Israel Hayom

בנט מכחיש את סכנות הקורונה

- רן רזניק

הממשלה והעומד בראשה זיהו את הגבלות הקורונה עם ממשלת נתניהו, ורצו להימנע מה טלתן בכל מחיר. התוצאה: יותר מאלף מתים בגל הרביעי, והספירה נמשכת.

בניגוד מוחלט להבטחות השווא, הכזב והכחש של ראשי משרד הבריאות, בכירי הממשלה וקבינט הקורונה, מתפרץ הגל הרבי עי של הקורונה בעוצמת שיא מזעזעת וטרגית, ומכה בישראלים באופן קשה מאוד וקטלני: יותר מאלף מתים מהקורונה 30-20) בני אדם ביום(, מאות חולים קשה בסכנת חיים בבתי החו לים ועשרות חדשים מדי יום, כ 10,000 ויותר מאומתים חדשים ביום, ומאות יישובים מוכי קורונה, המוגדרים אדומים, כתומים וצהובים.

נתונים קשים והרסניים אלה משתקפים גם בהשוואות הבינלאומיו­ת לפי גודל האוכלוסייה. באלו ניתן לראות איך בשלושת החודשים של ממשלת הריפוי והשינוי, הפכה ישראל מהמדינה המחוסנת ביותר בעולם - עם הישגים מרשימים מאוד בקנה מידה עולמי במאבק במגיפה - למ דינה שבה מתפשטת התחלואה וגוברת התמותה באופן הקטלני ביותר בעולם.

לפי נתוני ארגון המדינות המפותחות )ה ,(OECD באמצע יוני היתה ישראל מהמדי נות שבהן מספר המאומתים החדשים לקורונה )ביחס לגודל האוכלוסייה( הוא מהנמוכים בעולם, ארבעה ביום; וכעת, עם כ 10,000 מאומתים ביום, הוא הגבוה בעולם - אפילו לפני בריטניה וארה"ב. כך גם לגבי המתים מקורונה: התמותה היומית בישראל עמדה באמצע יוני השנה על מת אחד ביום - מה נמוכות שבעולם המפותח, לצד מדינות כמו דנמרק, נורבגיה ופינלנד - ועכשיו ישראל היא בצמרת המפוקפקת, האכזרית והבל תי נסלחת של התמותה היומית לפי גודל האוכלוסייה.

המצב החמור של ישראל בחודשים האחרו נים אינו מפתיע. הוא תואם כמעט מילה במי לה תחזיות ואזהרות חד משמעיות, מגובות בנתונים מחקריים ובניסיון העולמי והישראלי מאז פרוץ המגיפה, של מרבית בכירי מערכת הבריאות - למעט רופאים, מנהלים ומדע נים המתחזים שוב ושוב להבין את הקורו נה, שמתמחים באמירת דברי רהב, שקר ומה שהם מנחשים שהמראיין האחרון שאצלו הם התראיינו מצפה מהם.

ובכן, מאז הקמת הממשלה הנוכחית, אותם בכירים במערכת הבריאות חזרו והתריעו בפני ראש הממשלה נפתלי בנט, ובפני כל שרי הממשלה וקבינט הקורונה, כי כדי לצמצם את התפשטות המגיפה - ודווקא כדי לא להגיע לסגר - יש לנקוט בדחיפות הגבלות משמעותיות, כולל תו ירוק וסגול מלאים ואכיפה רצינית. אולם כמעט שום דבר מזה לא קרה, וכל מה שנעשה היה מעט מדי, דל מדי, חלקי מדי, מאוחר מדי ומחורר למדי.

חולשה גדולה בהובלת המגיפה

הממשלה, כולל שר הב ריאות ניצן הורוביץ והעו מד בראשה בנט, ממשיכה להכחיש את סכנות הקורו נה. אולי מפני שהממשלה וראשה זיהו את כל הגבלות הקורונה - גם אם רובן היו הכרחיות והוטלו לעיתים אפילו מאוחר מדי - כמזוהות עם ממשלות נתניהו בשנה וחצי של המגיפה, והם רצו להימנע בכל מחיר מלהטיל אותן. עכשיו המ חיר הוא יותר מאלף ישרא לים שנפטרו מקורונה בגל הרביעי, וספירת המתים לא מפסיקה.

מדיוני הממשלה ומהצה רות השרים, ממשיכה לנשוב שוב ושוב רוח רעה מאוד של זלזול בסכנות הקורונה ובחו מרת המגיפה, ורוח עוועים בלתי מוסרית - גם היא בלתי

נסלחת - של התעלמות מוחלטת מצד שר האוצר, אביגדור ליברמן, מהפגיעה הכלכלית בפרנסה ובהכנסות של מאות אלפי ישראלים כתוצאה מההגבלות שבכל זאת הוטלו, ואשר השלכותיהן הכלכליות והחברתיות רק מת חילות להתגלות.

אחת הבעיות המרכזיות של הממשלה היא גם השר הורוביץ, שלפחות כלפי חוץ לא נתן גיבוי פומבי חזק מספיק לבכירי משרדו, ומפגין חולשה גדולה בהובלת המאבק במ גיפה. הסיסמה של הורוביץ היא שהוא רוצה להימנע מסגר בכל מחיר, אבל אף שעכשיו אפשר כבר לספור את המתים - הוא לא הראה עד עכשיו אפילו שמץ של מנהיגות בהבאת הממשלה לנקוט בדחיפות הגבלות שיקטינו את הסיכוי להזדקק לסגר, והוא מפגין חו לשה גדולה ובלתי נסלחת בהובלת ישראל לגל הרביעי הקטלני.

בשלושת החודשים של ממשלת הריפוי, הפכה ישראל מהמדינה המחוסנת ביותר בעולם לזו שבה מתפשטת התחלואה וגוברת התמותה באופן הקטלני ביותר

לא סופרים את המתים

למעשה, הורוביץ, בנט והממשלה כולה החליפו את המאבק בקורונה במאבק בסגר, והיו מוכנים לעשות הכל, אבל הכל, גם אם זה על חשבון הבריאות והחיים שלנו, כדי שיוכלו להכריז בתרועת ניצחון שישראל לא נכנסה לסגר בחגים ובכלל. סגר הוא אמצעי בריאותי, חיוני והכרחי עתיק מאוד בהיסטוריה האנושית, לצמצום ההתפשטות של מגיפות קטלניות. לסגר עצמו יש השפ עות כלכליות, חברתיות, נפשיות וחינוכיות רבות וקשות, אך הממשלה הוזהרה שוב ושוב שכדי להצליח בהימנעות מסגר עליה להטיל, ללא כל דיחוי, הגבלות משמעותיות אחרות, כמו הגבלות התקהלות ותו ירוק.

חלק מהמומחים דרשו לדחות את פתיחת שנת הלימודים עד לאחרי החגים, כדי לצמצם את התחלואה והתמותה. אבל שוב, מכחישי סכנות הקורונה בממשלה הצליחו לנפנף גם אותם - ולא משנה מה המחיר שנשלם כולנו בחולים ובמתים נוספים, ובבידוד של מאות אלפי תלמידים, הורים ומורים. העיקר ששרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, תוכל להכ ריז על פתיחת שנת הלימודים ב 1 בספטמבר.

שר הבריאות ורה"מ לא רק שהיו מוכ נים להילחם בסגר בכל מחיר - ויהיה מספר הקורבנות אשר יהיה - הם גם, באופן בלתי מוסרי להחריד, כמעט לא מעיזים להזכיר את המתים מהקורונה בהצהרות ובנאומים שלהם. וכך גם רוב צמרת משרד הבריאות הנוכחית, תחת הורוביץ וקודמו יולי אדלשטיין, שב חולשתם איבדו לחלוטין את היושרה המק צועית והציבורית שלהם, וממשיכים לגבות את המדיניות הבריאותית ההרסנית והקטל נית של הממשלה. למעשה, הם לא רק הביאו למספרים הגבוהים כל כך של המתים - הם גם לא סופרים אותם.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: דוד כהן/ג'יני ?? מעט מדי, חלקי מדי, מאוחר מדי. מחלקת קורונה בבית החולים זיו, צפת
צילום: דוד כהן/ג'יני מעט מדי, חלקי מדי, מאוחר מדי. מחלקת קורונה בבית החולים זיו, צפת
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel