Israel Hayom

תוצרת הארץ

"פלוס005" תהפוך לחברה הישראלית הראשונה שמעניקה חסות לשתי קבוצות במשחק אחד בליגת האלופות – אטאלנטה ויאנג בויז ● ראיון עם המנכ"ל דוד צרויה וסמנכ"ל השיווק ניר זץ

- דניאל לוי

כשקבוצת כדורגל נמצאת בתקו פה מוצלחת, האוהדים המושב עים שלה סוחבים איתם שנים קדימה לא מעט זיכרונות - משחקים יוצאי דופן, נסיעות שערכו למשחקי חוץ, אתגרים בדרך, וכמובן את חולצת המשחק. יותר מזה, כל אוהד כדורגל זוכר את הספונסר המרכזי של הקבו צה שלו, שהופך עם השנים לאיקוני.

הערב תירשם היסטוריה, כשחב רת פלוס005 תהיה החברה הראשו נה בבעלות ישראלית ששתי קבוצות שעל חולצתן מתנוסס שמה ייפגשו במסגרת ליגת האלופות - יאנג בויז ואטאלנטה. אחרי שנים רבות שבהן שלטה באזל, יאנג בויז הפכה לקבו צה הגדולה בשווייץ, והשיא הגיע עם ניצחון על מנצ'סטר יונייטד במחזור הפתיחה של הצ'מפיונס לפני שבו עיים. האיטלקים, מנגד, הפכו לחב רים קבועים בצמרת הסריה אה ולאחת הקבוצות המרגשות בשנים האחרונות.

בשיחה עם "ישראל היום", המנכ"ל דוד צרויה וסמנכ"ל השיווק ניר זץ מספרים על הבחירה המ סקרנת בשתי הקבוצות שצוברות תאוצה בשנים האחרונות, ועל החי בור עם אתלטיקו מדריד הספרדית ועם לגיה ורשה הפולנית.

"קיבלנו הצעה מכל קבוצה מו כרת מהליגות הגדולות באירופה, אבל כשאנחנו עושים שיתוף פעולה כזה, אנחנו מחפשים קודם כל פוטנ ציאל, ושהעלות תהיה שפויה, כמו בן", מסביר צרויה, "אטאלנטה, ברוב הסקרים שהציגו לנו, נחשבת לקבו צה השנייה של רוב אוהדי הכדורגל באיטליה. אין לה שונאים, והיא נח שבת ל'מאמי' הלאומית. במקרה של יאנג בויז, לא מעט זמן לפני רצינו להיכנס לשוק בשווייץ. ראינו שם פוטנציאל גדול וזיהינו שהמועדון הזה נמצא בנסיקה אדירה".

מה אתם נותנים להן שחברות אחרות לא נותנות?

"דבר ראשון, יש לנו צוות מקצו עי מוכשר שיודע לעבוד עם קבוצה בצורה נעימה, אבל גם לדרוש ממנה הרבה. אנחנו מגיעים אחרי שנים של עבודה עם אתלטיקו מדריד, ואנחנו חלק מהצמיחה שלהם כמועדון. אנחנו מלמדים אותם איך לנהל את הדב רים נכון, איך לדאוג לחשיפה גבוהה יותר. דבר שני, אנחנו חברה גדולה מבחינה כלכלית, נטולי ביורוקרטיה, ועבודה עם ספונסרים אחרים יכולה להיות מעיקה מאוד מהבחינה הזאת. קבלת ההחלטות שלנו מהירה מאוד, למשל בחידוש חוזים.

"החלק האחרון והדוגמה הכי טובה הם תקופת הקורונה. כשליגות נע צרו, לא מעט ספונסרים הקשו על הקבוצות שלהם. אנחנו נתנו הרבה מאוד שקט וגב לקבוצות ועדיין סג רנו חסויות קדימה. הקבוצות יודעות להעריך את זה".

לא רק עסקים

הדבר המרגש ביותר בשיתוף הפ עולה הוא מערכת היחסים הקרובה שיש בין אנשי החברה לקברניטי הק בוצות והזכות להתערבב לעיתים עם אבק הכוכבים שעליו חולם כל אוהד כדורגל. "כשאתלטיקו הגיעה לשחק מול בית"ר ירושלים בישראל, זכינו לערוך משחקון קצר עם השחקנים במשרדי החברה", מספר זץ בחיוך גדול. "אנטואן גריזמן הסתובב במ שרדים והשתטה עם העובדים. אנחנו מצליחים לייצר קשרים אישיים. לק בוצות שאנחנו מתחברים אליהן יש אפקט משפחתי, בעלים דומיננטיים מאוד - מיגל אנחל של אתלטיקו או לוקה פרקאסי של אטאלנטה. כמו בפולין, כך גם בשווייץ. נוצרים קש רים שהם מעבר לעסקים".

אחרי הניצחון המרשים של יאנג בויז על מנצ'סטר יונייטד, דיברתם עם האנשים?

"עלינו מולם בשיחות וידאו ושו חחנו בהודעות בווטסאפ כבר במהלך המשחק. היתה התלהבות ענקית, קיבלנו תמונות מהמנכ"ל. החשיפה של יאנג בויז קפצה בימים שאחרי בכמה רמות, וזה נותן גם לנו בוסט אדיר. תמונות עם השם שלנו קפצו בכל העיתונים באירופה, וזה גורם להתרגשות גדולה מאוד".

חברת פלוס005 מוכרת לקהל הרחב כבינלאומית, זאת לאור העובדה שרוב המסחר שלה מתב צע בבורסה בלונדון. עם זאת, העו בדה שמוחזקת בידי ישראלים ממש לא פוגעת בשוק. "אנשי לגיה ורשה נאבקים בשנים האחרונות בכל עניין האנטישמיות והגזענות, משתפים פעולה עם ארגון האולטראס שלהם, ואנחנו עם היד על הדופק בנושא הזה. מעולם לא קרה שהקבוצות 'שלנו' זכו ליחס עוין בגלל שיתוף הפעולה הזה".

השקעה שיווקית בכדורגל נחש בת בסופו של דבר לטובה ביותר?

"תקציב השיווק לספונסרים מהווה רק עשרה אחוזים מכלל תקציב השיווק, אבל אין ספק שיש לזה אפקט משמעותי. כמו שאנשים זוכרים את החולצות משנות ה 90 עם הלוגו של אופל או לאחר מכן את 'פליי אמירייטס', האליפות של אתלטיקו בעונה שעברה שמה אותנו שם לתמיד. החולצה הזו, עם הכי תוב ,'500סולפ' נכנסה למוזיאון. זה משהו שיישאר לנצח".

 ?? צילומים: אי.פי, נתנאל טוביאס ?? צרויה זץ לאופר מיאנג בויז מול כריסטיאנו רונאלדו
צילומים: אי.פי, נתנאל טוביאס צרויה זץ לאופר מיאנג בויז מול כריסטיאנו רונאלדו
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel