Israel Hayom

"סגרנו מעגל - וחשנו סיפוק"

מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', ל"ישראל היום": "פעלנו כדי למנוע מהמחבלים לבצע פיגוע בישראל" ● סנ"צ ש', שפיקד בשטח: "שמחים שהצלחנו"

- איציק סבן

"המעצר בוצע בהצלחה מרו בה הודות למודיעין מצוין, פעילות מקצועית, נחישות וחתירה למגע של לוחמי היחידה" - כך אומר ל"ישראל היום" מפקד היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור )הימ"מ(, נצ"מ ח'.

במשך שנים מתנהל "קרב" סמוי בין סיירת מטכ"ל, השייטת והימ"מ של המשטרה, בשאלה מי תיקרא רא שונה לזירת השתלטות. היום כבר ברור: הימ"מ מזמן נחשבת "יחידת ההשתלטות הלאומית", ולוחמיה נק ראים באופן קבוע לזירות קשות ומו רכבות בתוך הארץ ומחוצה לה.

אחרי שעצרו את זכריה זביידי ומוחמד קאסם עארדה בכפר אום אל גאנם, כשהם מסתתרים בחניון משאיות, נקראו בלילה שבין שבת לראשון לוחמי הימ"מ של משמר הג בול, לצד כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל, לג'נין, אל הבית שבו הסתתרו שני המחבלים הנמלטים האחרונים, איהם כמאמג'י ומונאדל אנפיעאת.

"מרגע הבריחה היינו יחד עם לו חמי מג"ב, שב"כ וצה"ל במצוד אחר המחבלים שנמלטו", משחזר סנ"צ ש', מפקד פלגת הלוחמים שביצעה את המעצר. "פעלנו בכמה זירות שונות במקביל, גם בתוך שטחי ישראל וגם ביהודה ושומרון. ידענו תמיד שג'נין זה המוקד החם ביותר, ונערכנו לכך יחד עם היחידה המבצעית של שב"כ, במיוחד כשהיתה אינדיקציה די ברורה שאחד מהם חצה את הגדר".

אתמול ב ,01:39 בעקבות מודיעין מדויק של השב"כ, חצו הכוחות את הגבול ונכנסו לפאתי ג'נין. "קיבלנו את המידע משירות הביטחון בסביבות חצות, ביצענו נוהל קרב מהיר והג ענו לבית המדובר, לדירת המסתור של המחבלים. הגענו לבניין מגורים שנמצא במזרח ג'נין ומתגוררות בו משפחות בלתי מעורבות. בשלב הרא שון סגרנו והקפנו את הבניין בצורה חשאית, במיוחד כשהבנו שיש שם משפחות תמימות. ירינו על קירות המבנה בנשק קל, בשביל להבהיר למחבלים שהצבא מכתר אותם".

ב 01:45 ביצע אחד המחבלים שיחת טלפון לאביו שבה הביע כוונה להסגיר את עצמו, וב 02:08 הושלם הליך מעצרם של השניים ללא נפג עים. "כשהם היו בידינו הבנו שסג רנו מעגל, והיתה תחושה של סיפוק. אנחנו מבצעים פעילויות מורכבות סביב השעון. אנחנו שמחים שהצלחנו להביא לתפיסתם של שני המחבלים האחרונים, ובכך להביא לסיומו של המצוד", הוסיף סגן ניצב ש'.

"פעלנו מרגע הבריחה מכלא גל בוע באופן רצוף, בשיתוף פעולה מלא עם היחידה המבצעית של השב"כ", מסכם מפקד הימ"מ, נצ"מ ח'. "הפ עילות בוצעה בשני מאמצים: מאמץ אחד בשטחי יהודה ושומרון, על מנת לאתר את המבוקשים שברחו, ומאמץ שני בתוך תחומי הקו הירוק, כדי למ נוע פיגוע מצד המחבלים הנוספים. שיתוף הפעולה המצוין בין הימ"מ לשב"כ ולצה"ל מהווה מכפיל כוח אסטרטגי בלחימה בטרור".

 ?? צילום: דוברות משטרה ?? סנ"צ ש', מפקד פלגת הלוחמים
צילום: דוברות משטרה סנ"צ ש', מפקד פלגת הלוחמים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel