Israel Hayom

השמאל הקיצוני בחיפוש אחר ג'ורג' פלויד משל עצמו

תרופה חדשה עשויה לחולל מהפכה בטיפול בסרטן השד

- קרני אלדד | על התקרית בדרום הר חברון

תוצאות מחקר חדש שהתפ רסם אתמול בכנס האונקולו גיה האירופי (ESMO) עשויות להוביל למהפכה בטיפול בס רטן שד גרורתי, לאחר שהראו יעילות גבוהה מאוד ועצירה של התקדמות המחלה בקרב החולות שהשתתפו במחקר.

לפי המחקר, התקדמות המ חלה פחתה ב 72% אצל חולות סרטן שד גרורתי מסוג ,HER2 סרטן אגרסיבי המשפיע על איכות חיי המטופלת ועל סי כויי הארכת חייה, שקיבלו טי פול בתרופה בשם אנהרטו. זאת בהשוואה לחולות שקיבלו את התרופה המקובלת כיום למחלה גרורתית בשם קדסיילה.

עוד נמצא במחקר כי המח לה לא התקדמה לתקופה ארו כה פי 3.5 אצל מי שקיבלו את הטיפול החדש בהשוואה לקיים. זמן ההישרדות ללא התקדמות המחלה עמד על 25.1 חודשים לעומת 7.2 חודשים בלבד בקרב החולות שקיבלו את קדסיילה. אפילו התגובה לטיפול היתה טובה יותר: כ 80% מכלל החו לות בקבוצה שקיבלה את אנה רטו הגיבו לטיפול )המחלה נסו גה ביותר מ ,(30% לעומת 34% בלבד בקרב הקבוצה שקיבלה את התרופה קדסיילה.

במחקר השתתפו 524 חולות סרטן שד גרורתי מסוג HER2 מרחבי העולם. כלל החולות נמ צאות בשלבים מתקדמים של המחלה אחרי סדרת טיפולים )קו טיפול( אחת לפחות, והגיל הממוצע שלהן היה .54 החולות חולקו באופן אקראי לשתי קבו צות: קבוצה אחת )שכללה 263 חולות( קיבלה טיפול בקדסיילה והקבוצה השנייה )שכללה 261 חולות( קיבלה טיפול באנהרטו.

תוצאות המחקר הוכיחו את העיכוב הגדול ביותר בהתקד מות המחלה אצל החולות - אפי לו יותר מטיפול בהרצפטין, אשר נחשב כפריצת דרך היסטורית. המחקר הוצג במושב המרכזי של הכנס השמור למחקרים הבולטים ביותר השנה. החוקרים מציינים כי הוא צפוי לשנות את המח קר בתחום ועשוי להוביל לשי נוי דרמטי באופן הטיפול בכל העולם בחולות סרטן שד גרורתי מסוג .HER2 מיטל יסעור בית אור

קבוצה של פעילי שמאל קיצוני יצאה שלשום לדרום הר חברון, לכאורה כדי להעביר מים לכפר פלשתיני הנאנק בצמא סוף הקיץ במדבר. מטרה אנושית נעלה, אין כל ספק. הקבוצה מגיעה למקום כמעט בכל שבוע, וברשימת הציוד לטיול יש כובע, קרם הגנה, מצלמות, קריאות פוגעניות נגד חיילי צה"ל ושנאה עצמית. מים? לא בטוח.

החברים מ"לוחמים לשלום" )שאין ספק בקשר לרי שא של שמם( הגיעו חמושים בתקווה גדולה, שהפעם יתחולל הנס שהם מצפים לו בכל פעם שהם מגיעים לאזורי עימות וחיכוך: כי כפי שמעיד עליהם שמם - הם באו להילחם. גם התזמון לא מקרי: העובדה שא נשי עמותות הימין וההארד קור של המתנחלים הם דתיים, מונעת מהם להגיב ומתירה את הבמה פרוצה לתגובות שמאל חד צדדיות.

אין שום בעיה של מים בכפרים פלשתיניים בד רום הר חברון. הם יודעים להסתדר. איך? הם נשלחו להתיישב באופן לא חוקי בשטחי C על ידי הרשות הפלשתינית, שדואגת להם טוב מאוד. היא מספקת להם בלוקים לבנייה ותקציבים ממדינות אירופה. היא עושה זאת כדי ליצור עובדות בשטח ועל מנת לגזול

תוצאות המחקר הוכיחו את העיכוב הגדול ביותר בהתקדמות המחלה אצל החולות - אפילו יותר מהרצפטין

לנו את האדמה. אם היא רוצה - היא יכולה לדאוג להם למים בתוך דקה.

גם אנשי השמאל יודעים את זה. וכאמור, הם לא באו בשביל המים, הם באו בשביל הפרובוקציה. לא תמיד זה מצליח להם, אבל הפעם, אחרי שישבו על הכביש וחסמו אותו, קראו קריאות נגד חיילי וקצי

ני צה"ל שמביישות את הבמה הזאת ולכן לא אצטט אותן, השתמשו החיילים בכוחם ובסמכותם - והעי פו אותם לכל הרוחות. האם קצין הניח את ברכו על צווארו של אחד מהפעילים הקיצוניים? כן. האם היה כאן מקרה דוגמת "ג'ורג' פלויד"? הגזמתם. אפילו לא קרוב לכך.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הפעילים בדרום הר חברון
צילום: אי.אף.פי הפעילים בדרום הר חברון
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel