Israel Hayom

למרות הביקורת: ליברמן ירחיב את פעילות "נתיב"

שר האוצר בחר לשלב את הרחבת פעילות הארגון בתוכנית העבודה של הממשלה ● בעבר נטען בתחקיר כי הגוף שימש מוקד העסקה לפעילים של ישראל ביתנו

- אריאל כהנא

משרד ראש הממשלה פרסם אמש את תוכנית העבודה של הממשלה לארבע השנים הקרובות.

מבין שלל התחומים הנתונים למרותו, שר האוצר אביגדור לי ברמן בחר לשלב בתוכנית העבו דה דווקא את הרחבת פעולתה של סוכנות נתיב. על פי התוכנית, נתיב, שאמורה לעודד עלייה ארצה ממדינות הגוש הסובייטי, תרחיב את פעולתה גם לגרמניה, שם מת גוררים רבע מיליון יהודים דוברי רוסית, על פי ההערכות.

"כדי לאפשר את המימוש המר בי של הפוטנציאל הארגוני, אפעל להרחבת סמכויותיה של נתיב בח קיקה, תוך התאמתן לאתגרי המ ציאות", הסביר ליברמן. "חשוב לציין כי מלבד המרחב הפוסט סו בייטי, קיימים ריכוזים גדולים של יוצאי המרחב במערב, בפרט בגרמ ניה 250) אלף( ובארה"ב 550) אלף(. כיום אין גורם ישראלי רשמי המ קיים קשר ישיר עם היהודים הללו, על אף מאפייניהם הייחודיים".

כזכור, העברת נתיב לאחריותו של ליברמן נעשתה תוך ביקורת של הייעוץ המשפטי על הצעד. היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, כתבה כי יש קושי משפטי במהלך, וגם מבקר המ דינה הסתייג מאופן הפעלת הלשכה בידי ליברמן. על פי תחקיר תוכנית "המקור" מ ,2020 נתיב שימשה מוקד העסקה לפעילים של ישראל בית נו, המפלגה שליברמן עומד בראשה. התחקיר העלה כי רבים מהקונסולים מטעם נתיב הם פעילים פוליטיים של מפלגת ישראל ביתנו, ושאלפים מהעולים שקיבלו דרכון ישראלי מנ תיב - עזבו את הארץ מבלי לגור בה.

באשר לשאר המשרדים, על פי הודעת משרד ראש הממשלה, בין הנושאים המרכזיים שבהם מתמק דים משרדי הממשלה השונים: שי פור השירות לאזרח ומעבר לשי רותים דיגיטליים, מאבק בנגיף הקורונה, התמודדות עם משבר האקלים, קידום החברה הערבית והורדת הנטל הרגולטורי.

פרסום התוכנית הלאומית מתב צע במקביל לאישור תקציב המדינה בכנסת, ומהווה פעולה נוספת לסנ כרון הפעילות הממשלתית ולהחזרת המערכות הציבוריות לתפקוד סדור.

פרסום דגשי המדיניות נעשה בדו מה למדינות מתקדמות בארגון ה ,OECD המפרסמות את דגשי הפעי לות הממשלתית לקדנציה בתחילת כהונתן, ונועד לשקף לציבור ולמ שק את דגשי הפעילות של משרדי הממשלה השונים בראייה רב שנתית.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר כי "היעדים שמתוארים כאן הם בני ביצוע מחד - ושאפתניים מאידך. הם משקפים את שתי משימותיה הגדולות של הממשלה: חיזוק מדינת ישראל, עוצמתה הביטחונית ואית נותה הכלכלית".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? השר ליברמן
צילום: אורן בן חקון השר ליברמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel