Israel Hayom

תומכים בדיירי הבניין שקרס / 15 אלף יח"ד באום אל פאחם / יקנעם עולה לגובה / אפי קפיטל קולעת לסל / פינוי-בינוי בקריית משה / נוף הגליל - עיר השוקולד / לצופף את חוף התכלת / אור יהודה על הגובה

- איזון בין פיתוח לשמירת טבע ופתיחת החופים לכלל הציבור

לראשונה בהיסטוריה של אילת הוחב לט על מדיניות כוללת לרצועת החוף ולמרחב הימי. מדובר על מהלך משוב לב של משרד התיירות, מנהל התכב נון ועיריית אילת. גובש מסמך מדיניות המתווה את עקרונות התכנון העתידי, במטרה לאזן בין הפיתוח הנדרש לשב מירה על הטבע והנוף.

המסמך גובש בעזרת צוותי מתכב ננים מהמובילים בארץ על סמך מידע רב שנאסף ממאות מפגשים עם בעלי עסקים, פעילי סביבה, אנשי קהילה מקומית, רשויות, משרדי ממשלה, חבב רות ממשלתיות וגורמים רבים נוספים. בתהליך נבחנו ערי חוף מצליחות ברחב בי העולם ואומצו עקרונות תכנון מודרב ניים וברי קיימא. בשבוע שעבר הוחלט להעבירו לוועדת המשנה של המועב צה הארצית לתכנון ובנייה ולאחר מכן לאישור סופי במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

הרעיון המוביל הוא פיתוח של שני מתחמים בעלי ניגודים משלימים, במב טרה לייצור חוויה ייחודית לאילת, שתב פתח אותה למגוון קהלי יעד. מצד אחד עיבוי והתחדשות מתחם המלונאות הצפוני כמרחב עירוני תוסס, לעומת "עין סוף" בחלק הדרומי של העיר, כמב תחם תיירות טבע, המציע שקט ורוגע מדבריים. המסמך מציע פיתוח מוקדי תיירות מדברית אקולוגית, תוך קביעת עקרונות הבינוי והפיתוח המייצרים הרב מוניה עם הסביבה.

לצד הפיתוח הכוונה גם להגדיל את השטחים לשמירה על הטבע באמצב עות מדרג של פיתוח ושימושים בחופים ובמרחב הימי. זאת על ידי הנחיות סביב בתיות מפורטות לפעילות האנושית ושב מירה על המערכת האקולוגית.

עוד מפרט המסמך את הצורך בהב קמת ארגון ניהול יעד תיירותי עדכב ני באילת, שיישם את האסטרטגיה התיירותית, לצורך שיפור חוויית התייר.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "קיים פוטנציאל גדול בתיירות בת הקיימא המדברית, המתוכננת בחלק הדרומי של אילת ומעמידה במרכז את החיבור בין הים, המדבר והטבע".

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילב בר: "אחד העקרונות הבסיסיים במב סמך הוא פתיחת חופי הים לכלל הציב בורי. מינהל התכנון קורא לכלל הגופים המחזיקים נתח לאורך החוף הדרומי, ובכללם הגופים הירוקים, לפתוח את החופים למעבר לציבור".

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, שהוביל את הצטרפות אילת למועב דון ערי המפרץ היפות בעולם, כחלק ממדיניות השמירה על החופים, מסכם: "לראשונה בתולדות אילת אנו מציב עים עקרונות תכנון המאזנים בין הצוב רך בפיתוח וגיוון המוצר התיירותי לבין הגנה על הטבע והסביבה. חופי אילת הם משאב לאומי ונכס אסטרטגי. תכנון מוקפד יאפשר פיתוח מאוזן לצד שמיב רה על הסביבה".

 ?? הדמיה: מייזליץ כסיף רויטמן אדריכלים ??
הדמיה: מייזליץ כסיף רויטמן אדריכלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel