Israel Hayom

תגוונו קצת

הבעיה עם "חתונמי" היא חוסר הגיוון: כל הזוגות נראים כמעט אותו הדבר

-

״חתונה ממבט ראשון״ היא תוכנית הטלוויזיה הנצפית ביותר בימים אלה, ולא במקרה. שבעה זוגות )כולל הזוג שפרש(, שלא ראו זה את זה מעולם ונפגשו לראשונה מתחת לחופה, הם חומר שממנו עשויות סדרות. ממוצע העונה עד כה עומד על 18.5 אחוזים, והיא כנראה התוכנית המדוברת ביותר בשיחות הברזייה. אם הייתי גובה שקל על כל אחד ששאל אותי אם איתמר וקארין הוציאו זה לזה צו הרחקה )שמועה שהוכחשה על ידי ההפקה(, או מי מהזוגות נשאר יחד עד היום, הייתי יכול לממן את שבע החתונות בעצמי.

התוכנית חוצה קהלים וגילאים, וזה יתרונה הגדול - מי מאיתנו לא רוצה אהבה ולא חווה את הקונפלי קטים היומיומיים של הזוגיות. נשים וגברים מכורים אליה, רווקים ורווקות מרגישים שהם צופים בעצמם. חוץ מניר והגר, אף אחד מהזוגות בשלוש העונות הקודמות לא שרד את המציאות. לא מעטים התאהבו בתהילה ובפפראצי, במקום באנשים שאליהם שודכו.

השאלה היא למה אין יותר גיוון בליהוק. בכל העונות ראינו רווקים בני 30 פלוס )למעט השידוך הגרוע של אריק ודובי, שהגיעו לפרק ב׳( - כאלה שמאסו בחיי הרווקות וחולמים על חיי זוגיות ומשפחה. כמעט כולם באים מאזור תל אביב והמרכז, אקדמאים וקרייריסטי­ם. כולם יפים, רהוטים ומרגי שים בנוח מול המצלמות, גם ברגעים אישיים קשים או אינטימיים, שבחיים האמיתיים מתרחשים בין ארבעה קירות בבית או על ספת הפסיכולוג. כשהליהוק חוזר על עצמו, גם הדילמות חוזרות על עצמן. בכל עונה יש את ה״שירי״ המורכבת של העונה וה״ניר״ המכיל והכובש.

כמעט בכל עונה אפשר לעשות העתק הדבק בין הזוגות ובין תגובות המשתתפים. אבל מה שהתאים בעונה הראשונה, לא יכול לחזור על עצמו בעונה השנייה, השלישית והרביעית.

מעניינים ככל שיהיו, האנשים האלה לא מייצגים אותנו, הצופים, או את החברה הישראלית. איפה הג רושים והגרושות? איפה הדתיים והדתיות? לאן נעלמו בני המיעוטים? לאן נעלמו הלהט"בים? מה עם אינ סטלטורים וחשמלאים? ומה עם צעירים מהפריפריה, שחולמים להתחתן כבר בגיל ?24 בהפקה מודעים לבי קורת, ולמרות זאת, חוזרים פעם אחר פעם לליהוק השבלוני. הניסיון היחיד של זוג מבוגר יותר שהגיע לפרק ב׳ כשל, ומאז לא נעשו ניסיונות נוספים.

בימים אלה מתחילים צילומי העונה החמישית של "חתונמי". הבשורה הטובה הראשונה שיצאה משם היא חתונה בין זוג הומואים, שתציף דילמות חדשות, תספק הצצה אל מערכת יחסים של זוג חד מיני, ובדרך גם תזכיר לעולם שלכל אחד מגיע להתחתן. אני מקווה מאוד שהם לא הזוג ״האחר״ היחיד, כי אם השידוכים לא מוצלחים, לפחות שיהיה מעניין.

 ?? ?? העתק הדבק. "חתונה ממבט ראשון"
העתק הדבק. "חתונה ממבט ראשון"
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel