Israel Hayom

"יהיה מטורף אם נזכה בתואר"

עידן זלמנסון (26) הגיע להפועל ת"א עם ביטחון: "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות משהו גדול" ● לא מתרגש מהפרידה מהפועל ירושלים: "הרגשתי תחושה של מיצוי" ● והיה מוותר על חזרה למכבי ת"א: "לא הייתי לוקח החלטה אחרת גם אם היתה לי מהם הצעה על השולחן"

- יעקב מאיר

אחד המהלכים המשמעותיים בשוק השחקנים הישראלי בקיץ האחרון, היה מעברו של עידן זלמנסון מהפועל ירושלים להפועל ת"א. הסנטר בן ה 26 נחשב לאחד משחקני הפנים המקומיים הבכירים שיש, ואחרי שנ תיים בבירה, השקיעה הקבוצה התל אביבית סכומי כסף לא מבוטלים כדי לצרפו לסגל המרשים שבנה דני פרנקו לקראת העונה החדשה.

"יצא לי במהלך השנים לשחק הרבה נגד הפועל, ועכשיו אני מתרגש מאוד שיוצא לי לשחק עבורה. אני שחקן שניט זון מאנרגיה, אז לכן זו היתה החלטה פשוטה עבורי", אומר זלמנסון בראיון מיוחד ל"ישראל היום", ומסביר מדוע בחר דווקא באדומים ולא בהצעות האחט רות שעמדו בפניו. "בשיחות עם האנשים של הפועל במהלך המשא ומתן דיברנו על זה שיש פה משהו לכמה שנים, ומט בחינתי זה אתגר לעשות השנה משהו גדול עם הקבוצה ולהביא את הפועל לאירופה בעונה הבאה. כולנו בקבוצה רוצים לעשות את זה. חוץ מזה, אבא שלי גדל פה בנוער וגם שיחק קצת בבוגרים לפני שפרש, ככה שכל הילדות שמעתי סיפורים על איך זה לשחק בהפועל".

איך אתה מסכם את התקופה שלך בירושלים?

"היתה לי שם תקופה טובה. בעונה הראשונה גם היו לנו הצלחות יפות, אבל בשנה השנייה משהו נפגם, ומהרט גע שעודד קטש עזב לפנאתינייק­וס הכל התרסק. היה הרבה רצון של השחקנים, אבל זה פשוט לא עבד".

נפגעת שהם העדיפו לא להמשיך איתך ולהביא שחקן ישראלי אחר במקומך?

"לא. אחרי עונה שלא מצליחים, צריך לארגן את הדברים מחדש. גם באופן אישי, אחרי עונה מאוד קשה הרגשתי סוג של מיצוי, ואני חושב שהפרידה הזו תעשה טוב לשני הצדדים. איתי שגב שחקן מצוין שיכול לעזור להם. בספורט אתה לא נשאר כל החיים באותה קבוצה, ולכן ברגע שהגיעה אליי ההצעה מהפוט על לא חשבתי פעמיים, ולקחתי אותה".

לא צהוב כבר מזמן

הרבה שחקנים יוצאים לאירופה בשנים האחרונות, אתה גם חשבת על זה?

"בדקתי את האופציה הזו בקיץ, אבל השוק שם יותר איטי מאשר בארץ. כשאני מקבל הצעה ממקום שאני רוצה להיות בו - והפועל ת"א זה מקום שאני רוצה להיות בו - אני לא מחכה לאופציות אחרות".

גדלת במחלקת הנוער של מכבי ת"א ושיחקת קצת בבוגרים שם, איך זה לשחק אצל היריבה העירונית?

"עבר המון זמן מאז. אני זוכר שהתט רגשתי מהפעם הראשונה שעליתי לבוט גרים, ויצא לי ללמוד משחקנים גדולים שהיו איתי בקבוצה שם, אבל עכשיו אני אדום ושום דבר אחר לא מעניין".

היית שייך למכבי מבחינה חוזית עד הקיץ האחרון, וגם היו שמועות שאולי תשחק שם. אבל בסופו של דבר הם הביאו גבוהים ישראלים אחרים, ואתה הלכת להפועל.

"חיפשתי מקום שאני יכול להיות משמעותי בו, וקבוצה שבה אוכל להביא לידי ביטוי את כל היכולות שלי. זה הדבר הכי חשוב עבורי. אני בן ,26 וחשוב לי להיות מאוד דוט מיננטי ולהתקדם משנה לשנה, ולדעתי הפועל ת"א זה המקום הכי טוב בשבילי להט משיך את מגמת השיפור. לא הייתי לוקח החלטה אחרת גם אם היתה לי הצעה ממכבי על השולחן".

"בונים כאן קבוצה מנצחת"

כשמסתכלים על הסגל שישחק השנה בהיכל קבוצת שלמה, וכולל שמות כמו ג'ייקובן בראון, ג'יימס יאנג, ג'יי פי טוט קוטו, בר טימור וכמובן זלמנסון, אפשר להבין מדוע האוהדים, וגם חלק מהפרשט נים, אומרים שעל הנייר מדובר בקבוצה הטובה ביותר של המועדון מאז הקמתו מחדש. בחדר ההלבשה תלויים כל התאט רים שבהם זכתה הקבוצה בהיסטוריה, ויש מקום אחד פנוי לתואר הבא. זלט מנסון מספר שהשחקנים מדברים בינם לבין עצמם על האפשרות לעשות משהו בלתי נשכח. "בר (טימור; י"מ) ארגן פה את רוב הדברים בקיץ, ודאג להביא את השט חקנים", מגלה הסנטר בחיוך. "וכבר כשדיברתי איתו הבנתי שמכוונים גבוה ובונים כאן קבוצה מנצחת. אני יודע מניסיון שלהביא תואר זה לא פשוט בכלל, ודורש הרבה יכוט לת וגם מזל. אני מאמין שאט נחנו יכולים לעשות משהו גדול, יש לנו פוטנציאל לעשות עונה של תואר ולהילחם על הכל. זה פשוט יהיה מטורף אם נזכה בתואר עבור הפועל ת"א".

"בשנה השנייה בהפועל ירושלים משהו נפגם, ומהרגע שעודד קטש עזב לפנאתינייק­וס הכל התרסק"

 ?? צילום: אודי ציטיאט ?? זלמנסון. רוצה לבוא לידי ביטוי
צילום: אודי ציטיאט זלמנסון. רוצה לבוא לידי ביטוי
 ?? צילום: עודד קרני ?? במדי הפועל ירושלים. "בעונה השנייה זה פשוט לא עבד"
צילום: עודד קרני במדי הפועל ירושלים. "בעונה השנייה זה פשוט לא עבד"
 ?? צילום: עודד קרני ?? טימור. משכנע
צילום: עודד קרני טימור. משכנע
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel