Israel Hayom

"בשלב מסוים היתה שמועה שנפטרתי"

- אפרת פורשר

עו"ד רבאח הוא נס רפואי. הוא חלה בקו רונה, הורדם והונשם במשך יותר מחו דש - והצליח להתאושש להפתעת הרופאים, שכבר הכינו את אשתו לפרידה ממנו. כיום, יותר מחצי שנה לאחר שהשתחרר מאשפוז, הוא אומר: "אל תזלזלו במחלה הזאת. לכו להתחסן".

מחמוד, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בירו שלים ועובד כסנגור פלילי. אורח החיים שלו לפני הקורונה היה "משוגע", לדבריו. הוא עבד שעות ארוכות, ימים ולילות. כאדם שעסק הרבה בספורט, שחה ורכב על אופניים באופן קבוע, אמנם עם סוכרת אבל ברמה נמוכה מאוד ומאוזנת, הוא חושב לפעמים שהגוף שלו פשוט העניש אותו על אורח החיים הזה.

הוא נדבק בקורונה בינואר השנה. שלושה ימים לפני כן אושר לתת חיסון לבני .50-40 "ניסיתי לקבוע תור לחיסון אבל לא הצלחתי, היה עומס", הוא מספר. ואז הוא נדבק: מצבו החמיר במהירות והוא נזקק לפינוי לבית חולים.

"לא הצלחתי לנשום. הייתי לוקח אוויר ומ רגיש שהוא נגמר לי מייד בהתחלה. הרגשתי כאילו אני טובע", הוא מספר. כיוון שלא היה מקום במחלקות הקורונה של בתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, הוא פונה לבילינסון. "חשבתי שאני הולך לשם ליומיים-שלושה וחוזר הביתה".

"קראו לי 'השורד'"

אחרי שבוע אמרו לו הרופאים כי הם חייבים להנשים ולהרדים אותו. "בהתחלה סירבתי. חששתי שלא אתעורר, אבל בסוף אשתי שכנעה אותי והסכמתי. הרדימו אותי. המצב שלי היה על הפנים. זו היתה תקופה מאוד קשה למשפ חה ולחברים. סבלתי מקריסת מערכות, ונאלצו לעשות לי דיאליזה כמה פעמים".

כעבור חודש ושלושה ימים הוא התעורר. "הרופאים קראו לי 'השורד'. הם לא חשבו שאני אצא מזה. בשלב מסוים היתה שמועה גם בבית המשפט שנפטרתי", הוא מספר. לאחר שהת עורר, היה צריך לעבור שיקום ארוך. בתקופה שבה הורדם והונשם הוא ירד 15 ק"ג, השרירים בגוף פשוט לא עבדו ורבאח היה יכול להזיז רק את העיניים. גם לדבר לא הצליח. בשבועות הבאים עבר שיקום וכחודשיים לאחר שנדבק חזר לביתו. הוא חזר לעבוד בהדרגה, אבל גם כיום הוא עובד הרבה פחות שעות ממה שעבד לפני שנדבק, גם בגלל הקושי - "עד היום אני בשיקום ריאות. אם אני עולה שתי קומות, אני מתחיל להתנשף. אני לא יכול לשחות ברצף בלי לעצור אחרי 100 מטר", וגם משום של דבריו, "סדר העדיפויות שלי השתנה לטובת המשפחה. אני מסתכל היום אחרת על החיים".

לכל מי שממעיט מחומרתה של הקורונה ומסרב להתחסן, הוא אומר: "אל תזלזלו במחלה הזאת. אם הייתי מחוסן, זה לא היה קורה לי. אני מודה לצוות המדהים בבילינסון".

סג'א עאצי, מנהלת המערך לקלינאות תק שורת בבילינסון, שיתפה: "התרגשתי במיוחד לראות את מחמוד עומד ליד המיטה שבה היה מאושפז במצב קשה, פתאום לבוש בחליפת עורך דין, נושם, אוכל ומתקשר בכוחות עצמו. זה כל כך מנוגד לתמונות שעולות בי מהתקופה שבה היה מאושפז. המפגש היום נתן לי המון מוטיבציה להמשיך על אף הקשיים והעומס הרב שאנחנו חווים בתקופה הזו".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? רבאח ועאצי
צילום: יוסי זליגר רבאח ועאצי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel