Israel Hayom

עניין של שליטה

בשלב מסוים של הקריירה הבינונית שלו הודה שוער ויאריאל חרונימו רולי: "גם ילד בן שנתיים יכול להבקיע מולי, אין לי יותר ביטחון" ● אלא שאז הגיע גמר הליגה האירופית מול מנ' יונייטד - והרגע המכונן שבו נכנס לספרי ההיסטוריה ● הערב, מול השדים האדומים בליגת האלופות, ה

- דור הופמן

הזיר מפגש הערב בין מנצ'סטר יונייטד לוויאריאל יח

רבים מהמשתתפים בו ל 26 במאי בגדאנסק, לגמר הליגה האירופית. עבור האנגלים הזיכרונות משם רעים וכואבים, מבחינת הספ רדים יפים ומתוקים, ואצל חרוני מו רולי מדובר בזיכרונות הטובים ביותר בעולם.

"המשחק הקודם מול יונייטד היה היום הטוב ביותר בקריירה שלי והרגע הכי יפה בהיסטוריה של ויאריאל", אמר השוער הארגנטינאי במסי בת העיתונאים, "זה יהיה משחק שונה מזה שהיה לפני כמה חו דשים. אנחנו מגיעים לאולד טראפורד במטרה להשיג את שלוש הנקודות, הגמר כבר שייך להיסטוריה".

בימים שבהם הנושא המ רכזי שמעסיק את מנצ'סטר יונייטד הוא בעיטות פנדלים וזהות הבועט, הגמר ההוא דווקא הופך להיות אקטואלי מתמיד. כזכור, אחרי 120 דקות של מלחמה אינטנסיבית נשל חו שתי הקבוצות לדו קרב מהנקודה הלבנה, שבסופו הפך השוער בן ה 29 לגיבור הגדול. "למדתי את הדרך שבה שחק ני יונייטד בועטים פנדלים", שחזר רולי בראיון ל ‪,THE NATIONAL‬ "אבל ברגע שהתחיל הדו קרב - שכח תי הכל". וכך באמת זה נראה. ויאריאל בעטה ראשונה וכבשה את כל הבעי טות שלה, אך מייד אחר כך שחק ני יונייטד בעטו וכבשו גם הם. רולי הימר נכון בחמישה מהפנדלים, בח לקם אפילו נגע בכדור, אבל לא מנע ממנו להיכנס. "הרגשתי כמו כי שלון", הודה, "החברים שלי כובשים ואני לא מצליח לעשות כלום". הכדו רים נכנסו בזה אחר זה, ובמצב של 10:10 לא נו תרה ברירה והגיע תורם של שני השו ערים לבעוט. "אמרתי לעצמי שאני חייב לכבוש", נזכר הארגנ טינאי, שניגש ראשון. דויד דה חאה איחל בהצלחה, ורולי היה נחוש לב עוט חזק וגבוה, למקום שהוא עצמו הכי שונא שבועטים לו. "אם הייתי מחטיא - הייתי מת", אמר, ולמזלו זה נכנס. אחריו ניגש דה חאה, היחיד מבין שחקני יונייטד שהארגנטינא­י לא למד. רולי נעמד, הביט בריצה של הספרדי ובחר לזנק שמאלה. כשהדף, נשכב על הדשא כמה שניות ואז נמחץ על ידי חבריו לקבוצה.

צעד קדימה, שניים אחורה

במידה רבה, לא רק שהיה זה הרגע הגדול בקריירה של שוער ויאריאל - זה גם היה הרגע הגדול הראשון. עד אותה הדיפה שהכניסה אותו להיסטוריה של ויאריאל היה רולי ההגדרה המילונית של פוטנציאל לא ממומש. הוא פרץ במדי אסטודיאנטס הארגנטינאי­ת בגיל צעיר, ובמשך שנים בריאל סוסיאדד נהג להוסיף שני צעדים לאחור על כל אחד שעשה קדימה. בשלב מסוים אפילו אמר: "אני מרגיש שגם ילד בן שנתיים יבקיע לי גול אם יבעט לשער. אין לי יותר ביטחון".

דווקא השאלה למונפלייה ב 2019 החזירה לו את הביטחון. רולי נבחר לשוער השלישי בטיבו בליגה הצ רפתית, וכך נסללה החזרה לליגה הספרדית ולוויאריאל. "אני מרגיש שלם עכשיו", אמר כשהוצג בצוללת הצהובה, "נהניתי וסבלתי המון לאורך הדרך, אבל למדתי מהכל".

אצל אונאי אמרי למד הארגנטינאי גם לשבת על הספסל. בזמן שסרחיו אסנחו היה שוער הליגה, רולי שיחק רק בליגה האירופית. במשחק הרא שון הוא ספג שלושה שערים מסי באספור, אבל ב 12 הבאים ספג עוד שישה בלבד, אחד מהם בגמר. למרות זאת, ההיסטוריה תזכור דווקא את הגול האחד שכבש: "זה הפנדל הרא שון שבעטתי בקריירה שלי", סיפר.

מאז קרו כמה דברים. רולי הפך

 ?? צילום: אי.פי ?? דה חאה
צילום: אי.פי דה חאה
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel