Israel Hayom

פורשים בלבד

לואיס סקולה האגדי, שתלה את נעליו בגיל ,41 ממשיך את פסטיבל הפרישות של הקיץ ● מפליפה רייס ועד ואסיליס ספאנוליס, הכדורסל האירופי נפרד משחקנים עם יותר מ 2,000 הופעות יורוליג ו 11 זכיות במפעל ● ג'ייסי קארול ופאו גאסול הבאים בתור?

- אבי סגל הערב: הצהובים פותחים את העונה ברבע גמר גביע ווינר

שאלה מסקרנת מעסיקה את הכדורסל האירופי בימים האח רונים - האם פאו גאסול וג'ייסי קארול יודיעו על פרישה? במידה ושני האייקונים יחליטו לסיים את פרק הכ דורסל שלהם, אז קיץ 2021 עמוס הפ רישות יקבל עוד חיזוק גדול.

גאסול חזר לברצלונה במהלך העו נה הקודמת, ובקיץ סימן וי על המט רה הגדולה שלו - השתתפות במשח קים האולימפיים. כרגע הוא נח בבית וצריך להחליט אם בגיל 41 תסתיים הקריירה המפוארת שלו, או שימשיך במועדון הפאר הספרדי.

קארול נחשב לאחד הקלעים הגדו לים שהיו בכדורסל האירופי, וריאל מדריד שומרת לו מקום בסגל. אחרי עשור בבלאנקוס, השחקן בן ה 38 צריך להחליט אם הוא נשאר בארה"ב - שם הקים חווה - או שהוא חוזר לחורר רש תות מחוץ לקשת עונה נוספת.

גם אם השניים ימשיכו לשחק )הסי כויים לכך קטנים מיום ליום(, אפשר להגדיר את הקיץ הזה כתקופת שיא של פרישות. שלשום הודיעה וארזה האיטלקית שלואיס סקולה, ששיחק אצלה בעונה האחרונה, ישמש מנכ"ל הקבוצה, ואתמול הארגנטינאי בן ה 41 פרש וסיים קריירה מופלאה.

בקיץ הגשים סקולה את שאיפתו הג דולה להשתתף בפעם החמישית במש חקים האולימפיים, שם שיחק את מש חקו האחרון. הוא זכה בקריירה שלו בזהב ובארד אולימפי ופעמיים במדליית הכסף באליפות העו לם. ברזומה שלו 10 שנות משחק באן.בי.אי, ואת הקריירה סיים באיטליה. תחילה במילאנו, שבמדיה חזר ליורוליג, ובעונתו האחרונה בווארזה רשם 18 נקודות למשחק.

בקיץ הזה סיימו את הק ריירה שחקנים עם מספר משו תף של מעל 2,000 משחקי יורוליג ו 11 זכיות משות פות בתואר החשוב באירופה, נוסף על מספר בלתי נתפס של הופעות בנבחרות השונות.

הגל היווני הגדול

ואסיליס ספאנוליס למשל, שפרש בגיל 38 אחרי 15 עונות ביורוליג שה תחילו בפנאתינייק­וס ואינסוף שיאי קליעה, מסירה וסלי קלאץ', והסתיימו כשהוא הסמל הגדול של אולימפיאקו­ס. תופעת הפרישות ביוון היא הכי דומיננטית. מלבד ספאנו ליס, עוד כמה שחקנים עם רזומה מפואר פרשו, כאלה שגם שי רתו את הנבחרת. ניקוס זיסיס ויואניס בורוסיס עם 33 עונות משותפות ביורוליג, קוס טאס קאימקוגלו - אלוף אירופה עם פנאתי נייקוס ב 2011 וס טראטוס פרפרוג לו, שלוש פעמים אלוף אירופה )שיחק בהפועל ירו שלים( שגומר קריירה בגיל .36 תוסיפו אליהם את הליטאי יונאס מאסוליס שעשה שנים גדולות באי השכן במדי פאו וא.א.ק אתונה.

עוד שם גדול שלא נראה על הפר קט מהעונה הקרובה הוא פיליפה רייס, הסמל של ריאל מדריד ששיחק במועדון מ 2004 והיה אחד הסנטרים הבולטים ביורוליג. אליו התווספו הפרישות של פרננדו סאן אמטריו בגיל 37 אחרי שנים גדולות בוולנסיה, וקרלוס קאבסאס בן ה ,40 שזכה למשחק פרידה ממלאגה שבה שיחק בעבר תשע עונות.

גם בישראל שחקן גדול הצטרף לר שימה - עומרי כספי, שבגיל 33 נכנע לפציעות, כאשר בובי דיקסון שסי פק שנים נהדרות בטורקיה כמתאזרח )כולל בנבחרת(, נפרד בשבוע שעבר מפנרבחצ'ה וייתכן כי יפרוש בגיל .38

אף שהתחיל בסערה והקריירה שלו המשיכה בבינוניות גמורה, 15 אלף צופים הגיעו בשבוע שעבר למש חק הפרידה של נוביצה וליצ'קוביץ' בבלגרד. גם בלטביה נפרדו מסמל - יאניס בלומס. בדרום אמריקה אמרו שלום לאלכס גארסיה הברזילאי )אקס מכבי ת"א( בגיל .41

 ?? צילום: ?? גאסול. מחכים להחלטה GettyImage­s
צילום: גאסול. מחכים להחלטה GettyImage­s
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? סקולה. אלוף אולימפי
צילום: אי.אף.פי סקולה. אלוף אולימפי
 ?? צילום: ?? ג'ייסי קארול GettyImage­s
צילום: ג'ייסי קארול GettyImage­s
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel