Israel Hayom

"למחוק את הכתם של ועידת דרבן מהאו"ם"

הוועידה, שהפכה לכינוס אנטי ישראלי בינלאומי, תיערך היום בניו יורק ● כ 30 מדינות לא ישלחו את נציגיהן ● השגריר ארדן: "אירוע רקוב מהיסוד"

- אריאל כהנא

שני מושבים של ועידת האו"ם נגד גזענות, שידועה בשם ועידת דרבן אך הפכה לפני שנים לכינוס אנטי־ישראלי בינלאומי, ייערכו היום באולם העצרת הכללית בניו יורק.

במושב הפתיחה ינאמו נשיא העצרת הכללית עבדאללה שהיד, שמקורו באיים המלדיביים, נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה, ונצי גים של הקבוצות האזוריות באו"ם. שגריר ישראל לוושינגטון ולאו"ם, גלעד ארדן, אמר כי הימנעותן של 31 מדינות )לפי הערכות( מהש

תתפות בכינוס היא הישג חשוב לישראל. "ועידת דרבן היתה רקו בה מהיסוד ולכן כל אירוע שמציין אותה הוא 'פרי של עץ מורעל'. אני שמח וגאה שהרבה יותר מדינות מבינות זאת היום, ואמשיך להיאבק עד שיבינו באו"ם שיש למחוק את הכתם של דרבן".

בתוך כך, שורה של ארגונים ואישים פרו ישראליים קיימו ביום ראשון כינוס מחאה וירטואלי נגד הוועידה. באירוע נאמו בין היתר פעיל ההסברה הערבי ישרא לי, יוסף חדאד, הפרופסורים אן בייפסקי, רות וייס ויוג'ין קונט רוביץ', מזכיר המדינה האמריק

ני לשעבר מייק פומפאו ואחרים. הדובר הישראלי הבולט בכינוס היה חבר הכנסת גדי יברקן, שהדגיש בנאומו כי ועידת דרבן לא נלחמת באנטישמיות אלא מפיצה אותה.

"האו"ם - גוף פוליטי"

לדברי ח"כ יברקן, "ועידת דרבן לא היתה סימפוזיון נגד גזענות, אלא ועידה גזענית נגד יהודים רי בונים. יום השנה ה 20 ל'הנצחת' ועידת דרבן הראשונה, מנציח גזע נות ודעות קדומות אנטי יהודיות. דרבן היתה למעשה ועידת לשלי לת זכויות האדם היהודיות.

"במשך עשרות שנים קידם האו"ם 'אפרטהייד מזויף' נגד יש ראל - המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. ה'אנטישמים של האפרטהייד' יודעים את האמת על הדמוקרטיה של ישראל.

"האו"ם נכשל במשימתו המקו רית לקידום השלום והביטחון לכל המדינות, כיוון שהפך לגוף פוליטי ביותר שנעקף על ידי משטרים לא דמוקרטיים וטוטליטריי­ם, שסוח רים בהצבעות גוש. ב 2021 יותר ויותר מדינות מאמצות בהירות מו סרית ומחרימות את ועידת דרבן. התקווה שלי היא שבשנה הבאה האו"ם עצמו יבטל אותה. העולם יהיה טוב יותר בגלל זה".

 ?? צילום: GettyImage­s ?? הפגנה נגד ישראל באוהיו
צילום: GettyImage­s הפגנה נגד ישראל באוהיו
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel