Israel Hayom

סוכות, שלום

ברחבי ישראל יחגגו את החג יחד, בלי הגבלות מיוחדות - ועם הרבה שמחה ואושפיזין ● מחרתיים: שידור ישיר באתר "ישראל היום" מברכת הכהנים המסורתית ברחבת הכותל המערבי

- חנן גרינווד

הסוכות כבר מוכנות, הקי שוטים נתלו, ארבעת המינים נרכשו, והילדים לא מסוגלים להמתין אפילו עוד דקה: לאחר ראש השנה ויום הכיפורים, מגיעים תושבי יש ראל לאחד החגים האהובים ביותר בשנה - חג הסוכות.

בכותל המערבי כבר נערכים להג עתם של אלפי בני אדם למעמד ברכת הכהנים המסורתית במהלך חול המו עד, שהפעם, בשל נגיף הקורונה, יפו צל לשני מעמדים שונים - ביום רבי עי וביום חמישי בשעות הבוקר. על פי מתווה הקורונה הייחודי לכותל, מותר ל 8,000 בני אדם לשהות בזמן נתון במתחם הכותל, ולכן יצטרכו בקרן למורשת הכותל לווסת את הנכנסים על מנת למנוע צפיפות. הכניסה בזמן ברכת הכהנים תוגבל בחלוקה לק

פסולות. המעמד ביום רביעי ישודר בשידור חי באתר "ישראל היום".

מזג האוויר הנוח במהלך החג צפוי להוציא מאות אלפי בני אדם לרחובות ולשמורות הטבע, לצד רבים שיגיעו לבתי הכנסת לתפילות חגיגיות. על פי ההלכה, בחג, בניגוד לשבת, מותר לבשל באמצעות העברה מאש לאש, כלומר תוך שימוש באש שהודלקה קודם לחג, על מנת להדליק את המ נגל או הכיריים. יש לשים לב לנתק את מנגנון ההצתה החשמלי אם יש כזה. מעבר לכך, רוב ההלכות דומות לשבת, כולל כמובן נסיעה ברכב או שימוש במכשירים חשמליים.

גם אנשי ארגון צעירי חב"ד הש לימו בימים האחרונים את ההיערכות הגדולה לקראת החג, תוך שהם מתמ קדים במתן האפשרות להעניק למאות אלפי הישראלים שנמצאים בבידוד לחגוג את החג כהלכתו. עשרות אלפי מארזים של ארבעת המינים כבר חול קו בצורה מסובסדת למשפחות שמת קשות לצאת ולרכוש אותם, ובד בבד הגדילו משמעותית בארגון את מספר הסוכות הניידות, שיגיעו באמצעות נגררים ואפילו מחוברות לאופניים, כדי לאפשר למעוניינים בכך להיכנס אפילו לכמה דקות לתוך הסוכה. "הרבי מלובביץ' לימד אותנו כי בארבעת המינים שוכנים, זה לצד זה, אתרוג יקר ערך מחד גיסא וער בה פשוטה מאידך גיסא. זה מחדד לנו את החובה לזכור תמיד לדאוג גם למי שבמבט ראשון נראה מעט תלוש או שקוף, ובמיוחד בימים אלה", אומר הרב יוסף אהרונוב, ראש מפעל הש ליחות של חב"ד בישראל.

במקביל ידאגו בחב"ד גם לאחת ממצוות החג המרכזיות - הציווי להיות בשמחה, ולצורך כך יפעילו שליחי החסידות "משאיות שמחה", שישמיעו מוזיקה עליזה וינסו להע לות את מצב הרוח הלא פשוט שאנחנו נמצאים בו בימי הקורונה, לצד אירועי שמחת בית השואבה.

 ??  ??
 ?? צילום: מני בן שחר ?? הסוכות הניידות מחכות לצאת לדרך
צילום: מני בן שחר הסוכות הניידות מחכות לצאת לדרך
 ??  ?? חלוקת סכך לסוכה ברעננה
חלוקת סכך לסוכה ברעננה
 ?? צילום: מישל דוט קום ?? בכפר הנוער של מושב נהלל מוכנים לחג
צילום: מישל דוט קום בכפר הנוער של מושב נהלל מוכנים לחג
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שוק ארבעת המינים במחנה יהודה
צילום: אורן בן חקון שוק ארבעת המינים במחנה יהודה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel