Israel Hayom

האתגר המשותף של מייק ג'יימס ומונאקו

- שינוי כיוון וציפיות גדולות אבי סגל

מונאקו

היא הקבוצה החמישית של מייק ג'יימס ביורוליג. כל הקבוצות הקודמות שלו היו מבוססות במפעל ובעלות מסורת, כאשר לאחרונה - צסק"א מוסקבה - היו אמביציות לתואר. הסופ"ש קיבלנו טוויסט בעלילה, כאשר הכוכב הגדול בשנים האחרונות חתם בקבוצה, שתערוך הופעת בכורה במפעל היוקרתי ביבשת. ג'יימס, שחתם ביום שישי בקבוצה מהנסיכות, משנה פאזה ופונה לכיוון חדש אחרי השחרור שלו מצסק"א במהלך העונה שעברה, בגלל חיכוכים עם המאמן דימטריוס איטודיס.

ג'יימס יצטרך להתרגל למשהו שונה לגמרי מזה שהתרגל אליו בשנים האחרונות. שילוב של רצונות וסיטואציה מיוחדת הביא להעברה המפ תיעה של הקיץ, שממנה ניתן להסיק שני דברים. הראשון הוא שמונאקו לא הולכת לקחת את עונת הבכורה ביורוליג כטיול או כחוויה, היא רוצה הצלחה מיידית - להגיע לפלייאוף, מה שיבטיח עוד עונה ביורוליג.

הדבר השני הוא שינוי הכיוון של השחקן בן ה ,31 שיודע שהוא שייך לטופ והולך הפעם לא תגר מסוג שונה. לקחת מועדון קטן במטרה לשים אותו חזק על המפה האירופית. "אני מצפה לאתגר שונה ומרגש", אמר השחקן אחרי שחתם. "רציתי להתחיל משהו חדש לעומת מה שעשיתי בשנים האחרונות, זו הזדמנות להרפתקה חדשה".

ג'יימס ועוד 12

אף אחד לא דיבר על מונאקו באירופה עד העונה שעברה, אז הפתיעה וזכתה ביורוקאפ. חזרתו למו עדון של המאמן זבזדאן מיטרוביץ' עשתה טוב לשני הצדדים, וההגעה ליורוליג פתחה את התיאבון. היא עשתה מסע רכש גדול עוד לפני ג'יימס, עם 12 שחק נים חדשים. כעת, עם בואו של האייקון הגדול, זה כבר משנה כיוון וציפיות ומהווה קפיצת מדרגה גדולה.

ג'יימס יקבל את השכר הכי גבוה שקיבל אי פעם שחקן בליגה הצרפתית, כשעל פי הערכות באירופה מדובר בכמיליון יורו. עבור המועדון זה סכום ענק. עבור השחקן, שהתרגל בשנים האחרו נות לשכר של סביב שני מיליון יורו, מדובר בסכום הנמוך ביותר בשנים האחרונות. אבל אל תדאגו לו - התרת החוזה שהיה לו לעונה הבאה בצסק"א תסדר לו השלמת הכנסה נאה.

 ?? צילום: GettyImage­s ?? ג'יימס. "הרפתקה חדשה"
צילום: GettyImage­s ג'יימס. "הרפתקה חדשה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel