Israel Hayom

המרלו"גים כבשו את ענף הנכסים המסחריים, מעסקת הענק בצריפין ועד הקמת מרכזי הלוגיסטיקה של צה"ל נדל"ן לוגיסטי, התחום הלוהט

- עודד צידון

דיור מוגן, קניונים, מלונות, גופים ממשלתיים ומוסדות לימוד ועוד, המי שקיעים מחשבה ותכנון מרבי ליעדי Wellness-ה במטרה לספק חוויה וביי דול ללקוחותיהם.

על בריאות ונדל"ן

קבוצת נכסי אריאל זיהתה את מגמת השוק ובשנת 2016 הקימה את חטיבת אריאל FIT&SPA המתי מחה בתחום Wellness-ה ומעניקה שירותים ייחודים בענף הנדל"ן, החל מייעוץ לבניית סביבת עבודה/מגורים, תכנון, הקמה, הפעלת מועדוני כושר ובריאות, יצירת קהילת Wellness ועד לנגיעה ישירה בדייר ותפירת חליפה ‪Custom made‬ עבור היזם והלקוח.

מעטפת השירותים הייחודית שמעי ניקה נכסי אריאל ללקוחותיה מעלה את הערך הנדל"ני, מייצרת ביקוש גבוה ללקוחות איכותיים ומספקת חוויה ייחודית ומרגשת למשתמשים.

בקניון mall-ה Street ברמת ישי נכסי אריאל מנהלת ומפעילה מועדון כושר ראשון מסוגו בישראל, הכולל 6 אזורי פעילות, שהוביל קהל מגוון יותר והעלה ביותר 15%-מ את כמות המבי קרים בקניון.

במגדלי אלון בתל אביב מפעילה נכסי אריאל מועדון כושר המאופיין בטכנולוגיו­ת מתקדמות מהעולם עם יותר 4,000-מ דיירים פעילים, שנהי נים משירותים אלה, לא רק במועדון הכושר אלא גם בפעילויות יזומות במי שרדי החברות ומחוצה להם. כל אלה מייצרים חוויית Wellness ייחודית וקהילתיות לדיירי הפרויקט.

את הפעילות המגוונת הזו, שמקיפה עשרות עובדות ועובדים, מנהל ביד רמה ובמקצועיות אייל ברוכים, מנהל חטיבת אריאל FIT&SPA בקבוצת נכסי אריאל. בעולם הנדל"ן והמסחר בישראל כולם מדברים על מכרז השיא שנשי בר, כאשר חברת אמות השקעות זכתה וקנתה מהי סוכנות היהודית את מתחם הלוגיסטיי קה והאיחסון בצריפין בשטח של 278 דונם במחיר בלתי נתפס של 1.518 מיליארד שקל.

אמות נלחמה בביקוש אדיר והקדיי מה את רוב החברות החזקות במשק שניגשו למכרז, כולל איסתא נדל"ן, שהפסידה על חודם של 12 מיליון שקל.

למרות המיקום הנדיר וגודל המתי חם, התשואה כרגע נמוכה, אבל באי מות בונים על השבחה עתידית של הנכס. נתון מעניין נוסף: שוק ההון אהב את העסקה, ואמות, שביקשה לגייס 600 מיליון למימון חלק מהעי סקה, גייסה לבסוף 717 מיליון שקל, הודות לעודף ביקושים.

אין חודש בתקופה האחרונה שאני חנו לא שומעים על עוד עסקה גדולה של רכישה וייזום בתחום הלוגיסטיקה, האיחסון והמרלו"גים. תחום זה הפך לדבר הלוהט ביותר בשוק הנדל"ן המניב.

אותה חברת אמות, שמנהלת מיי ליוני מ"ר של בנייני משרדים ומרכי זים מסחריים, הכריזה שהמעבר לשוק הנכסים הלוגיסטיים והמרלו"גים הוא מהלך אסטרטגי מבחינתה. מנכ"ל אמות השקעות אף הצהיר שלנוכח התעצמות הסחר און ליין וההשפעות ארוכות הטווח, החברה תמשיך להגי דיל את פרוטפוליו הנכסים הלוגיסטים הן דרך קניית נכסים מניבים שפועלים כבר בתחום והן דרך קניית מגרשים, תכנון וייזום, שתפורים במדויק לדריי שת הלקוחות.

יש לציין שגם חברות נוספות, כמו חברת מבנה, מגה אור ועוד, בנוסף לקרנות הריט, פועלות לאיתור וקניית מגרשים ושטחים לוגיסטיים.

קונים בלי הפסקה

נציג מספר דוגמאות לעסקאות, לשם המחשה של הענף הלוהט. חברת אמות רכשה במרץ 2021 בסכום של 71 מיליון שקל מחצית ממתחם לוי גיסטי ליד קיבוץ חפץ חיים וכביש .6 לא עברו 3 חודשים ואמות הודיעה על רכישת 60% מקרקע של 40 דונם בבית שמש בתמורה 54-ל מיליון שקל. אמות עוסקת בהקמה של מרלו"ג רוי

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel