Israel Hayom

בכירה במשרד הבריאות: "צריך לתעדף אילו חולים יקבלו מיטה בטיפול נמרץ"

בפגישה סוערת בין מנכ"ל משרד הבריאות למנהלי בתי החולים דנו במצב הקשה במחלקות ● פרופ' אש: "מספר החולים יעלה - זה גל כבד יותר" ● מנהל בכיר בבית חולים הזהיר: "הסטנדרט הטיפולי שאנחנו נותנים לחולים מתחיל לרדת"

- מיטל יסעור בית אור

בפגישה שנערכה אתמול בזום בין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש לבין מנהלי בתי החולים, עלתה לדיון סוגיית התעדוף במחלקות הטיפול הנמרץ.

ד"ר סיגל ליברנט טאוב, ראש אגף רפואה כללית במשרד, אמרה במפגש כי צריך לבחור מי יאושפז בטיפול נמרץ ומי לא: "יש 180 מיטות רשו מות בטיפול נמרץ קורונה. יש בתי חולים שמאשפזים חולי טיפול נמרץ בכל מיני חדרים, שאינם רשומים כח דרי טיפול נמרץ. זה לא ראוי לאשפז ככה. יש צורך לתעדף מי יהיה בטי פול נמרץ".

האמירה של ד"ר ליברנט טאוב מא שרת את חשיפת "ישראל היום" כי אין די מיטות בטיפול נמרץ למונש מים וכי יש מחסור בצוותים רפואיים.

מנהל שנכח בדיון ציין כי "הסטנ דרט הטיפולי שאנחנו נותנים לחולים מתחיל לרדת. הגענו למצב שמת חילים לתעדף את מי לחבר לאקמו, והחשש העיקרי הוא שנצטרך לבחור את מי להעלות על אקמו - את הזקן שהתחסן או את הצעיר שלא התחסן".

פרופ' אש אמר בפגישה כי "שיעור התמותה בקרב חולי הקורונה במצב קשה דומה לזה שהיה בגל השלישי, וזה מדאיג אותי". הוא ציין כי מספר החולים המונשמים באמצעות מכשיר אקמו )לב ריאה מלאכותי( עומד על ,40 כאשר בישראל יש 80 מכשירים בלבד, ולא כולם מיועדים לקורונה. אש ביקש מד"ר ליברנט טאוב לבחון את מספר המכשירים שיש להוסיף.

אש הזהיר שמספר החולים צפוי לעלות: "אנו בגל כבד יותר מהג לים הקודמים". כמו כן, ביקש לממש את הפעימה השנייה של תוספת כוח האדם שהובטחה לבתי החולים בהגעה ל 1,200 חולים 100) רופאים ורופאות, 550 אחיות ואחיות(. אמנם בבתי החו לים יש כעת 730 חולים במצב קשה, אך בשל המצב המדאיג מעוניין אש להקדים את המועד. בנוגע למחלה הקשה בקרב הלא מחוסנים, אמר: "אנחנו עדיין לא יודעים אם הנגיף אלים יותר או מתנהג אחרת אצל לא מחוסנים, כי אנו רואים שם חולים במצב קשה יותר".

בהמשך התייחס אש לנושא התו הירוק בבתי החולים למלווים ולבני משפחה: "יש לנו קושי משפטי בנו שא. יהיה קשה ליישם את זה". יחד עם זאת, ציין כי בקרוב יהיה תו ירוק לעובדים: "זה בשלבי חקיקה. לצערי זה מתקדם באיטיות".

 ??  ?? מחלקת טיפול נמרץ בסורוקה
מחלקת טיפול נמרץ בסורוקה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel