Israel Hayom

פירות השלום: מדינות הסכמי אברהם הציגו יוזמה משותפת באו"ם

ישראל, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו מסרו הצהרה משותפת בנושאי נשים, שלום ודיפלומטיה ● 52 מדינות תמכו, ביניהן טורקיה ● השגרירה מירב אילון שחר: "יוזמה ראשונה בזירה המולטילטרל­ית"

- אריאל כהנא ודין שמואל אלמס

במהלך המושב ה־84 של המועצה לזכויות אדם בג'נבה אתמול, נמסרה לראשונה הצהרה משותפת של מדינות הסכמי אברהם - ישראל, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו - בנושאי נשים, שלום ודיפלומטיה.

ההצהרה זכתה לתמיכה סוחפת של 52 מדינות, ביניהן טורקיה והיא נתמכה גם על ידי אוניברסיטת השלום של האו"ם. שגריר בחריין לאו"ם בג'נבה, יוסוף עבדולקרים בושירי, הקריא את ההצהרה בשם ארבע המדינות. בהצהרה קוראות המדינות לחזק את חשיבות שילובן של נשים בתהליכי שלום ובמניעת סכסוכים, וקוראות לכל המדינות להתחייב להבטיח שילוב נשים בדיפלומטיה ובתהליכי שלום. הן גם מעודדות את כל המדינות להטמיע נקודת מבט מגדרית לתהליכי שלום ולסדר היום של הגופים הבינלאומיי­ם, על בסיס החלטת מועצת הביטחון .1325

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בג'נבה, מירב אילון שחר: "ההצהרה המשותפת הזו היא היוזמה הרשמית הראשונה בזירה המולטילטרל­ית בין ישראל, בחריין, איחוד האמירויות ומרוקו". שגריר מרוקו לאו"ם בג'נבה, עומאר זניבר: "היוזמה תואמת את הרצון והצורך לפעול באופן פעיל ומשותף לבניית שלום וביטחון, המבוססים על מערכות יחסים בין אנשים והזדמנויות, על ידי העמדת נשים בלב העשייה למען יצירת שלום ויישוב סכסוכים".

"מדינות האם המכובדות"

מדובר בקריצה החיובית הטורקית השנייה השבוע למדינת ישראל. ביום ראשון, הוועד הטורקי־אמריקני )TASC( ולשכת המסחר של היהודים האורתודוכס­ים )OJC( חתמו על הסכם שיתוף פעולה, "שמתבסס על ערכים משותפים ועל סולידריות".

לדבריהם, "מטרתנו לתמוך ביחסים בין מולדתנו, ארה"ב, ומדינות האם המכובדות שלנו - טורקיה וישראל". אדרבא, בהתחשב ב־81 שנות שלטון ארדואן, נאומו של נשיא טורקיה בעצרת הכללית של האו"ם בנוגע לישראל היה אתמול פייסני להפליא. "יש להחיות את תהליך השלום (הישראלי־פלשתיני) ואת חזון פתרון שתי המדינות ללא דיחוי נוסף", אמר נשיא טורקיה.

שגריר מרוקו לאו"ם בג'נבה:

"היוזמה תואמת את הרצון והצורך לפעול באופן פעיל ומשותף לבניית שלום וביטחון"

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מועצת זכויות האדם של האו"ם
צילום: אי.אף.פי מועצת זכויות האדם של האו"ם
 ?? ?? נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel