Israel Hayom

תמ"א 35 מתעדכנת, הערים מצטופפות / קריית אונו מבטלת נת"צ בדרישה לתגבור התחבורה הציבורית / פרויקט לשימור בנווה צדק / התחדשות עירונית בנהריה / 1,500 יח"ד בבאר שבע / מי מככב בתחום הבטיחות?

נתיב אחד פקוק / נתיב שני נטוש

- ישראל גל מבטל נת"צ שומם צילום: יונתן בלום

האם עשרות מיליוני שקלים שהושקעו בנת"צ יירדו לטמיון? מהפי כת תחבורה ציבורית, או ישראבלוף?

שרת התחבורה מרב מיכאלי הצהירה על מהפכה בתחבורה הציי בורית, אך נתיב תחבורה ציבורית שהושקעו בו 70-כ מיליון שקל טרם בחירתה לתפקיד עומד שומם. ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, החי ליט לבטל את הנתיב, אלא אם כן יוקי צו המשאבים שהובטחו להפעלת קווי תחבורה ציבורית נוספים והגברת התי דירות של הקיימים.

יצויין כי גל, חבר מפלגת העבודה, היה בין ראשי הערים שהובילו את התי מיכה במיכאלי לפני הבחירות. עם כניסתה לתפקיד הודיעה שרת התי חבורה על מהפכה: "תקציב התחבוי רה יהיה הפוך, כלומר 80% לתחבוי רה הציבורית". האם הסיפור על נתיב תחבורה ציבורית שנסלל בקריית אונו מבשר סימן לבאות?

מועצת העיר בקריית אונו החליטה בישיבתה האחרונה על ביטול נתיב התחבורה הציבורית בדרך דורי ושי דרות בן גוריון. לדברי ראש העיר, הני תיב עומד שומם מרגע שנחנך.

"במשך כשנה וחצי משרד התחבוי רה טען שאין תקציב מדינה, ולכן תגי בור הקווים ותדירותם אינו מתוקצב", טען גל. "אני מאוד מקווה שיש פתרון באופק, ומשרד התחבורה, שהתנער מהבטחותיו עד כה, יתעשת בהשפעת השרה החדשה".

לדברי ראש העיר, כיום עובר בנת"צ אוטובוס אחד פעם ב-3 דקות, במקום 90 אוטובוסים בשעה, כמתוכנן. "נוצר מצב שתושבי בקעת אונו עומדים בפי קקים ורואים בעיניים כלות מנגד את הנתיב שנחסם לתחבורה ציבורית, כשהוא לא נמצא כמעט בשימוש. מדוי בר בעוול משווע. לכן החלטנו על שינוי ייעוד לנתיב, עד שמשרד התחבורה יתי עשת, יתקצב את תגבור קווי האוטובוס ויוכיח שיש אמת מאחורי כוונותיו לבצע מהפכה בשירות התחבורה הציבורית".

גל מוסיף: "כדי לעשות מהפכה בשיי רות התחבורה הציבורית ולהקל על עוי מסי התנועה לא די בהצהרות וביצוע חלקי. יש לבצע תוכנית סדורה ושלי מה שכוללת תכנון תשתיות מתאימות, בחירת כלי רכב נוחים ולא מזהמים, תגבור הקווים עם תכנון מדויק של מסי לולים וזמנים, ולא פחות חשוב מכך גם תוכנית שיווק מתאימה, כדי לגמול את הציבור במדינת ישראל משימוש תדיר ברכב פרטי. אנו ראשי הערים נמשיך ונסייע בכל דרך כדי לפתור את בעיית הפקקים החמורה ממנה סובלים תושי בי בקעת אונו ומרי כז הארץ בכלל".

 ?? צילום: דוברות משרד התחבורה ?? מרב מיכאלי פוגשת נוסעים
צילום: דוברות משרד התחבורה מרב מיכאלי פוגשת נוסעים
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel