Israel Hayom

הצעת חוק: פירוק מונופול התאחדות הסטודנטים

- גלעד צוויק

הצעת חוק חדשה מבקשת לש חרר סטודנטים מהחובה לשלם להתאחדות הסטודנטים, ומאיימת לפרק את המונופול של ההתא חדות כארגון היציג הבלעדי. מדובר בהצעת חוק שמגיש ח"כ שלמה קרעי )הליכוד(, ושהוגשה בעבר על ידי קרעי במשותף עם ח"כ שרן השכל )לשעבר הליכוד, כיום בתקווה חדשה(.

כותרת החוק היא "ביטול ארגון סטודנטים יציג", ותכליתו לבטל חוק שהתקבל ב ,2016 ולפיו הס טודנטים מחויבים לשלם לארגון יציג אחד בלבד - התאחדות הס טודנטים, המאגדת יותר מ 300 אלף סטודנטים ברחבי הארץ. החוק המוצע על ידי קרעי ישים סוף לבלעדיות הייצוג של ההתאחדות ויעניק לסטודנטים את החופש לבחור בארגון המו עדף עליהם, כמו גם באפשרות לא להיות מיוצגים כלל - בלי להידרש לשלם בניגוד לרצונם )כיום התשלום עומד על 10 שק לים לסטודנט(. "אין שום הצדקה לכפות ארגון יציג על סטודנטים באמצעות חקיקה ראשית", נכתב בדברי ההסבר לחוק. יצוין כי ראשי ההתאחדות בעבר פילסו את דרכם לפוליטי קה הארצית, דוגמת השר לשעבר איציק שמולי והח"כים המכה נים רם שפע ובועז טופורובסקי ממפלגות העבודה ויש עתיד.

ח"כ קרעי מסר: "לסטודנטים בישראל צריך להיות חופש בחירה אם להיות חברים בארגון ארצי ולשלם דמי חבר, גם אם מדו בר בסכום סמלי, בייחוד כאשר מדובר בארגון בעל אג'נדה פולי טית וכלכלית מובהקת שלא ממש מתעסק בסוגיות סטודנטיאלי­ות. יש להחזיר את המצב לקדמותו, להפסיק את התשלום הכפוי ול תקן את הטעות שעשו כאן בעלי אינטרסים בכנסת ב ."2016

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיו­ת הארצית, שלו מי יחיאב: "בחודשים האחרונים, הנהגת התאחדות הסטודנטים הארצית, יחד עם כל אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ, החלה בקידום שינוי מנגנון גביית הת שלום והפיכת התשלום לוולונ טרי. אנו מקווים שבקרוב מאוד נוכל להציג מודל חדש ומוסכם".

ח"כ שרן השכל סירבה להגיב.

 ?? ?? הפגנת התאחדות הסטודנטים
הפגנת התאחדות הסטודנטים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel