Israel Hayom

"הגרעין האיראני בשלב קריטי"

בנאומו הראשון בפני העצרת הכללית, תקף בנט את טהרן )"רוצים לשלוט באזור"( ● שיבח את הסכמי אברהם )"עוד מדינות יצטרפו"( ● ומהפלשתיני­ם הוא בחר דווקא להתעלם ● עיקרי הנאום

- מתי טוכפלד עם פמליית רה"מ בניו יורק

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם ביום שני בעצרת האו"ם, במ סגרת נאומו המדיני הראשון מעל בימת העצרת בניו יורק.

בנאומו אמר בנט: "ישראל היא מג דלור בלב ים סוער. לפיד של דמוקר טיה, מגוונת במכוון, חדשנית בטבעה ונחושה לתרום לעולם, חרף הימצאותה בשכונה הקשוחה ביותר על פני כדור הארץ. ישראל היא נס של תקומה יהודית במשך יותר מדי זמן, ישראל הוגדרה על ידי מלחמות עם שכנינו.

"אבל זו אינה מהותה של מדינת ישראל. הישראלים לא מתעוררים בבוקר במחשבה על הסכסוך. היש ראלים רוצים לחיות חיים טובים ול בנות עולם טוב יותר עבור ילדינו. משמעות הדבר היא שמפעם לפעם, ייתכן שנידרש לעזוב את משרותינו, להיפרד ממשפחותינו ולמהר לשדה הקרב כדי להגן על מדינתנו, בדיוק כפי שחבריי ואני נדרשנו לעשות. אין לשפוט אותם על כך. ישראלים זוכרים את הזוועות החשוכות שהיו בעברנו אבל הם נחושים להישיר מבט לעבר העתיד, לבנות עתיד טוב יותר".

בנט הוסיף: "נציגים נכבדים, יש שתי מגיפות שמסכנות את מרקם הח ברה ברגע זה. האחת היא נגיף הקורו נה, שקטל יותר מחמישה מיליון אנשים ברחבי העולם. השנייה גם היא מערע רת את העולם כפי שאנו מכירים אותו, והיא מחלת הקיטוב הפוליטי.

"בישראל התמודדנו עם שתי המ גיפות. אחרי ארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים והיתכנות לבחירות נוספות בפעם החמישית, העם כמה למזור: רוגע, יציבות. ניסיון אמיתי לנורמליות פוליטית.

"ההתמדה - בחירה קלה"

"כוח ההתמדה הוא הבחירה הקלה. אולם, יש רגעים שבהם מנהיגים חייבים לאחוז בהגה רגע לפני התהום ולהסיע את המדינה לחוף מבטחים. לפני כמאה ימים, שותפיי ואני הקמנו ממשלה חדשה. זאת הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה שלנו. מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת לה פוך למטרה, והמטרה הזו היא אחדות".

על המאבק בקורונה אמר בנט: "פי תחנו מודל שמשלב בין חוכמת המדע לבין כוחה של קביעת מדיניות. למודל הישראלי יש שלושה עקרונות מנחים - הראשון, המדינה חייבת להישאר פתוחה. כדי לגרום לכלכלות לשגשג שוב, להחזיר ילדים לבתי ספר והורים לעבודה - סגרים, הגבלות ובידודים לא יוכלו לעבוד בטווח הרחוק.

"הכלל השני - חסנו מוקדם. בחודש יולי היינו הראשונים ללמוד שהחיסו נים דועכים - מה שהביא לעלייה חדה במקרי הידבקות בזן הדלתא. באותו זמן ממשלתי החליטה לספק את המנה השלישית של החיסון, הבוסטר, לצי בור הישראלי. זו היתה החלטה קשה.

"עמדנו מול בחירה בין לגרור את ישראל לסבב סגרים נוסף, נזק נוסף לכלכלה ולחברה או להתמקד בחיסו נים. בחרנו באפשרות השנייה. היינו החלוצים במתן מנת הדחף. לאחר חו דשיים, אני יכול לדווח שהיא עובדת.

"הכלל השלישי - להסתגל ולפעול במהירות. הקמנו צוות משימה לאומי שמתכנס כל יום על מנת לקבל החל טות מהירות וליישמן מיידית.

"נציגים נכבדים, שעה שישראל שואפת לעשות טוב, עלינו להיות ער ניים למה שקורה בשכונה שלנו. יש ראל, פשוטו כמשמעו, מוקפת על ידי חיזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האסלאמי וחמאס. ארגוני טרור אלה חותרים לשלוט במזרח התיכון ולהפיץ את האסלאם הקיצוני ברחבי העולם.

"מה משותף לכולם? כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי וכולם נת מכים על ידי איראן. מטרתה הגדו לה של איראן ברורה לכל מי שעיניו

"לפני כמאה ימים, שותפיי ואני הקמנו ממשלה חדשה בישראל. זאת הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה שלנו. מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת להפוך למטרה, והמטרה היא אחדות"

"ישראל מוקפת על ידי חיזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האסלאמי וחמאס. מה משותף לכולם? כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי וכולם נתמכים על ידי איראן"

"איראן היא הרבה יותר חלשה ופגיעה ממה שנדמה. הכלכלה שלה שוקעת, המשטר רקוב ומנותק מהדור הצעיר, הממשלה המושחתת נכשלת אפילו באספקת מים לחלקים נרחבים"

"ישראל היא אומה של תקווה גדולה, שהביאה את מסורת התורה לחיים בישראל המודרנית. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. המגדלור בלב הים הסוער נישא אל על, הוא עומד חזק"

פקוחות: איראן חותרת לשלוט באזור ולעשות זאת תחת מטרייה גרעינית. במשך שלושת העשורים האחרונים, איראן הפיצה שפיכות דמים והרס בר חבי המזרח התיכון, מדינה אחר מדינה: לבנון, עיראק, סוריה, תימן ועזה.

"מה משותף לכל המקומות האלה? הם כולם מתפרקים. האזרחים שלהם - רעבים וסובלים. הכלכלות שלהם - קורסות. בדומה למגע של מידאס, למשטר האיראני יש את מגע המולא. כל מקום שאיראן נוגעת בו - הופך לכושל. איראן החלה להפעיל יחידת טרור קטלנית - נחילים של כטב"מים קטלניים חמושים בנשקים קטלניים שיכולים לתקוף כל מקום ובכל זמן".

"איראן חומקת מעונש"

"בשנים האחרונות, איראן זינקה במו"פ הגרעיני שלה, ביכולות הייצור וההעשרה שלה. תוכנית הגרעין של איראן נמצאת בנקודה קריטית. קווים אדומים נחצו. איראן מפירה את הסכ מי ההגנה של סבא"א וחומקת מעונש.

"יש ראיות שמוכיחות את כוונתה של איראן לייצור נשק גרעיני באתרים סודיים אבל מתעלמים מהן. תוכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת מים, וכמותה גם הסובלנות שלנו.

"יש בעולם אלה שנדמה שהם רואים את חתירת איראן לנשק גרעיני כמ ציאות בלתי נמנעת, או שנמאס להם לשמוע על זה. לישראל אין את המות רות הללו. אנחנו לא נתעייף. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.

"איראן היא הרבה יותר חלשה ופגי עה ממה שנדמה. הכלכלה שלה שוק עת, המשטר שלה רקוב ומנותק מהדור הצעיר, הממשלה המושחתת נכשלת אפילו באספקת מים לחלקים נרחבים במדינה. ככל שהם נחלשים יותר, כך הם נהיים קיצוניים יותר.

"לצד מגמות מדאיגות, יש קרני אור. בראש ובראשונה, הקשרים שי שראל יוצרת עם מדינות ערביות ומו סלמיות. קשרים שהחלו עם הסכם הש לום עם מצרים, שהמשיכו עם הסכם השלום עם ירדן, ולאחרונה עם 'הסכמי אברהם' שנרמלו את היחסים עם איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. יהיו עוד.

"בגיל ,73 יותר מדינות מבינות את ערכה של ישראל. ארה"ב היא ידידה ארוכת שנים של ישראל. לצד חברינו הוותיקים, אנו רוכשים חברים חדשים במזרח התיכון ומעבר. בשבוע שעבר זה הוכח בכישלון ועידת דרבן האנטי שמית. אני מודה ל 38 המדינות שב חרו באמת על פני השקרים ולא נכחו. ולאותן מדינות שבחרו להשתתף בפא רסה, אני אומר: לתקוף את ישראל לא הופך אתכם למוסריים יותר.

"לכל מדינה חברה במוסד הזה יש בחירה. זו בחירה בין חושך לבין אור. חושך שרודף אסירים פוליטיים, רוצח

חפים מפשע, מתעלל בנשים ובמיעו טים וחותר להשמיד את העולם המוד רני כפי שאנו מכירים אותו, לבין אור שחותר לחופש, שגשוג והזדמנויות".

רה"מ סיכם כי "ישראל היא אומה של תקווה גדולה, אומה שהביאה את מסורת התורה לחיים בישראל המודר נית, אומה של רוח בלתי שבירה. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. המגד לור בלב הים הסוער נישא אל על, הוא עומד חזק ואורו בוהק חזק מאי פעם".

"תאונה פוליטית"

לאחר הנאום, ראש הממשלה, נפת לי בנט, אמר בתדרוך לתקשורת, בין השאר, כי "מה שהיה חשוב לי בנאום זה בראש ובראשונה להביא רוח אופ טימית, רוח אנרגטית, את הרוח היזמית של ישראל".

בנוגע לאיראן, הוא הוסיף כי רצה להציג "לא רק התרעות אפוקליפ טיות אלא יוזמה. אנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים. קצב ההתקד מות האיראנית לא מתקבל על הדעת ואנחנו פועלים, גם בהווה וגם בהמשך. אני מאמין שפעולה עקבית ונחושה יכולה לעשות הבדל".

לדבריו, "תמיד מציגים את איראן כמפלצת ענק, אבל היה חשוב לי לה צביע בנאום על משהו שלמדתי לעומק - הם מלאי חולשות ופגיעות כרימון. העסק שם לא יציב, זה נותן מנופים ניכרים לפעולה כדי לבלום אותם".

על ממשלתו, בנט מסר: "אמר תי בצורה די גלויה את האמת לגבי הממשלה הזאת. האמת היא שלא תי כננו, האמת היא שהיא היתה תאונה פוליטית, אבל האמת היא שגם היום אני רואה בזה מטרה כשלעצמה".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? בנט בעצרת האו"ם. "איראן חותרת להפיץ את האסלאם הקיצוני"
צילום: אי.אף.פי בנט בעצרת האו"ם. "איראן חותרת להפיץ את האסלאם הקיצוני"
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel