Israel Hayom

"סתמנו פיות"

ביטון, קניקובסקי, פריצה וקוואס החזירו לוואן לוון את הצבע ללחיים, ואם יסדרו לו ניצחון נוסף במחזור הבא - המורדים יצטרכו להתחיל להתרגל לעובדה שההולנדי לא הולך לשום מקום ● בינתיים בחיפה: האלופה אוספת שברים וסופרת פצועים לקראת גמר גביע הטוטו

- ליאב נחמני ושי ארצי

הניצחון האחרון של מכבי חיפה על מכבי ת''א בליגה היה לפני חמש שנים, אבל איכשהו, ההפסד שלשום בבלומפילד היה מאכזב במיוחד, כזה שהוריד את האלופה לקרקע. "הרגשנו שאנחנו טובים יותר ממכבי ת''א, אנחנו עדיין מאמינים בזה, אבל חובת ההוכחה עדיין עלינו", אמרו שחק נים בקבוצה של ברק בכר.

אם בתחילת העונה חשבו במועדון שסגל ארוך מאוד יקנה שקט בשתי מסגרות, הרי שהחלה חשיבה מחדש בנוגע לחיזוק נוסף. שמו של שחקן ההתקפה עומרי אלטמן (שחקן חופט שי) עלה. קודם לכן, במועדון צריכה להתקבל ההחלטה בנוגע אליו, מה שככל הנראה יקרה בימים הקרובים.

הסגל של בכר התרחב העונה, אך הפציעות קיצרו אותו לממדים שגוט רמים כאב ראש גדול. נכון לרגע זה, המגן ראיין סטריין סובל מרגישות בשריר הירך האחורי, בפעם השליט שית העונה; מוחמד אבו פאני אובחן אתמול עם קרע במיניסקוס וינותח ביום רביעי (ייעדר לט4-6 שבועות); נטע לביא סובל אף הוא מפציעה חוזרת בעצם השוקית; דולב חזיזה עם רגישות בשרירי הבטן; עומר אצילי סובל מדט לקת בגיד כף הרגל; והחלוץ בן שהר אמור לחזור השבוע לאימונים, אחרי שסבל ממתיחה בשריר הירך האחורי.

"זה חוסר מזל. אלמלא הסגל הארוך - היינו בבעיה גדולה יותר", הודו בכרמל, לנוכח הרשימה הפשוט בלתי נתפסת. כל זה, בזמן שלוח המשחקים הצפוף צפוי להימשך גם בחודשיים הקרובים.

בתוך כל זאת, ביום רביעי מחכה לאלופה גמר גביע הטוטו מול הפוט על ב"ש. בעקבות העומס, בכר יחלק את הדקות בין כל שחקני הסגל. שון גולדברג, אורי דהן, מחמוד ג'אבר, מאור לוי ודין דוד, שלא פתחו מול מכבי ת''א (וחלקם לא שיחקו כלל), נמצאים בתמונת הט11.

אותה גברת, בשינוי אדרת

"סתמנו הרבה פיות". המשפט הזה חזר שוב ושוב בקריית שלום ביממה וחצי שלאחר הניצחון הגדול של מכבי ת"א על האלופה מכבי חיפה. למען האמת, הצהובים הרוויחו הרבה יותר מלענות למבקרים שלהם.

בראש ובראשונה, מכבי ת"א הרט וויחה שקט סביב המאמן פטריק ואן לוון, שבעקבות פתיחת העונה החלשה בליגה והיכולת הפושרת באירופה ספג הרבה ביקורות מתוך ומחוץ למועדון. אם הצהובים יצליחו לנצח בשבוע הבא את הפועל ב"ש, גם האוהדים שהתנגדו למאמן ההולנדי יצטרכו להתרגל אליו.

אבל זה לא מסתכם בכך. המהפכה המקצועית שהצהובים עשו בחודש האחרון, עם צירופם של דן ביטון, גבי קניקובסקי, סטיפה פריצה ובראנדלי קוואס, מתחילה להוכיח את עצמה. מכבי ת"א עם השחקנים האלה כלל לא דומה לזו שהפסידה לבני סכנין, או שלא הצליחה להבקיע נגד קבוצות אלמוניות במוקדמות הקונפרנס ליג.

קוואס, שהמאמן לא היה בטוח שיוכל לתת לו לשחק 90 דקות נגד הירוקים, לאחר שהגיע בכושר ירוד, מוסיף עוט צמות להתקפה של מכבי, דריבל נהדר, וכך, לפתע - למכבי יש עוד שחקן התקפה יצירתי, נוסף על לקניקובסט קי המוכשר. לזה תוסיפו את העובדה שהחלוץ סטיפה פריצה כבש משחק שלישי ברציפות, ועד כה הוא מסתמן כבינגו של הצהובים, שכבר מפנטזים על 15" שערים שלו העונה" - ותקבלו קבוצה התקפית ולא שבלונית. כעת במכבי יצטרכו לנסות לייצר מומנטום, ולהוכיח שהניצחון על האלופה לא היה בגדר התעלות חדטפעמית.

האדום של גוטליב יבוטל?

פחות מיממה לאחר התקרית המט כוערת באצטדיון המושבה, שבה פרץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel