Israel Hayom

בנט: "תם ונשלם, הבריחה היא תקלה חמורה"

גנץ: "משבח את הכוחות על ביצוע מדויק ומקצועי"

- יורי ילון

מכאחד הקואליציה ומהאופוזיצ­יה

בירכו על לכידת המח בלים הנמלטים, איהם כמאמג'י ומו נאדל אנפיעאת, בג'נין.

"תם ונשלם", הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט. לדבריו, "אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל - אפשר לתקן". רה"מ התייחס ללכידת אנפיעאת וכמאמג'י גם בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל, במלאת 48 שנים למלחמה. "היתה תקלה חמורה - אך ההתגייסות השיבה את ההרת עה", אמר בנט. "הבריחה עצמה היא תקלה חמורה - מודיעינית, מבצעית

ומערכתית. אבל מרגע שיש תקלה, קודם כל מתגייסים, ביחד".

שר הביטחון בני גנץ הצטרף לב רכות. "את חשיבות הכוחות שבשטח והעליונות המודיעינית מימשנו במ עצר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, על ידי צה"ל, השב"כ והימ"מ", הגיב שר הביטחון. "אני מבקש לשבח את כל הכוחות על ביצוע מדויק ומק צועי, רוח לחימה ונחישות פעולה לאורך השבועות האחרונים".

בה בעת, שר החוץ יאיר לפיד נועד לפגישת עבודה ראשונה עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, וסיפר: "בירכתי את המפכ"ל על סיומו של המבצע ללכידת המחבלים, וביקשתי שימסור תודה בשם כל עם ישראל ללוחמים ולשוטרים שלקחו חלק. שאפו גדול על מבצע מדהים".

שרת הפנים איילת שקד מסרה: "מברכת את כוחות הביטחון, שלא נחו ולא שקטו עד שהניחו את ידם על יתר המחבלים הנמלטים".

יו"ר ועדת חינוך, תרבות וספורט, שרן השכל, אמרה: "אני מברכת את כוחות הביטחון על השלמת המצוד ותפיסת המחבלים הנמלטים. האירוע הביך את המדינה, אך בעיקר את שב"ס, שם נחשפו כשלים חמורים".

מן האופוזיציה, שר האוצר לשע בר, ח"כ ישראל כ"ץ, בירך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים בג'נין. הברכות מגיעות, לדבריו, "לשב"כ על המודיעין המעולה, ולצה"ל ולימ"מ על יכולת פיקודית מבצעית גבוהה, שאפשרה תפיסה חלקה וללא נפגעים לכוחותינו. כעת ניתן להעמיק בחקירת הכשל החמור בבריחה עצמה, ובהפקת הלקחים".

 ??  ?? המצוד אחר הנמלטים
המצוד אחר הנמלטים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel