Israel Hayom

הכינו את בדיקות האנטיגן: הלימודים חוזרים

- נועם )דבול( דביר

אחרי

החגים כבר כאן: מחר זה יקרה, כ 2.4 מיליון תלמידים יח זרו למסגרות הלימודים אחרי רצף של חופשות - במה שרבים רואים כ"אחד בספטמבר" האמיתי. חשוב להדגיש כי כניסת התלמידים אל גני היל דים ולבתי הספר (12-3) תיעשה רק לאחר הצגת אישור מההורים על כך שערכו לילדם בדיקת אנטיגן ותו צאתה שלילית.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ומנכ"ל משרד החינוך יגאל סלו ביק, סיכמו כי בני 12-3 שהחלימו מקורונה בחצי השנה האחרונה לא יחויבו בביצוע של בדיקת האנטיגן.

מנתוני משרד החינוך עולה כי עד לסוף השבוע חולקו כ 71% מערכות הבדיקה )כמיליון ומאה וחמישים אלף ערכות(. עד לחופשת החנוכה ב 30 בנובמבר, צפויים להתקיים חוד שיים רציפים של לימודים, כשלא ידוע עדיין כיצד הם ישפיעו על הת חלואה. בסוף השבוע הצביעו נתוני משרד הבריאות על כך ש 119 אלף תלמידים נעדרים ממוסדות החינוך: 31 אלף מהם חיוביים לקורונה ועוד 88 אלף נמצאים בבידוד.

אל מול מערכת החינוך, גם במעו נות היום סוער. ארגוני מעונות היום ובהם ויצו, נעמת, אמונה ועוד הודיעו כי לא יחדשו את שנת הלימודים ביום ראשון וכי היום יחלו עיצומים והמ עונות ייפתחו בשעה .10:00 העיצו מים צפויים להימשך עד לסוף השבוע וביום ראשון תחל שביתה כללית ללא הגבלת זמן, שתשפיע באופן ישיר על כ 120 אלף פעוטות וכרבע מיליון הורים. לטענת הארגונים, ממשלת ישראל מתנערת מאחריות על החינוך לגיל הרך ומזניחה אותו. כך, למשל, רמת ההשקעה הציבורית במסגרות לילדים מתחת לגיל 3 נמוכה, היחס בין מספר המטפלות למספר הפעוטות לוקה בחסר, ועל כל שישה תינוקות יש מטפלת אחת. טענה נוספת היא לגבי הקושי האדיר למצוא מטפלות בשל התנאים הירודים. לטענת האר גונים, הם פנו לשרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ולשר האוצר, אביגדור לי ברמן, אך לא זכו להתייחסות.

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? בדיקה - ולכיתה
צילום: יהונתן שאול בדיקה - ולכיתה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel