Israel Hayom

פרידה עצובה מיקיר העיר

אריק אלפסי הלך לעולמו בגיל 49 אחרי מאבק במחלת הקורונה ● על מאמן הכדורסל שנסק בהדרגה, שם את נתניה על מפת הענף והגיע עד לאימון בצוות נבחרת ישראל

- אלי סהר

אריק אלפסי ז"ל חזר מחו"ל בתחילת חודש אוגוסט עם חשש לדלקת ריאות. הוא נסע לאילת לחופשה קצרה, ושם חש ברע. אחרי שגם מחולל החמצן לא היטיב עם ריאותיו הוא פונה לבית החולים איכילוב בת"א, ומאז 2 בספטמבר היה מורדם ומונשם.

אריק אלפסי, ,49 נולד בנתניה. הוא הוביל את קבוצת הנוער של המועדון עם רביב לימונד לזכייה בגביע המ דינה. בנוער אימן את שי סגלוביץ', מי שיהפוך עם השנים לעוזרו הנאמן ולחברו הקרוב. בשנת 2006 זכה אל פסי עם נתניה באליפות הלאומית, וגם באליפות ליגת העל לתיכונים עם תיכון שרת נתניה.

ב 2008 החל את דרכו כעוזר המאמן של עופר ברקוביץ' באליצור אשק לון בליגת העל, והחליף אותו אחרי שלושה מחזורים. במהלך העונה הוח לף אלפסי בעצמו על ידי עדי אזולאי וחזר הביתה לנתניה.

הוא הוביל את אליצור נתניה לליגת העל, וב 2010 נבחר למאמן העונה אחרי שהוביל את נתניה לעו נת בכורה נהדרת, עם עלייה לפיינל פור. ב 2011 הוביל אלפסי את אליצור נתניה לגמר הגביע, שבו הובסה על ידי מכבי ת"א .106:70

"קודם בן אדם, לפני הכדורסל", ספד לו צביקה ליבר, מי שהיה יו"ר ברק נתניה. "איש שידע לתת תחושה טובה, מהאפסנאי ועד הכוכב הגדול, הכל בחיוך ורוח טובה. לא מדבר על מאמנים אחרים, לא עוסק בפוליטי קה של הספורט, אלא באימון עצמו".

הצלחתו בנתניה קידמה אותו למ שרת עוזר מאמן נבחרת ישראל, ויחד עם עודד קטש שימש עוזר של אריק שיבק. דרך הנבחרת, אלפסי חזר גם לעמדת המאמן הראשי באשקלון, אולם הוא לא הצליח להוביל את קבוצתו לפיינל פור אחרי יתרון 0:2 בסדרת רבע הגמר על מכבי ראשל"צ.

אלפסי ירד ליגה עם אשדוד ב ,2014 שנשארה בסופו של דבר בליגה עקב התפרקותה של ברק נתניה, אולם הוא חזר בגדול בשלוש עונות טובות עם עירוני נהריה, כאשר השיא היה סדרת רבע גמר הפלייאוף המרתקת ב ,2017 כאשר הוביל 0:2 על ירושלים עם סטו דמאייר. שריקה גבולית במשחק מספר ארבע הובילה לשוויון, וירושלים ניצ חה את הסדרה וזכתה באליפות.

"אתה מבין? אני הייתי צריך להיות הלילה עם הצלחת", אמר לי בהיכל עם סיום משחק האליפות של הפו על ירושלים על מכבי חיפה. הוא שב לעירוני נהריה כדי להציל אותה מי רידה ב ,2019 ועקב הקורונה לא הצ ליח להוביל את אילת.

את העונה האחרונה התחיל אלפסי בבית, אולם קיבל פנייה מעירוני נס ציונה באפריל האחרון. בראד גרינברג הביס את מכבי ראשל"צ ונשאר בתפ קידו עד הזכייה ביורופקאפ, ואלפסי ירד לאליצור אשקלון, אולם קבוצ תו כשלה במאבקי העלייה מהליגה הלאומית נגד מכבי נתניה.

במקביל לעבודתו כמאמן, שימש אלפסי גם בעלים של שני הוסטלים לשיקום פגועי נפש. הוא הותיר אחריו שתי בנות ושני בנים.

 ?? ?? יוגב אוחיון )משמאל( בהלוויה
יוגב אוחיון )משמאל( בהלוויה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel