Israel Hayom

לפיד בבחריין: "מובילים יחד קואליציית מתונים אמיצה"

שר החוץ ערך ביקור היסטורי במפרץ, חנך שגרירות חדשה ופגש את המלך ● בין השאר התארח על ספינת מלחמה אמריקנית כדי להעביר מסר לטהרן

- דמיאן פצ'טר שליח "ישראל היום" למנאמה

שר החוץ יאיר לפיד ערך אתמול ביקור בזק בבחריין, חנך בבירה מנאמה את השגרירות הישראלית, חתם על כמה הסכמים בילטראליים ונפגש עם מקבילו הבחרייני ועם המלך ויורש העצר של הממלכה.

לפיד התקבל בשעות הבוקר על ידי שר החוץ הבחרייני עבד אל טיף א זיאני, שהמתין לו עם שטיח אדום בשדה התעופה.

א זיאני העניק ללפיד חיבוק חם מייד עם ירידתו מהמטוס, במה שהיה למעשה יריית הפתיחה של ביקור היסטורי ראשון מטעם שר ישראלי בכיר באי ששוכן במפרץ הפרסי.

צוות אבטחה נרחב מטעם שי רותי הביטחון המקומיים ליווה את האורחים לאורך הביקור.

ביקורו של לפיד, שעטה על פניו מסיכה עם דגלי שתי המדינות, כלל קבלת פנים אצל יורש העצר, סלמן בן חמד אאל ח'ליפה, ובהמשך גם פגישה עם המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה בארמונו.

"תודה למלך בחריין, הוד מעל תו, על פגישה חמה ומלאת תקווה", סיכם לפיד, "המנהיגות וההשראה של המלך הובילו לשיתוף פעולה אמיתי, והפגישה מתווה את הדרך להמשך היחסים".

לפיד אמר עוד: "המאבק העו למי היום אינו בין ימין לשמאל, אינו בין היהדות לאסלאם או לנ צרות. המאבק הגלובלי הוא בין מתונים לקיצוניים. בין תרבות של חיים לתרבות של הרס ומוות. יחד עם ידידינו במפרץ אנו מובי לים יחד קואליציית מתונים אמי צה, המסתכלת קדימה ויוצרת עתיד משגשג של יציבות וסובלנות".

א זיאני מצידו הודה למשלחת הישראלית, הזכיר את "אבינו המשו תף אברהם" והוסיף: "הסכמי אברהם מביאים היום שלום ויציבות לאזור".

עם זאת, גולת הכותרת לא היתה השגרירות החדשה שנחנכה בבירת בחריין, אלא דווקא ביקור המשלחת הישראלית בבסיס הצי החמישי של ארה"ב, אשר מוצב במפרץ ושתפ קידו המרכזי להגן על האינטרסים המערביים באזור.

לפיד הסתובב במקום לצידו של מפקד הכוח הימי האמריקני בראד קופר, שגרירת ארה"ב בבחריין מאגי נארדי ושר החוץ א זיאני. לסיום הצ טלמו המכובדים על רקע ספינת מלחמה אמריקנית שעוגנת במפ רץ הפרסי, כשהמסר ברור ומכוון לממשל החדש בטהרן.

"יש עוד דרך ארוכה, אבל ישראל עשתה צעד גדול במפרץ", סיכם לפיד את הנסיעה.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel