Israel Hayom

"פעלנו למנוע פיגוע בישראל"

לאחר לכידת המחבלים בג'נין - מפקד הימ"מ ל"ישראל היום":

- לילך שובל ודניאל סיריוטי

באישון ליל, בלב ג'נין ובמבצע מתוחכם: ימ"מ, שב"כ וצה"ל עצרו את שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע - ובכך הסתיים המצוד המתמשך ● "הם הבינו שכיתרנו אותם - ויצאו בידיים מורמות" ● רה"מ בנט: "תם ונשלם, את מה שהתקלקל - אפשר לתקן" ●

לכידת שני המחבלים האחרו נים שברחו מכלא גלבוע, בצורה חלקה וללא כל התנגדות, היא התוצאה הטובה ביותר שמערכת הביטחון יכלה לקוות לה.

המחבלים הופתעו ונלכדו במבצע מהיר ומדויק של שב"כ, ימ"מ וצה"ל. בישראל מקווים שבכך תגיע לסיומה הפרשה העגומה הזו, שהחלה במחדל שצריך להרעיד את אמות הסיפים של שירות בתי הסוהר, והסתיימה במעצר שקט של ששת המחבלים.

המחבלים שנלכדו, איהם כמאמג'י ומונאדל אנפיעאת, הצליחו לחצות את מרחב התפר לאחר הבריחה ולהגיע לג'נין. ההערכה היא שאנפיעאת חצה את מרחב התפר בתוך זמן קצר לאחר הבריחה, וצילומים שלו מבצע זאת היו בידי מערכת הביטחון, ואילו כמאמג'י כנראה הצטרף בהמשך.

בימים האחרונים הגיעו לגופי המו דיעין, בעיקר לשב"כ, ידיעות על מי קום המחבלים, והתגבשה ההבנה שהם נמצאים באזור ג'נין, בתזוזה, ומחליפים מקומות מסתור באופן תדיר. "ב 23:30 היינו במוכנות ללכוד אותם במקום מסוים, ואז הם שינו מיקום. הם לא הבינו עד כמה אנחנו אוחזים אותם", אמר מפקד חטיבת מנשה, אל"מ אריק מויאל. "הם התמקמו במקום מאוד לא טוב מבחינתם, מחוץ למחנה הפליטים ג'נין, ולא היו חמושים. כשסיימנו את הקפ"ק הבנו שהם נמצאים במקום אחר, ביצענו תכנון מהיר ויצאנו לדרך".

המידע על מיקום המחבלים היה בידי מערכת הביטחון כבר כמה ימים, אך בישראל חיכו להזדמנות הטובה ביותר לעצור אותם - שתתאים גם מבחינת מיקומם וגם מבחינת מזג האוויר ותנאים מבצעיים נוספים. הידיעה עצמה הגיעה כמה שעות לפני המבצע עצמו, אך גורמים ביטחוניים ציינו כי לא היה מידע בנוגע לאחד המחבלים, ואף אחד לא חתם על כך ששניהם נמצאים יחד במבנה.

על המבצע פיקד באופן אישי מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל יניב אללוף, ואילו מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אל"מ אריק מויאל, ניהל את האירוע מהחפ"ק בשטח. בתום הכנות מדוקדקות, כוחות רבים נשלחו למחנה הפליטים ג'נין כדי "לפתוח ציר", לאבטח את הכוחות ולהדוף את מפירי הסדר. צה"ל, ימ"מ ושב"כ נכנסו לג'נין בכוחות גדולים, ובסביבות השעה 01:30 כבר סגרו על המחבלים. "נכנסנו עם שופל ממוגן

ועם לא מעט כלים משני כיוונים שהם לא ציפו להם", ציין אל"מ מויאל. "התחלנו בנוהל 'סיר לחץ', ירי על הפאות מסביב לבית ופריצת הדלת, והתחלנו לכרוז להם. הם הבינו שאנחנו לא משחקים והתחילו לצאת החוצה".

המחבלים יצאו לא חמושים, כשי דיהם מורמות, והכוחות מדווחים כי הפתעה ניכרה על פניהם. שני פלש תינים נוספים, שטענו כי רק התגוררו בבניין, נעצרו לאור מידע מודיעיני שהתקבל, שלפיו הם סייעו למחבלים. האירוע כולו היה קצר מאוד, ובתוך פחות מחצי שעה מהרגע שבו נכנסו הכוחות לג'נין, הם יצאו כששני האסי רים בידיהם. "תכננו מבצע הונאה, אבל בסוף לא היינו צריכים להוציא אותו לפועל", ציין אל"מ מויאל.

בד בבד, מאז היוודע דבר לכידת אנפיעאת וכמאמג'י, מי שפעלו בצד הפלשתיני להבליט את "נרטיב הג בורה" סביב האסירים הם הג'יהאד האסלאמי וחמאס. בג'יהאד האסלאמי שיבחו את כמאמג'י.

"אבו מאזן אשם"

בה בעת, עבד אל לטיף קנועא, דובר חמאס, אמר כי "האחריות ללכידתם היא על כתפי אבו מאזן והנהגת הרשות הפלשתינית, שכשלה בהגנה על בני העם שלה". גורם בכיר ברמאללה אמר ל"ישראל היום" כי במוקטעה "נשמו לרווחה עם היוודע דבר מעצרם של שני האסירים הנמלטים, ללא קרב וללא פגיעה בחיי אדם".

לדברי בכיר במנגנוני הביטחון הפ לשתיניים, מעבר לחשש שהתבדה כי ג'נין תהפוך לזירת קרב עקובה מדם במסגרת המצוד אחר האסירים, ברשות הפלשתינית עלה חשש כבד כי האסי רים יסגירו עצמם למנגנוני הביטחון הפלשתיניים - מה שעלול היה להציב את הרשות הפלשתינית במבוכה קשה.

 ?? צילום: דוברות המשטרה ?? רגעי המעצר בג'נין
צילום: דוברות המשטרה רגעי המעצר בג'נין
 ??  ??
 ?? צילום: דובר צה"ל ?? מבצע לכידת המחבלים
צילום: דובר צה"ל מבצע לכידת המחבלים
 ??  ?? יעקוב קאדרי
יעקוב קאדרי
 ??  ?? מונאדל אנפיעאת
מונאדל אנפיעאת
 ??  ?? איהם כמאמג'י
איהם כמאמג'י
 ??  ?? מחמוד עארדה
מחמוד עארדה
 ??  ?? מוחמד עארדה
מוחמד עארדה
 ??  ?? זכריה זביידי
זכריה זביידי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel