Israel Hayom

מוניקה לווינסקי, הסדרה

אחת הפרשיות הכי מסוקרות בניינטיז מגיעה הערב למסך ב yes במסגרת הסדרה "סיפור פשע אמריקאי" של ריאן מרפי • את דמותה של לווינסקי מגלמת השחקנית ביני פלדשטיין, שמספרת כי היתה לה רק מטרה אחת: שאנשים יבינו איזה עוול נעשה לצעירה הזאת

- דודי כספי, לוס אנג'לס

הערב עולה ב yes המיני סדרה "סיפור פשע אמריקאי: מוניקה לווינסקי", שהיא למעשה עונה שלישית באנתולוגיה של יוצר הטלוויזיה ריאן מרפי. העונות הראשונות עסקו בסיפורו של או.ג'יי סימפסון ובסיפור הרצח של ורסאצ'ה, והעונה הנוכחית עוסקת בפ רשיית המין של נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, שהובילה להליך הדחה שלו - שלא צלח.

פרשיית מוניקה לווינסקי היתה אחד האירועים המסוקרים ביותר בש נות ה .90 זה החל עם חשיפה שהנשיא קלינטון קיים מערכת יחסים קצרה עם מתמחה צעירה בפנטגון בשם מוני קה לווינסקי. הסיפור התפוצץ בעק בות סדרה של שיחות טלפון שניהלה לווינסקי עם אשת סודה, לינדה טריפ. האחרונה הקליטה בחשאי את הווידויים המרעישים, והעבירה זאת אל עורך הדין והשופט בדימוס קנת' סטאר.

תחילה קלינטון הכחיש נחרצות את הקשר הבלתי הולם, אך כשלבסוף יצאה האמת לאור - הוא הודה. זה הוביל לני סיון להדיח אותו מהבית הלבן באשמת עדות שקר ושיבוש הליכי משפט. הוא אמנם הורשע בהליך על ידי בית הנב חרים האמריקני, אך לבסוף זוכה על ידי הסנאט וההדחה לא הצליחה.

למרות הפרשייה, קלינטון הצליח לשמור על מעמדו כאחד הנשיאים האהובים בתולדות ארה"ב, והוא עמד לימינה של רעייתו הילארי במה לך הקריירה הפוליטית שלה והמרוץ שלה לנשיאות ב .2016 לווינסקי, לעומת זאת, סוחבת את הקלון עד היום. היא מעורבת כיועצת תסריט בסדרה החד שה, וזאת אחת הסי בות שיש בעלילה דגש על היחס המשפיל שלו זכו הנשים שהיו מעורבות בפרשה במסגרת הסיקור התקשורתי.

בסדרה מככבים בין היתר שרה פו לסון בדמותה של לינדה טריפ, קלייב אוון בדמות ביל קלינטון ואידי פאלקו בדמות הילארי קלינטון. את התפקיד הראשי של מוניקה לווינסקי מגלמת השחקנית ביני פלדשטיין.

פלדשטיין (28) היא אחותו הצעירה של השחקן ג'ונה היל )ששינה את שם המשפחה לטובת שם במה הוליוודי(. בשנים האחרונות היא מתחילה לפלס את דרכה בהוליווד עם סרטים כמו "ליידי בירד" ו"חורשות את הלילה" )שעליו גם היתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב בקטגוריית שחקנית ראשית בסרט קומדיה(. מלבד התפקיד של מוניקה לווינסקי, לאח רונה הוכרז כי היא תי כנס לנעליה האג דיות של ברברה סטרייסנד בעיבוד ברודווי חדש למ חזמר "מצחיקונת", שיעלה ב .2022 בראיון לקידום הס דרה אמרה פלדשטיין כי "זאת היתה ברכה לדעת שמוניקה אישרה כל מילה שתצא לד מות שלי מהפה בתסריט. ידעתי שהיא מרגישה בנוח עם הטקסט, שהיא נתנה חותמת לכך שהוא אמין ושהוא מייצג אותה כיאות. מוניקה ואני הספקנו להיפגש פעם אחת בלבד לפני שהקו רונה התפרצה. בצילומים היא כבר לא יכלה להגיע לסט בגלל הקורונה, אבל כן טיפחנו קשר מקצועי מרחוק. החלפנו הודעות טקסט והודעות וידאו. היא תמיד ענתה לי על כל שאלה שעלתה. היא כולה נתינה. הרגשתי שהעובדה שאני מגלמת אותה בסדרה הופכת אותי לשו מרת הראש שלה. אני מגוננת עליה בכל מחיר ומכל הלב. זו היתה המטלה שלי".

לדברי פלדשטיין, בזמן שהפרשה התפוצצה היא היתה ילדה קטנה, מה שעזר לה להגיע לסדרה נקייה מדעות קדומות. "לא באתי עם נקודת מבט של אלה שחיו את הפרשייה", אמרה. "הייתי דף חלק כשהתחלתי לחקור ולקרוא על מה שקרה. לקחתי הכל מאוד ברצינות כי מדובר בפיסת היסטוריה אדירה. יצא לי לשמוע מאנשים אחרים מה דעתם על מה שקרה ועל מוניקה, וזה בהחלט עזר לי להבין כיצד היא נתפסה באופן פומבי. הרגשתי שמחובתי לשקם את התדמית שלה ולנתק אותה מהקונוט ציות השליליות שדבקו בה. מוניקה היא אדם נאמן לכל הקרובים אליה, וזה ניכר מאוד בפרקי הסדרה. אני חושבת שה צופים יגלו קצת על הצדדים האישיים של חייה, משפחתה, הקשרים הרומנטיים בחייה - וכל מה שיעזור לשפוך אור על הצד שלה בסיפור".

 ?? צילום: באדיבות ?? ביני פלדשטיין בתפקיד מוניקה לווינסקי yes
צילום: באדיבות ביני פלדשטיין בתפקיד מוניקה לווינסקי yes
 ?? צילום: באדיבות ?? קלייב אוון בתפקיד ביל קלינטון yes
צילום: באדיבות קלייב אוון בתפקיד ביל קלינטון yes

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel