Israel Hayom

"אנחנו מקווים שהם יצליחו גם בשבילנו"

- נועם (דבול) דביר

שנת הלימודים האקדמית נפתחה אתמול, וכ־053 אלף סטודנטים חזרו אל הקמפוסים. מספסלי האקדמיה הביטו אתמול כ־008 סטודנטים חדשים לרפואה, שרק החלו את התואר, במאבק המתמחים ובהודעה כי יתפטרו.

אחד הסטודנטים החדשים הוא שלמה דוד שירר )22( מירושלים, שהתחיל אתמול לימודי רפואה באוניברסיט­ה העברית. "היום הראשון היה ממש מהנה", סיפר והוסיף: "אני מניח שהיה קצת שוק אצל חלק מהסטודנטים". כמי שגדל בחברה החרדית וכיום מתנדב במד"א, לימודי הרפואה הם הגשמת חלום עבורו. "הרבה זמן רציתי ללמוד רפואה ועשיתי מכינה, זה לקח לי שנתיים של עבודה. עבורי זו פשוט הגשמת חלום", הסביר.

כמתנדב במד"א הוא פוגש את הקורונה בכל יום. "יצא לי להתעסק עם חולי קורונה קרובי משפחה", הוא מספר, "הקורונה כן חידדה אצלי הבנות כמה חשוב לי באופן אישי להיות רופא". לדבריו, הוא תומך באופן מלא במאבק המתמחים לקיצור התורנויות: "אני מקווה שהם יצליחו, גם בשבילם, גם בשביל המטופלים שלהם, וגם בשבילי ובשביל החברים שלי".

"המשמרות לא אנושיות"

הוא מוסיף כי "המטרה לא צריכה להיות רק לשרוד משמרת של 26 שעות, אלא להיות בן אדם, לקבל החלטות מושכלות, להתייחס בכבוד למטופלים. בעיניי המשמרות האלה הן משהו לא אנושי ולא אפשרי".

ליגל בנימין ,)26( סטודנטית לרפואה באוניברסיט­ת תל אביב במסלול הארבע־שנתי, שהחלה כעת את התואר, אמרה: "אני חושבת שרפואה היא מקצוע שאם זה לא החלום שלך, אתה לא מוכן לעבור את הטירוף הזה - בטח בישראל. אני יודעת שהדרך תהיה ארוכה".

כמו סטודנטים רבים לרפואה,

גם היא כבר לוקחת חלק במאבק המתמחים לקיצור שעות התורנות יוד־ ואף השתתפה בהפגנות: "אני עת שאם אני לא אלחם עכשיו, רוב הסיכויים הם שכשאגיע להתמחות שלי זה יהיה בדיוק אותו הדבר. הסטודנטים מאוחדים בתפיסה הזאת, כולם רוצים להילחם בזה. לצערי, רבים מרגישים שאין מה לעשות כי במשך הרבה שנים זה לא קורה".

לדבריה, הכל מתחיל ונגמר בשעות העבודה: "ככל שנעבוד יותר שעות - כך נהיה פחות ערניים. בעיניי זה לסכן את עצמנו וגם את המטופלים. אחרי 15 שעות של עבודה את כבר לא יכולה לקבל החלטות בצורה נקייה. רופאים צעירים מאבדים את החיים שלהם, וגם הטיפול לא מיטבי".

 ?? ?? שלמה דוד שירר
שלמה דוד שירר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel