Israel Hayom

המזל של תשובה: איתקה הודיעה על תגלית נפט וגז

הקידוח במאגר החברה בים הצפוני החל רק בחודש מארס, וכעת נראה שמדובר בתגלית משמעותית ● עם ההודעה, מניית דלק זינקה ב־%3 - עלייה שהתמתנה בהמשך לפחות מ־%2

- ערן בר טל

על רקע משבר הגז: איתקה, חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת דלק, בניהולו של עידן וולס, הודיעה על תגלית נפט וגז טבעי חדשה במאגר פוטלה ,(Fotla) הנ מצא בבעלות איתקה (60%) וחברת ספיריט אנרג'י .(40%) איתקה גם משמשת מפעילת המאגר.

השבוע החברה הודיעה כי היא תג דיל את האחזקות במאגר באמצעות רכישה של 13% נוספים, שתרכוש מהחברה היפנית מיצ'וי בסכום של 66 מיליון דולר, ותהיה בעלת 36.7% ממנו. במסגרת העסקה, החברה תיקח את התחייבויות­יה של מיצ'וי בתום תקופת חיי המאגר, בקשר עם עלויות האטימה והנטישה העתידיות הצפויות במאגר אלבה .(Alba)

מניית דלק זינקה עם פרסום הידי עה בכ 3% - עלייה שהתמתנה בה משך המסחר לפחות מ 2% - ונסחרה לפי שווי של יותר מא רבעה מיליארד שקלים. התגלית הזו משחקת לידיו של יצחק תשובה, שדחה את החוב לבעלי האג"ח, וכעת נראה שהוא ניצל פעם נוספת מהסתבכות קשה בחוב.

תשובה הצליח לשקם את הקבוצה שלו גם אחרי המשבר הגדול ב ,2008 כששווי הנדל"ן שלו נמחק, ואלמלא תגליות הגז הטבעי בארץ הוא לא יכול היה לה תאושש מהמשבר הזה. הק בוצה שמה את כל הקלפים על איתקה, מה שכעת מתברר כמהלך מבריק שיציל את הק בוצה. המאגר, שקידוחו החל בחודש אוגוסט האחרון, הוכרז לאחר בדיקות מקיפות שנערכו בו במהלך השבועות האחרונים כתגלית נפט וגז טבעי חדשה, בכמות שמצדיקה אמידה של כמות המשאבים הכוללת של הפ טרוליום בנכס הנפט, וכן ביצוע בחינה ואמידה של כמויות הנפט והגז הט בעי הניתנות להפקה כלכלית. מאגר פוטלה (Fotla) נמצא כ 12 ק"מ מד רום למאגר המפיק אלבה ,(Alba) שבו מחזיקה איתקה בכ 24% מהזכויות. על פי דו"ח המשאבים והעתודות האחרון של NSAI מחודש מארס האח רון, ומבלי להביא בחשבון את התגלית החדשה שעליה הכריזה איתקה את מול, כמות עתודות הנפט והגז הטבעי באיתקה, וכמות המשאבים המותנים ברמות מסוג P2 ו ,2C עומדות על כ 297.6 מיליון שווה ערך חביות נפט - חלקה של החברה.

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק: "בשורות מצוינות לקבוצת דלק ולאיתקה, במיוחד על רקע עליית מחירי הנפט והגז שאנו עדים לה במהלך כל השבועות האחרונים".

 ?? צילום: אי.פי ?? חיפושי גז בחופי ישראל
צילום: אי.פי חיפושי גז בחופי ישראל
 ?? ?? תשובה
תשובה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel