Israel Hayom

החזרה לכיתות שלילית רק בכפוף לבדיקה

הפעם - חובה: בגנים ובבתי הספר היסודיים יידרשו התלמידים להציג אישור הורים לכך שאינם חיוביים ● הבעיה: אין דרך לוודא שאכן נבדקו ●

- נועם )דבול( דביר

הכניסה למוסדות החינוך אחרי חופשת סוכות תהיה רק בהצגת תוצאה שלילית של בדי קת קורונה מהירה, כך אישרו שרי הממשלה אתמול.

החל מיום חמישי ,30.9 רק תל מידים שיגיעו עם אישור חתום מהוריהם, שמוכיח כי נערכה להם בדיקת קורונה ביתית ותוצאתה שלילית - יוכלו להיכנס לבתי הספר ולגנים. מדובר בהחלטה שת קפה לגבי ילדים מגיל 3 )גני יל דים עירוניים( ועד כיתה ו'. יצוין כי ההורים יחויבו אמנם לשלוח אישור חתום על ביצוע הבדיקה, אך בפועל לאף אחד אין דרך לדעת אם ההורים באמת בדקו את ילדיהם לפני שחתמו על המסמך.

בימים האחרונים חולקו הבדיקות בבתי הספר, ובנוסף הערכות מחו לקות בכ 200 מתחמים של מד"א, במתחמים לבדיקות מהירות ברחבי הארץ ובעשרות מתחמים נוספים. על מנת לחסוך זמן בעמדות החלוקה, ניתן להירשם מראש באתר מד"א.

הבדיקה תתבצע על ידי ההורים בבית באופן עצמאי, ביום רבי עי ,29.9 ערב החזרה של ילדיהם ללימודים, מייד עם תום חופשת סוכות. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, תלמיד שיימצא חיובי בבדיקה המהירה שתיערך בבית, יידרש להגיע אחר כך לבדיקת .PCR

מדובר בהחלטה שונה לחלוטין מההחלטה שהתקבלה בתחילת שנת הלימודים. אז, הבדיקות נעשו באופן "התנדבותי" על ידי ההורים, וביצוע הבדיקה לא היה תנאי לכניסה למוסד החינוך. מי שדחפו להתנות כעת את הכניסה לגנים ולבתי הספר בבדיקה, הם ראש המשלה נפתלי בנט ומשרד הבריאות. זאת, בניגוד לעמדת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שרצתה לגייס את ההורים למהלך ולא לה כריח אותם.

הסתדרות המורים מתנגדת

ההחלטה יוצאת הדופן הביאה את מול לתגובה חריפה של הסתדרות המורים. בהסתדרות ציינו כי הם מתנגדים לסעיפים בתקנות הקורו נה, המחייבים מנהלים וגננות לש לוח לביתם תלמידים שהגיעו ללא שהוריהם חתמו על ביצוע בדיקת קו רונה. בהסתדרות המורים אף ציינו כי יש תקנה, שלפיה במקרה שבו תלמיד שלא הציג הצהרה אינו יכול ללכת הביתה - מנהל בית הספר או הג ננת יכניסו אותו למוסד החינוכי, אך יפרידו אותו מיתר התלמידים עד שהוריו יגיעו לאסוף אותו.

מהסתדרות המורים נמסר בתגו בה להחלטה: "אלה משימות שהפו כות להווי החינוכי של בית הספר והגן. המנהלים והגננות יתקשו לבצע משימה זאת, שכן דבר זה עלול לפ גוע בתלמיד, להביך אותו ולגרום להפרעות רגשיות, כך שתלמידים יראו בדמויות המחנכות גורמים מאיימים במקום גורמים מגינים".

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "מנהלים וגננות לא יהיו סלקטורים, ולא יתעמתו עם ההורים. התקנות הללו הן פיקציה, ופוגעות הן בעובדי הוראה והן בתלמידים. אני מתנגדת לכל ניסיון להפוך את עובדי ההוראה לפקחי קורונה, לפגוע בשם המדינה בתלמידים ולהתעמת עם ההורים. בכוונת הסתדרות המו רים לפנות לבג"ץ אם תקנות אלו יעברו. עובדי ההוראה במערכת החי נוך אינם מסוגלים לפגוע בילדים. שישיתו זאת על נאמן הקורונה".

כזכור, משרד החינוך הודיע כי בכל בית ספר יהיה "נאמן קורונה", שתפקידו יהיה לטפל בביורוקרטי­ה הנוגעת לקורונה בבתי הספר. הנא מנים גם אמורים לדגום את התל מידים בבדיקות מהירות במסגרת תוכנית "הכיתה הירוקה", שתפקידה לקצר את ימי הבידוד על סמך בדי קות מהירות. אלא שמשיקולי תקציב, "נאמני הקורונה" יחלו את תפקידם רק בתחילת חודש אוקטובר.

 ??  ??
 ?? צילום: אי. פי. איי ?? בדיקת קורונה ביתית לפני פתיחת שנת הלימודים
צילום: אי. פי. איי בדיקת קורונה ביתית לפני פתיחת שנת הלימודים
 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? חלוקת ערכות בדיקה בשדה נחמיה
צילום: אייל מרגולין/ג'יני חלוקת ערכות בדיקה בשדה נחמיה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel