Israel Hayom

נלחמת נגד החרם: אריזונה משכה השקעות מיוניליוור

המדינה משכה 143 מיליון ד' שהושקעו בחברה האם של בן אנד ג'ריס, לאחר שלא נענתה לדרישה לבטל את החרם על ישראל ● "המסים לא יועברו למאמץ האנטישמי"

- ערן בר־טל

מדינת אריזונה היא המדינה הראשונה שמשכה אמש את כל השקעותיה מחברת בן אנד ג'ריס, בתגובה לחרם נגד ישראל.

גזברית מדינת אריזונה, קימברלי יי, נימקה את ההחלטה הזו מוקדם יותר החודש בכך שבעצם החרם, החברה עברה על חוקי המדינה.

"הצבתי לחברת יוניליוור, החברה האם של בן אנד ג'ריס, אולטימטום: בטלו את החלטת בן אנד ג'ריס, או היפרדו מחברת בן אנד ג'ריס כדי לציית לחוק מדינת אריזונה - או שתישאו בהשלכות. הם בחרו באופציה השנייה", אמרה גזברית מדינת אריזונה. עוד הוסיפה כי "ישראל היא שותפת סחר גדולה של אריזונה, וכך היא תמשיך להיות. כמנהלת הכספים והמשקיעה הראשית של המדינה, אני עומדת לצד ישראל, ולא אאפשר שימוש בכספי מסים למאמצים אנטישמיים ומפלים נגד ישראל".

על פי הודעת הגזברית, השקעות מדינת אריזונה ביוניליוור - במניות ובאג"ח - ירדו בחודש יוני מ־341 מיליון דולר ל־05 מיליון דולר, וב־12 בספטמבר - לאפס.

נקיטת הצעדים נגד בן אנד ג'ריס ויוניליוור התבצעה בעקבות פניית ארגון ‪,IAC for Action‬ ארגון האחות של ארגון הקהילה הישראלית־אמריקנית ,)IAC( שאחראי על מדיניות וחקיקה, ושלקח חלק פעיל בקידום החקיקה נגד BDS באריזונה בשנת ‪IAC for .2016‬ Action מוביל בימים אלה בארה"ב קמפיין נרחב לאכיפת חוקי ה־SDB נגד בן אנד ג'ריס ויוניליוור במדינות רבות.

"נלחמים בשנאה"

לדברי שון אבן חיים, יושב ראש ‪:IAC for Action‬ "אלו חדשות חשובות במלחמה נגד תנועת השנאה ,BDS ששמה לה למטרה לערער על עצם קיומה של מדינת ישראל. אנחנו גאים בעבודה שעשינו בשנים האחרונות כדי לוודא שישנם חוקים נגד ,BDS־ה כולל באריזונה. אנחנו מאמינים שאריזונה היא לא המדינה האחרונה שתפעל נגד חברת בן אנד ג'ריס ויוניליוור, ונמשיך לעשות כל שניתן בשביל שיהיה מחיר ברור וכבד לכל מי שמשלב ידיים ומשתף פעולה עם תנועות שנאה אנטי־ציוניות ואנטישמיות".

תגובת אבי זינגר, מנכ"ל ובעלי בן אנד ג'ריס ישראל: "מדינת פלורידה נכנסה גם היא לרשימת המדינות הפועלות בצורה ברורה ונחושה כנגד החרמת מדינת ישראל ואזרחיה. גלידה אינה חלק מהפוליטיקה, ובן אנד ג'ריס ישראל תמשיך למכור בכל שטחי המדינה, ולהעסיק מאות עובדים תושבי הדרום".

אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס בישראל: "גלידה אינה חלק מהפוליטיקה. נמשיך למכור בכל המדינה ולהעסיק מאות עובדים מהדרום"

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? סניף החברה בבאר טוביה
צילום: אי.פי.אי סניף החברה בבאר טוביה
 ?? צילום: יוסי זליגר ?? אבי זינגר
צילום: יוסי זליגר אבי זינגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel