוקה )ילדים תמיד גונבים את ההצגה( לכיתה א'.

סילמן, יותר מרוב הימנים לכאורה בממשלת השינוי, מפגינה יכולת מרשימה לטייח את בגידתם בבוחריהם בעזרת שכבה עבה של שקרים וקיטש. היא עצמה לא ביצעה כל עוון, והאל המלך שמוחל עוונות עמו יעביר אותה ראשונה ראשונה, שהרי היא עצמה, כמו כל מפלגתה, לא חטאה כלל! הם לא שיקרו לבוחריהם כאשר התחייבו שלא לשבת עם לפיד, עם מרצ, לא כל שכן עם רע"מ. והם לא משקרים יום יום כאשר הם מצהירים שלא יהיה תהליך מדיני עם הפלשתינים. הו, לא. הם בסך הכל נולדו מחדש - רבע שעה אחרי הבחירות. ועכשיו כל מה שהם רוצים זה להתעלם מהרעש של אותו אספסוף נקלה שהוא בסך הכל רוב הציבור היהודי בישראל, ולהמשיך בעבודה הרבה למען "אזרחי ישראל שהם המנוע שלי".

מה עומד מאחורי שנאת הימין הנכון והטוב לימין הרע והמ כוער? יופיו של יועז הנדל. הנדל נולד למשפחה דתית וגדל באלקנה שבשומרון. את הכיפה אפשר להסיר, אבל ברור שאם אתה לוחם בשייטת ונראה כמו כוכב קולנוע, העובדה שמישהו יחשוב בטעות שאתה שייך חברתית לגברים מדובללי זקן שנו עלים סנדלים עם גרביים - נו, זה פשוט לא מתכנס. חתיך כזה לא יכול להתבזבז על הימין ולחטוף כתבה אחר כתבה של ארס תקשורתי. לא בשביל זה אלוהים נתן לך פרצוף יפה כל כך.

ולכן הנמסיס של אנשים כמו הנדל, סילמן, סער, בנט, שקד, אלקין וחבריהם הוא לא האנטישמיות המוסלמית, הלאומנות של רע"מ והתמיכה בטרור של חלק מחבריה. לא. הסיוט שלהם הוא המחנה המבוזה שמתוכו באו, זה שאנשים יפים כמותם, אבל משמאל, זרקו עליו הררי זבל לאורך השנים.

ביום שלישי התראיין הנדל

לתכנית הרדיו "קלמן וליברמן" ברשת ב', ושם דגמן למופת את שנאתו למי שראוי לחתיך כמוהו לשנוא:

"גופשטיין, ובן גביר ובן ארי, כל החבורה הזאת שלא מגינים על המולדת כשצריך, אבל יודעים לדבר הרבה", אמר הנדל, בבוז ובתיעוב שניתן היה למשש. "אני נלחמתי בעזה עם הח ברים שלי, חלקם שמאלנים רחמנא ליצלן. והם באותו הזמן הפגינו נגד שמאלנים. הקולגה שלך איתמר בן גביר לא שירת בצבא. קבוצה כזאת, בעיניי פוגעת בביטחון ישראל, ומושכת נוער שוליים, כמו הארגון הזה להבה. זו חבורה שמייצרת פגי עה בחוסן הלאומי שלנו, מתוך - אני לא יודע אם להגדיר את זה שנאת חינם, אבל מתוך רצון לפגוע במוסדות המדינה - ""עם בן גביר היית הולך לקואליציה?" שאל קלמן ליבסקינד. "עם בן גביר לא הייתי הולך", פסק הנדל ללא היסוס, והוסיף, למען האיזון: "וגם לא עם טיבי". אבל עם וליד טאהא כן. "כן. מפלגת רע"מ, ברגע שהיא החליטה, הכריזה על עצמה כמי שרואה בקואליציה הזאת, ורוצה להשתלב במדינת יש ראל שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית, אני יכול להיות איתם בקואליציה. אני לא אשב עם קולות לאומניים. בניגוד לאחרים לא אכפת לי אם זה יהודי או ערבי, עופר כסיף או לצורך הע ניין אבו שחאדה".

וליד טאהא הוא יו"ר ועדת הפנים בקואליציה שסילמן והנדל חברים בה. הוא לא מפריע לאף אחד מהם. טאהא, שמבחינתו מחבלים בכלא ישראל הם "אסירי חופש", טאהא, שהתחבק עם בכיר החמאס עזיז דוויק, טאהא, שבניגוד לדב ריו של הנדל על רצונה של רע"מ להשתלב במדינה היהודית הודיע: "כל הדרישות שלנו בנגב הן לאומיות". ששיבח את תנועת הנוער של הפלג הצפוני )הבלתי חוקי ותומך חמאס( של התנועה האסלאמית ואף התייצב בבית המשפט להביע תמיכה בסגן יו"ר הפלג הצפוני כאמל חטיב, וביקש מאלוהים לשמור על השייח' יוסוף אל קרדאווי, ראש תנועת האחים המוסלמים, שבין הפתוות שפרסם, אולי נשמטה זו שמכשירה רצח של יהודים באשר הם שכן "אין כמעט שום הבדל יסודי בין יהדות לציונות".

יש כמה מנגנונים

שיכולים לגרום לימני ציוני בעי ני עצמו להכשיר ישיבה עם רע"מ בקואליציה, ומינוי מישהו כמו וליד טאהא לראשות ועדה בכנסת: האחד, אנטי ציונות. אני מתקשה להאמין שהימנים לכאורה בקואליציה לוקים במ חלה המסוימת הזו. השני, מנת משכל של נמלה. גם מהסעיף הזה אזכה את ההנדלים והסילמנים. השלישי, עיוורון מרצון, שנובע מהסעיף הרביעי - רצון נואש לברוח מהמועדון שמוכן לקבל אותך, כדי לעבור למועדון שמוכן להעסיק אותך בתור שוטף רצפות. ואתה עוד צריך לשלם, אם כי המחיר פעוט: כל מה שעליך לעשות הוא לשנוא את מי שבעלי הבית שונאים.

לא צריך להרחיק לכת עד בן גביר, בן ארי וגופשטיין. גם נתניהו מבחינתם ב"חבורה הזאת". גם איתו הם לא היו מוכנים לשבת בקואליציה. אבל עם טאהא - אין בעיה. למה שתהיה? אף אחד בשמאל היפה מעולם לא התבלבל בין עידית סילמן לבין עאידה תומא סלימאן, או בין הנדל לעודה. אולי מתישהו, בעזרת השם, כבר לא יחשדו בהם שהם ימנים.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel