Israel Hayom

עימות חזיתי

אמריק לאפורט יכול היה לעלות עם נבחרת צרפת לגמר ליגת האומות ● אלא שבגיל ,27 אחד הבלמים הטובים בעולם הבין שדידייה דשאן לא בונה עליו, והחליט לשנות מסלול ● הערב, לראשונה בחייו, הוא ישחק נגד הטריקולור במדי ספרד, שכבר הספיקה להתאהב ● לואיס אנריקה: "ההשפעה שלו א

- דור הופמן

אם הכל היה הולך לפי המתוכנן, אמריק לאפורט היה משחק הערב בגמר ליגת האומות במדי צרפת, ונגד ספרד. הוא נולד באגן, עיירה קטנה בדרום מערב צרפת, שיחק 51 פעמים בנבחרות הצעירות, והיה הקפטן של אלו עד גילי ‪,18 ,17‬ 19 ו .21 לנבחרת הבוגרת זומן שלוש פעמים, אך אף פעם לא שותף במש חק. פעם אחת נותר מחוץ לסגל הסו פי, פעם אחרת נפצע ופעם נוספת פשוט נשאר על הספסל.

השנה, כשהבין סופית שזה לא הולך לפי המתוכנן ושמאמן הטריקולור די דייה דשאן לא בונה עליו, לאפורט החליט לשנות מסלול וקיבל החלטה. הערב, בפעם הראשונה בחייו, הוא ישחק מול נבחרת צרפת - ובמדים של ספרד.

"התקשרו אלי מההתאחדות הספר דית והנשיא סיפר לי על ההתעניינות שלהם. אחר כך התקשר לואיס אנרי קה, ואמרתי 'כן."' ככה, כפי שלאפורט סיפר בראיון ל"גרדיאן," יצא המהלך לפועל. במהירות ובקלות, בלי הת לבטויות. במציאות, המרדף הספ רדי אחר החלוץ של מנצ'סטר סיטי היה ארוך ומסובך יותר. עוד ב ,2016 כשג'ולן לופט גי היה המאמן ולאפורט כיכב באתלטיק בילבאו, ההתאחדות גיששה לגבי אפשרות שי חליף אזרחות.

הבלם החל בתה ליך, אך לא עבר חודש ימים והוא זומן לסגל הצרפתי למשחקים מול בולגריה והולנד. הזימון הזה גרם ללאפורט לוותר בנימוס על ההזמנה הספרדית ולהמתין בסבלנות להופעת הבכורה בצרפת, שתקבע סו פית את זהותו הלאומית. ב 2019 הוא זומן שוב לסגל של אלופת העולם, אלא שהפעם פציעה מנעה ממנו לשחק.

"ברמה הגבוהה ביותר"

בחודש מאי, כשחגג ,27 הפ נים לאפורט שעליו לעשות מעשה - יורו 2020 עמד בפתח, ולאחד הבלמים הטובים בעולם אין נבחרת לשחק בה. למזלו של לאפורט, כחלק מהבנייה המ חודשת של נבחרת ספרד ליורו, לואיס אנריקה חיפש בלם בעל איכויות הגנ תיות, אך גם כזה

גל להתחיל התקפות מההגנה ולהעביר כדורים לשחקני הקישור."

"זה משחק מיוחד עבורי"

באליפות אירופה האיכויות שלו בלטו. הוא היה מצוין וסיים את הטו רניר עם מספר המסירות הגבוה ביותר ,(690) כשהוא מדייק ב 93 אחוזים. העונה, במנצ'סטר סיטי, זה ניכר עוד יותר כשלאפורט לא סתם מוסר, אלא מוסר קדימה. מתוך 65 כדורים ארוכים שמסר עד כה - 61 הגיעו ליעדם. כמו המסירות שלו, גם לאפורט הגיע מהר מאוד ליעד. עדיין לא עברו חמישה חודשים מאז המיר נבחרות, וכבר הערב מחכה לו המש חק הגדול של חייו. גם מפגש מול מולדתו צרפת, גם הזדמנות להראות לדידייה דשאן שטעה לגביו, גם אתגר גדול מול חו ליית התקפה שמורכבת מקיליאן אמ בפה, קארים בנזמה ואנטואן גריזמן, וגם אפשרות לזכות בתואר בינלאומי ראשון עם נבחרת ספרד. "זה משחק מיוחד שנותן לי הרבה מוטיבציה," אמר הבלם ל ,"EFE" "אני מחויב לספרד ב 300 אחוזים, ואנחנו באים לקחת את הגביע." סביר להניח שבנגינת ההמנונים לאפורט יחווה רגע של בלבול, אבל בשנייה שתישמע שריקת הפ תיחה הוא יהיה נחוש להראות שמבחינת זהותו ככדורגלן בי נלאומי - כרגע הוא קודם כל ספרדי.

שיודע לפתח התקפות מא חור. המאמן דחק בנשיא ההתאחדות להשלים את תהליך האזרוח, זה קרה מהר, וכולם מרוצים מהעסקה. מאז הב כורה בתחילת יוני לאפורט שיחק בכל משחקי ספרד, למעט מחצית אחת מול גאורגיה, והפך במהרה לאחד השחקנים החשובים בנבחרת.

"הוא שחקן ברמה הגבוהה ביותר, מנהיג, בעל ניסיון ואנחנו מאוד שמחים שהוא פה," אמר ל EL" "PAIS חברו לנבחרת מיקל אויארסבאל. "ברגע שהוא הת חיל לשחק אפשר היה לראות את ההשפעה האדירה שלו," החמיא מאמנו לואיס אנריקה, "הוא שחקן טופ גם מבחינה הגנתית וגם מבחינה התקפית. אנחנו צריכים בדיוק מישהו כזה, שמסו

 ?? צילום: רויטרס ?? לאפורט. "אני מחויב לספרד ב 300 אחוזים"
צילום: רויטרס לאפורט. "אני מחויב לספרד ב 300 אחוזים"
 ?? ?? לואיס אנריקה. לא היסס צילום : אי . פי . אי
לואיס אנריקה. לא היסס צילום : אי . פי . אי
 ?? ??
 ?? ?? דשאן . הפסד שלו צילום : אי . אף . פי
דשאן . הפסד שלו צילום : אי . אף . פי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel