Israel Hayom

הצצה אל השכנים

המגרשים הסמוכים לשדה דב מבקשים להסיר את מגבלות הגובה שהוטלו בעבר בגלל שדה התעופה

-

פינוי שדה דב משפיע גם על התוכניות הסמוכות - 3700 3388-ו לבניית אלפי יחידות נוסב פות. מדובר בתוכניות שקידומן החל לפני שנים, לכן בחלק מהמב תחמים נקבעה בנייה נמוכה בגלל מגבלות השדה. היום בודקים בוועדות התכנון איך ניתן לשנות זאת.

הוועדה המקומית תל אביב אישרה בסוף אוגוסט פרסום סעיב פי הקפאה (סעיפים 77+78 לחוק התכנון והבנייה), שימנעו הוצאת היתרים בתוכנית 3388 בצפון מערב תל אביב עד להכנתה של תוכנית עדכנית למתחם, לתקופה של 3 שנים.

מדובר בתוכנית על שטח של 190-כ דונם בין הגוש הגדול, רובע שדה דב והשטח הנכלל בתוכנית .3700 הקרקע בבעלות של בעלי קרקע פרטיים רבים, רמ"י ועיריית תל אביב. 20-ב השנים האחרונות קודם תכנון במתחם הכולל מגב בלות גובה הנגזרות מהסמיכות לשדה דב.

הוועדה עמדה על המשך קידום התכנון במתכונת שקודמה בעת שהשדה היה קיים. ועדת הערר החליטה לפני כחודשיים לתת תוקף לתוכנית, אשר קובעת גם טבלאות איזון וחלוקה בין הבעב לים. כעת מבינים בוועדה המקוב מית שלאור פינוי השדה התוכנית שקודמה אינה עומדת בתפיסת התכנון העכשווית ואינה מנצלת את הפוטנציאל הטמון בחטיבת השטח.

התוכנית אינה כוללת התייחסות לנושאים כמו ציפוף, עירוב שימוב שים, התייחסות לקו הירוק של הרב כבת הקלה ועוד. בכוונת הוועדה המקומית להכין תוכנית חדשה, כולל תוכנית איחוד וחלוקה על כל המתחם, שתעצים את זכויות הבב נייה. הוועדה ביקשה לפרסם הודב עה על תוכנית חדשה על פי סעיף 77 ולקבוע כי תנאי להיתר בנייה יהיה אישור התוכנית החדשה.

עו"ד שמואל שוב, שותף מנהל במשרד שוב ושות', המייצג חלק מבעלי הקרקע, מציין כי אומנם מדובר בעיכוב נוסף באפשרות של בעלי הקרקעות לממש את הקרקע, אך תוספת הזכויות הצב פויה במסגרת התוכנית תעלה את ערך הקרקעות המצויות ברשותם. לדבריו, גם בתוכנית 3700 נבחב נת עכשיו תוספת זכויות באזורים שהיו סמוכים לשדה, ולמרות הזמן הכרוך בכך הרי שזאת ההחלטה הנכונה לטווח הארוך.

כעת נותר רק לקוות שבעלי הקב רקעות לא ימתינו 20 שנים נוספות לאישור התוכנית החדשה ושוועב דות התכנון יזרזו את אישור התוב כנית, שתספק מאות יחידות דיור חדשות באזור הכי מבוקש בתל אביב.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel