Israel Hayom

חיסון ילדים בישראל: רק לאחר ארה"ב

במשרד הבריאות בירכו על הודעת פייזר ולפיה החיסון בטוח גם לבני ,11-5 אך הדגישו כי ימתינו לאישור מינהל המזון והתרופות האמריקני ● "לא יהיו קיצורי דרך" ●

- מיטל יסעור בית אור

חיסון עדר? לא כל כך בקרוב. אף שחברת פייזר הודיעה על "תוצאות חיוביות" בניסוי החיסון נגד קורונה בקרב ילדים בני ,11-5 במשרד הבריאות הישראלי בוחרים לנקוט סדר פעולות זהיר.

במשרד כבר אמרו כי ימתי נו לאישור מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) באשר לחיסון הילדים, ורק לאחר שיתקבל - ית קיים דיון במשרד הבריאות ובצוות לטיפול במגיפות.

הניסוי שעורכת פייזר נמשך זה כמה חודשים, ובמהלכו נבדק החיסון לקורונה במינונים שונים על אוכלו סיות ילדים בני חצי שנה עד .12 עוד

קודם לכן נמצא החיסון בטוח ויעיל לילדים בני 12 ומעלה.

בפייזר מצאו כי המינון המספיק לחיסון ילדים קטנים הוא שליש מה מינון שניתן למבוגרים. לפי הניסוי, גופם של הילדים הגיב למנה בסך 10 מיקרוגרם של החיסון בדומה לאופן שבו גוף של בני 16 עד 25 מגיב למנה בת 30 מיקרוגרם.

"האיגוד לרפואת ילדים מברך על קבלת תוצאות המחקר של פייזר על גילי 11-5 שנים", אמר פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים. "הוכחת יעילות ובטיחות החיסון בק בוצת גיל זו היא קריטית להגנה על הילדים ולסיום המגיפה".

לדבריו של פרופ' גרוסמן, "נמ תין לאישור ה FDA שאמור להגיע בתוך כמה שבועות, ואחרי דיון בצוות לטיפול במגיפות ובוועדת החיסו נים העליונה נתחיל לחסן". הוא ציין: "אני אופטימי ומעריך שעל ידי הס ברה נכונה וממוקדת הן בקרב צוותי רפואה והן בקרב ההורים נגיע לשי עורי התחסנות גבוהים".

בה בעת, ד"ר ביל גרובר, סגן נשיא בכיר בפייזר, אמר לסוכנות הידיעות אי.פי כי לאחר מתן המנה השנייה הנ סיינים בני 11-5 פיתחו רמות נוגד נים גבוהות, לא פחות מאלה שפיתחו בני נוער וצעירים.

בהמשך השנה צפויה פייזר לע רוך ניסוי בחיסון ילדים בני 5 ומטה. מנכ"ל החברה, אלברט בורלא, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר בח דשות מרגשות עבור משפחות.

"מאז יולי, עלה מספר מקרי הקו רונה בקרב ילדים בארה"ב בכ ,240% מה שמדגיש את הצורך הבריאותי בחיסון", אמר בורלא. "תוצאות הניסוי הללו מהוות בסיס חזק לבקשת אישור החיסון שלנו לילדים בני ,11-5 ואנו מתכננים להגיש אותה ל FDA ול רגולטורים אחרים בהקדם".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel