Israel Hayom

ד"ר אלרעי פרייס: "לא נדחה את יישום התו הירוק"

- "ההחלטה הגיונית לנוכח מצב התחלואה בארה"ב" מיטל יסעור בית אור

בראיון ל"ישראל היום", ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה להחלטת הוועדה המייעצת ל ,FDA ואמרה כי "ההחלטה מאוד הגיונית לנתוני ארה"ב. אני חושבת שכל מדינה צריכה לקבל את ההחלטות שמתאימות לה באותו רגע, ואנחנו שיתפנו בשמחה את העולם בנתו נים שיש לנו".

עוד הוסיפה כי "נתוני המגיפה בארה"ב כפי שהוצגו היו דומים למה שהיה אצלנו לפני שלושה חודשים. אמנם קיימת ירידה ביעילות החיסו נים, אך עדיין יש רמה גבוהה של מו גנות מאשפוזים, תחלואה קשה ומוות. אלה בדיוק הנתונים שהיו לנו, ואנחנו אמרנו בזמנו שהחיסונים מועילים".

לדבריה, ההחלטה בדבר חיסון הבוסטר אף רחבה יותר מההחלטה שהתקבלה בזמנו בישראל לחיסון בני 60 ומעלה. זאת מפני שהיא כו ללת גם אנשים שעובדים עם קהל, כמו צוות רפואי, שוטרים או מורים, וכן אנשים עם מחלות רקע.

"ה FDA אישר את העיקרון של דעיכת החיסון. עכשיו ארה"ב וכל מדינה אחרת יצטרכו להחליט מי מהאזרחים יתחסנו לפי מצב המ גיפה אצלם. בישראל, עם 10,000 מאומתים ליום, הסיכון של אנשים צעירים בגילי 16 עד 39 להידבק בקורונה ולהיות עם תופעות מסכ נות חיים, גבוה הרבה יותר מהסיכון שקיים בחיסון. חשוב להבין שברגע שיש תחלואה במדינה, היא הרבה יותר מסוכנת מהחיסון".

על מתווה התו הירוק החדש אמרה: "התו הירוק ייכנס לתוקף, ואנחנו שלמים מאוד עם ההחלטה. המטרה שלו היא לא לעודד חיסו נים או להכריח, אלא לייצר תנאים בטוחים ככל הניתן. אין היגיון בכך שמישהו שעשה חיסון לפני שמו נה חודשים ייכנס חופשי למקומות בילוי, בעוד אנחנו יודעים שהחיסון דעך. מי שלא רוצה להתחסן יוכל לעשות בדיקות ולהיכנס".

אלרעי פרייס טענה כי ההחלטה לכלול את בני ה 12 ומעלה, שב עוד כשלושה חודשים יידרשו לחי סון הבוסטר, תישקל בשנית. "יש פה אמירה אפידמיולוג­ית הגיונית, שאומרת שאם נתנו חיסון ראשון מסיבה מוצדקת, ואנחנו יודעים שהאפקט של החיסון יורד, אזי אין היגיון להגיד שלבני 12 הוא לא יורד. אם היה הגיוני לחסן בסבב הראשון - הגיוני לתת גם בוס טר. נמשיך לאסוף מידע ונראה מה נעשה עם זה. בכל מקרה, זה עדיין לא רלוונטי עבורם".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ד"ר אלרעי פרייס
צילום: אורן בן חקון ד"ר אלרעי פרייס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel