Israel Hayom

"מי שהצליח להיחלץ ראה חלקי גופות על הכביש"

קרובי הילדים משתפים בעדויות הקשות מבית החולים ● "המראות הקשים שהם ראו במשך דקות ארוכות היו מלחיצים מהפגיעות"

- דניאל סיריוטי בבית החולים בנהריה בהכנת הידיעה השתתפו חנן גרינווד וירון דורון

זמן קצר לפני שהילדים והנערים יצאו באוטובוס בחזרה לבתיהם, מספרים בבני עקיבא, הם היו בשמחה גדולה. היה זה היום האחרון של חודש החגים, רגע לפני החזרה ללימודים, ומזג האוויר המעולה והטיול המרענן שמכונה בעגה של תנועות הנוער "מסע סוכות" הפך את הרגעים ההם למושלמים. הם לא האמינו שזמן קצר לאחר מכן הם יהיו מעורבים בתאונה קשה, וכל עולמם יתהפך עליהם.

"התאונה הקשה אירעה בתום יום מיוחד של מסע סוכות, שבו השתתפו וטיילו כ־03 אלף חניכי בני עקיבא ברחבי הארץ", סיפר מזכ"ל התנועה יאיר שחל, ששהה לאורך כל הערב בבית החולים לגליל בנהריה. "אנו נמצאים בקשר רציף עם ההורים ומתמקדים בליווי חניכינו בבתי חולים, לצד היערכות לסיוע מתמשך בתקופה הקרובה. התנועה משתתפת בצער המשפחות ששכלו את יקיריהן בתאונה, ואנו מתפללים לרפואת הפצועים".

זמן קצר לאחר התאונה, החלו אנשי בני עקיבא לעשות את דרכם אל עבר בתי החולים זיו בצפת ולגליל בנהריה, לצד הפעלת המערך הסוציאלי של התנועה. בני המשפחות עודכנו במהירות על מה שהתרחש, ועשו גם הם את דרכם לצפון. בבני עקיבא מספרים כי דאגו לצוותים שיסייעו להם למצוא את יקיריהם ולעבור את השעות הקשות.

בתוך כך, אילן וגלית, תושבי חריש, הגיעו לנהריה לאחר שתחילה נמסר להם כי שני ילדיהם שהיו באוטובוס נפגעו באורח קל מאוד והועברו להמשך טיפול ברמב"ם. "שמענו שהיתה תאונה עם מעורבות של אוטובוס הסעות ומאוד נלחצנו", סיפרו ההורים.

"נרגענו לאחר שדיברנו עם הבן שלנו בן ה־11, שסיפר לנו שהוא ואחיו הקטן בן ה־01 בסדר, ושהם רק נחבלו קצת ברגליים. אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה. הילדים סיפרו רק שהם זוכרים שהאוטובוס התהפך ובאו צוותי הצלה ולקחו את הילדים שנפגעו לבית החולים".

הפגיעה הנפשית

דודו אברהמי, בן דוד של שני נערים תושבי קציר שהיו על האוטובוס, סיפר: "אחי התקשר אלי וביקש שאטוס לזיו בצפת. מהלחץ נסעתי לבית החולים בנהריה, והתברר לי שהאחיינים שלי כאן. הם גם ביקשו ממני לעדכן הורים של ילדים נוספים שהם בסדר. הם נפגעו פגיעות קלות בגב, בידיים וברגליים, אבל נדמה שמה שיותר הלחיץ אותם מהפגיעות היו המראות שהם נחשפו אליהם, של הרוגים ופצועים, וחברים שלהם שנלכדו באוטובוס ההפוך וחולצו לאחר דקות ארוכות של לחץ וחרדה".

גם אברהם שגיא, תושב נהריה, הגיע לבית החולים לבקשת אחותו, לאחר שהבן שלה נפגע בפלג הגוף התחתון ופונה לבית החולים. "הילדים שלחו להורים שלהם הודעות ווטסאפ ממקום התאונה ועדכנו אותם במה שקרה. אחותי וגיסי לא יכלו להשאיר לבד את הילדים, וביקשו ממני להגיע. האחיין שלי בסדר. הוא והילדים האחרים נחשפו לזוועות שהיו שם. מי שהצליחו להיחלץ מהאוטובוס יצאו החוצה, וראו חלקי גופות של הרוגים על הכביש, ופצועים זועקים לעזרה. טוב שהגיעו לכאן צוותי פסיכולוגים ורווחה, כי זה נורא מה שהילדים האלה ראו. האחיין שלי והחברים שלו סיפרו שהם נחשפו לזוועות הללו במשך דקות ארוכות, עד שהגיעו הפרמדיקים ופינו אותם. אני מקווה שלא תישאר להם טראומה מהאירוע הקשה הזה".

 ?? ?? פינוי הפצועים
פינוי הפצועים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel