Israel Hayom

מיכל הגדולה

- מאיה כהן צילום:‪Roman Boyzov‬

"אלכס אמרה לנו 'אתם תשבו בבית אבות ותתבאסו שלא עשיתם כלום בחיים, רק דיברתם ואכלתם את הראש לכולם'". מיכל ינאי הקשיבה לבת שלה, ארזה את המשפחה ועברה ליוון / מאיה כהן

זה התחיל כבדיחה, שלפני כחודש הפכה לרצינית - מיכל ינאי, בעלה בן מוסקל ושלושת ילדיהם ארזו מזוודות וטסו ליוון עכשיו היא מדברת לראשונה על החרדות שמלוות את המעבר )"לפעמים אני מתעוררת ותוהה מה עבר עלינו"(, על ההידבקות המשפחתית בקורונה )"כבר ראיתי את הכותרות: נסעה ליוון כדי שבעלה ימות"(, ועל השילוב בין רוחניות לעסקים באפליקציית המדיטציות שהקימה )"קיבלתי הצעות גם מהעולם הערבי"( למרות המרחק, בקרוב תככב בעונה חדשה של "צוות הצלה" לצד בתה אלכס ובנה יהלי "אנחנו אוהבים את הארץ, לא בורחים ממנה"

מה הייתם עושים לו יכולתם להעתיק את המשפחה הגרעינית למדינה אחרת ולקחת פסק זמן מהמרוץ המטורף? נדמה שאין מי שלא העז לחלום על הפסקה כזאת מהקצב המשוגע שמנהל אותנו כאן, אבל לצד החולמים יש גם את אלה שעושים. שנה לפני גיל 50 - מיכל ינאי החליטה לעשות.

מאז אמצע אוגוסט היא מתרגלת למציאות חדשה ביוון, לשם עברה עם משפחתה כדי "לנשום ביחד". את הילדים, יובל )בן 5 וחצי(, יהלי )בן (10 ואלכס )בת ,(12 רשמה למסגרות באתונה, את התיאטרון נאלצה בשלב זה לעזוב, ובעלה בן מוסקל ,(43) איש עסקים ויועץ לחברות בינלאומיות, התרגל לעבוד מרחוק. כשאני מבקשת לברר מה חשבה לעצמה כשיצאה להרפתקה הזאת, היא משיבה בחיוך ובכנות.

"האמת, אם הייתי שואלת את עצמי יותר מדי פעמים את השאלה הזאת, זה כנראה לא היה קורה", היא צוחקת מבעד למסך הזום. "הכל התחיל בתור הומור, שלמען האמת רץ אצלנו במשפחה כבר שנים. לפני הרבה שנים, בעלי והמשפחה שלו היו אמורים לעשות רילוקיישן לדנמרק. הוא היה אז בן ,17 אביו היה איש צבא והם היו אמורים לנסוע לשליחות וכבר היו על המזוודות, מוכנים לנסיעה. שבועיים לפני התאריך, אבא שלו לקה בהתקף לב בגיל 42 ומת.

"כשהכרתי את בן זו היתה מעין בדיחה כזו, אמא שלו היתה אומרת כל הזמן 'אני עוד שנייה עושה רילוקיישן'. בהתחלה האמנתי, ובשלב מסוים אפילו חשבתי שהיא תעבור עוד לפני שנתחתן, אבל עברו השנים, זה לא קרה וצחקנו על זה.

"גם בן, במשך השנים, היה מראה לי מקומות ואומר 'אולי נגור פה, אולי נעבור לשנה לשם', עדיין בגדר בדיחה שכאילו ריחפה מעלינו מרגע שאנחנו יחד. האמת, רק עכשיו אני מחברת בפעם הראשונה את כל הדברים, את חוסכת לי טיפול פסיכולוגי". אז מה קרה שבסוף כן החלטתם?

"הגיעה הקורונה. בעלי בן )שהיה מנכ"ל משרד הפרסום "באומן בר ריבנאי", מ"כ(, נשאב לעבודה וממש לא ראיתי אותו. הוא הבין לפני כולם לאן הרוח נושבת, שלח את כל העובדים שלו הביתה יחסית מוקדם וניהל 150 עובדים מחדר השינה שלנו, בזום. היה לו נורא חשוב לשמור על האנשים ועל המורל, הוא נשאב לזה ונתן את כל הנשמה, אבל אני לא ראיתי אותו. הוא ממש רזה בתקופה הזו. מצד אחד זה היה מעורר הערצה, מצד שני, פיזית ורגשית, הרגשתי שהוא נעלם לי. היו אולי הצלחות מדהימות במשרד, שזה אחלה, אבל מה עם המשפחה?

"לי הופסקו כל ההצגות, כי התיאטרון נסגר, אבל כל נושא המדיטציה תפס תאוצה גדולה. האפליקציה הושקה ממש לפני הקורונה )ינאי השיקה את ‪,My Medi‬ אפליקציה למדיטציות מודרכות בעברית שמיועדות לכל הגילים, מ"כ(, אבל ברגע שפרצה המגיפה התחיל פוש מטורף. תוסיפי לזה עוד כמה פרויקטים שהיו לי לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר, וגם אני נשאבתי לעניינים שלי.

"אמנם שנינו היינו בבית עם הילדים, אבל לא באמת היינו איתם, כל אחד היה בטירוף שלו והתחלתי להרגיש שקצת איבדנו אותם. איכשהו התחלנו להתבדח על זה שנעשה שנה בתאילנד, שמגיע לנו אחרי השנה הזאת, ופתאום השיחה הפכה לרצינית. התחלנו לשאול למה לא בעצם? מה מונע מאיתנו? בן התחיל לתרגל מדיטציות עוד לפניי, וכל המשפטים האלה של חיים פעם אחת ושל להיות כאן ועכשיו הפכו מאוד נכונים ורלוונטיים לשנינו, ופשוט החלטנו ולנסוע". בין התגובות מהעוקבים שלך היו גם כאלה שביקרו את

 ??  ?? "התחלנו לשאול למה לא בעצם? מה מונע מאיתנו?". מיכל ינאי באתונה, השבוע
"התחלנו לשאול למה לא בעצם? מה מונע מאיתנו?". מיכל ינאי באתונה, השבוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel