Israel Hayom

הסטרימינג ייצא המנצח הגדול

אדוארדו )אדו( אלונסו, רק בן ,33 יודע לאיזה הסכת תתחברו - ועל מה תעדיפו לדלג כמנהל תחום הפודקאסטים של ספוטיפיי בדרום מזרח אירופה, הוא מנבא: "השוק ילך ויגדל, קשה להשתוות לכוח שלנו" בראיון הוא מספר על הייחוד של מי שהפכה למפלצת פודקאסטים, מתאר את השינויים בתר

-

כפי שזה נראה כרגע, בעתיד הקרוב לכל אדם יהיו את 15 דקות הפודקאסט שלו. מה שהיה עד יחסית לאחרונה תחום השמור לאנשי תקשורת, רדיו ומפורסמים, הפך בשנים האחרונות סמל סטטוס. מוצר חובה שכל מי שהוא מישהו חייב לתחזק. גם אם לא תמיד יש לו סיפור באמת מעניין לספר, או קונספט חזק מספיק. על פי האתר ,Podcastins­ights.com האוסף נתונים אחר מה שבישראל העניקו לו את השם "הסכת", נכון לאמצע שנת 2021 כ־05 מיליון איש מאזינים לפודקאסטים על בסיס יומיומי. בשנתיים האחרונות )ובאיחור ניכר, יש לציין(, נכנסה גם ישראל באופן משמעותי לתחום, כשגופי תקשורת שונים הבינו גם הם סוףסוף שמדובר בטריטוריה לא מיושבת, ז'אנר שהולך ותופס תאוצה עם כל יום שעובר ואדם נוסף שקונה אוזניות אלחוטיות.

גם לספוטיפיי, פלטפורמת הסטרימינג הפופולרית, לקח קצת זמן להבין את כוחו של הפודקאסט. אפילו ביחס למתחרות כמו ,iTunes שאפשרו האזנה להסכתים בפלטפורמה שלהן כבר .2005־מ

אבל מוטב מאוחר, ובאוקטובר 2018 פתחה ספוטיפיי את האפשרות להאזין לפודקאסטים דרכה - ובתוך חודשים ספורים הביאה לעלייה של 175 אחוזים בהאזנה לפודקאסטים דרך השירות שלה. בזמן שעבר מאז, הפך השירות - שהיה מזוהה עד לא מזמן בעיקר עם מוזיקה - למפלצת פודקאסטים שמושכת אליה עוד ועוד יוצרים. אלה זוכים בה לחשיפה שקשה להשיג במקומות אחרים, כאשר לוקחים בחשבון את 345 מיליון המשתמשים החודשיים שיש לה. גם אם נכנסו למשחק מעט באיחור, בספוטיפיי כבר מבינים מזמן שמדובר בשוק שחובה לחקור.

"אני מאמין שהעתיד של האודיו הוא חסר גבולות", אומר אדוארדו )אדו( אלונסו, ,33 מנהל תחום הפודקאסטים של ספוטיפיי בדרום־מזרח אירופה, בראיון ל"ישראל השבוע". כבר עשר שנים שהוא עובד בתעשיית הבידור, בתחומי התוכן והשיווק. אבל אם עד לא מזמן הוא עסק בעיקר בתוכני ,VOD גם הוא הבין בשנים האחרונות את כוחו של התחום ההאזנתי. "התפקיד שלי הוא ניסוח אסטרטגיות הפודקאסט בהתבסס על שלושה עמודי תווך: הפקה מקורית, רכישת זכויות הפצה וליווי חברות להשתלבות בספוטיפיי". כן, המונחים הללו לא צריכים להגיד לכם הרבה, ולאלונסו יש נטייה לעיתים לדקלם לכדי שלמות מנטרות תאגידיות. כשהוא לא מספר על כוחה של ספוטיפיי והאפשרויות שהיא מעניקה ליוצרי פודקאסטים, הוא מגלה לא מעט נתונים מעניינים, על תחום שמספר על מאזיניו לא פחות משהוא מספר להם. לפני הכל, מתבקש לשאול לאילו פודקאסטים אתה מאזין.

"אני מאזין להמון פודקאסטים, ויש לי גילויים מצוינים כל כמה ימים. אם אני צריך למנות כמה תוכניות שאני יותר בעניין שלהן לאחרונה, הייתי אומר שאני שומע עכשיו המון את 'הדיילי' של ה'ניו יורק טיימס', שמספק לי חדשות בצורה אפקטיבית. יש גם את 99%' בלתי נראה', שזה פודקאסט בנושא עיצוב וארכיטקטור­ה. וכמובן, ‪,'The Joe Rogan Experience'‬ שהוא ממש בגדר האזנת חובה עבור חובבי פודקאסטים ברחבי העולם". מה בעצם הופך פודקאסט למצליח? נראה שלפעמים זה לא רק תלוי איכות.

"אין נוסחה אחת ליצירת פודקאסט מצליח. The'

‪'Joe Rogan‬ Experience הוא הפודקאסט המואזן ביותר ברחבי העולם והוא די ארוך. אבל יש לא מעט פודקאסטים של חדשות, כמו ‪'Up First'‬ של ,'NPR' שאורכם לא יותר מכמה דקות, וזו הסיבה שאנשים אוהבים אותם. הם מספקים את התכנים היומיים החשובים ביותר בקצרה אך בצורה מדויקת. כך שכשאתה יוצר פודקאסט, אתה צריך להביא בחשבון את הקהל, הז'אנר והנושא, ולהחליט איך לספר את הסיפור בדרך הכי מעניינת ומושכת". אתה גם צריך להביא בחשבון את התחרות ואת העובדה שהשוק רווי כרגע. אתה חושב שהאינפלציה בתחום פוגעת בו בשלב זה?

"אני לא מרגיש כך, אני דווקא מתרגש לראות את העלייה בכמות הפודקאסטים. ככל שיש יותר אופציות, כך יותר אנשים ימצאו את אלה שהכי מתאימים להם ויוכלו ליהנות מפודקאסטים בטווח הרחוק. בעוד פודקאסטים הם עסק יחסית קטן היום, התחום הזה גדל במהירות גבוהה ואנחנו מזהים פוטנציאל גדילה אפילו גבוה יותר בהמשך. אנחנו מאמינים שבסופו של דבר, יותר מ־02 אחוזים מכל ההאזנות בספוטיפיי יהיו לתוכן שאינו מוזיקלי. כפי שאנחנו רואים זאת, בעתיד אתם

"כמות הזמן שאנחנו מבלים בהאזנה לתוכן אודיו משתווה לזו שמוקדשת לווידאו. אנו יכולים לעשות זאת בזמן פעילויות אחרות. פודקאסט מאפשר לתקשר בדרך אינטימית, שמציעה מילוט ממדיות מלחיצות"

 ??  ?? צבעי אמריקנה. אובאמה בתוכנית עם ספרינגסטין
צבעי אמריקנה. אובאמה בתוכנית עם ספרינגסטין
 ??  ?? מושמע ביותר. ג'ו רוגן
מושמע ביותר. ג'ו רוגן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel