Israel Hayom

המחסור בעובדים: שירות התעסוקה והתעשיינים במבצע הכשרות מקצועיות

בארגון OECD־ה מעריכים ש־41 מהמקצועות צפויים להיעלם בעתיד הקרוב - ולתעשיינים יוצע סבסוד של 16-10 אלף ש' להכשרות עובדים ● "רק שילוב כוחות יוציא אותנו מהמשבר"

- ערן בר־טל

לפי הערכות ארגון המדינות המפותחות ,OECD כ־%41 מהמקצועות צפויים להיעלם בשנים הקרובות ו־%23 נוספים עתידים להשתנות לבלי הכר.

נוכח זאת, מבהירים בשירות התעסוקה: "כל אדם, בין שהוא עובד, ועל אחת כמה וכמה דורש עבודה, מוכרח לעדכן כל הזמן את כישוריו לתנאי השוק המשתנים. מי שלא יעשה זאת יישאר מאחור, עובדים ייפלטו משוק העבודה העתידי, ומובטלים יתקשו מאוד להשתלב מחדש במעגל העבודה".

מאז פרוץ המשבר, הובילו שירות התעסוקה והתאחדות התעשיינים שורה של קולות קוראים משותפים לתעשייה, שתכליתם עידוד העסקת דורשי עבודה באמצעות הכשרות במקומות העבודה.

גם כעת, כשהמשק פתוח ותמה תקופת הזכאות לדמי אבטלה לדורשי עבודה מתחת לגיל ,45 רבים עוד מתקשים לשוב למעגל העבודה. בשל כך, יצאו החודש שירות התעסוקה והתאחדות התעשיינים בקול קורא לתעשיינים, שתכליתו עידוד העסקה. במסגרת זו יוקצו חמישה מיליון שקלים, שיועברו לתעשיינים.

כל תעשיין שיעמוד בתנאי הקול הקורא, יזכה במענק של 10,000 עד 16 אלף שקלים לתקופה של עד חצי שנה, ויידרש לבצע הכשרות פניםמפעליו­ת, שבסופן יועסקו עובדים על ידו. בין המקצועות שצוינו בקול הקורא: מקצועות דיגיטליים ועובדי היי־טק, מפעילי מכונות, רתכים, מסגרים, מחזיקי מכונות, חשמלאים, מעבדי שבבים, אנשי מדידה ואבטחת איכות, חרטים, כרסמים, אנשי תקשורת ואבטחת מידע. יובהר כי ההרשמה לקול הקורא היא עד לסוף החודש.

לדברי רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "הקורונה האיצה תהליכי שינוי, שמי שלא ייענה להם פשוט יישאר מאחור. שירות התעסוקה פועל להשבה של דורשי העבודה למעגל העבודה, באופן שיאפשר להם לא רק להשתלב בשוק, אלא גם להתקדם בו. רק שילוב זרועות של המדינה, המגזר העסקי והחברה האזרחית יוכל להוביל להתאוששות המשק מהמשבר".

מחסור אקוטי בתעשייה

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר כי "המחסור בעובדים במשק רק הולך ומחריף, ומורגש ביתר שאת בתעשייה, כאשר רוב התעשיינים מדווחים על מחסור משמעותי בעובדים בכל המקצועות".

 ?? צילום: יוסי אלוני ?? ד"ר רון תומר
צילום: יוסי אלוני ד"ר רון תומר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel