Israel Hayom

בעקבות הונאה: ביט חסמה את האופציה לשני חשבונות על אותו כרטיס אשראי

לקוחות התלוננו כי כספים נלקחו מחשבונותיה­ם, לאחר שפרטי האשראי שלהם נגנבו ביט: "האפליקציה לא נפרצה, מדובר בשימוש לרעה בפרטי כרטיס אשראי ות"ז גנובים"

- גיא לוי

במהלך סוף השבוע קיבל גיל )השם המלא שמור במער כת( הודעה לקונית מחברת הת שלומים ביט, שבה נאמר לו שמי שהו באותו רגע נרשם לאפליקציה עם הפרטים המזהים שלו, וצורפה המלצה ליצור קשר עם שירות הל קוחות של החברה מכיוון שמדובר במשהו לא תקין. ההודעה הגיעה לפני כניסת השבת ולגיל לא היתה אפשרות לי צור קשר עם שירות הלקוחות שלא היה זמין, ולכן חשב להמתין לת חילת השבוע. לא חלף זמן רב, וגיל קיבל התראה על שני חיובים רצופים של 3,200 שקלים )גבול ההעברה שהיה לו, ככל הנראה(, מבלי שה שתמש כלל באפליקציה. המקרה התפרסם בפייסבוק, וכמה שעות לאחר מכן הגיע המידע גם לחברת ביט. המנכ"ל עצמו טיפל בנושא, גם בפנייה אל הלקוח הכעוס וגם בפנייה אל ציבור הלקוחות של החברה, כשאמר: "מדובר באפליק ציה שעומד מאחוריה בנק )הפוע לים(, ואף אחד לא פרץ אליה ואין גישה לפרטי המשתמשים. כשמזינים כרטיס אשראי, אנו בודקים התא מה בין תעודת הזהות של המשתמש לבין הכרטיס ומודיעים אם נעשה שימוש בפרטי הזיהוי. כל מקרה של הונאה מטופל על ידינו לשביעות רצון הלקוחות, וכך יהיה תמיד".

מביט נמסר ל"ישראל היום": "לא נעשתה כל פריצה לאפליקציית ביט, אלא מדובר בשימוש לרעה בפרטי כרטיס אשראי ות"ז גנובים. אפליקציית ביט, מבית בנק הפוע לים, פועלת כל הזמן בנחישות על מנת לשמור על ביטחון הלקוחות וכספם והיא עומדת בסטנדרטים הכי גבוהים של אבטחה. היא לא נפרצה, ומובן שאין לאף אחד גישה לפרטי המשתמשים בה. בעת פתיחת חש בון חדש בביט, האפליקציה מבצעת כמה בדיקות אבטחה, כולל בדיקת התאמה בין כרטיס האשראי לת"ז ובמקרה של חשבון ביט נוסף ללקוח קיים, גם מעדכנת מיידית את בעלי החשבון וחוסמת את האפשרות לע בוד בחשבון החדש".

בעקבות המקרה, וככל הנראה מקרים בודדים נוספים, חסמו בביט החל מסוף השבוע את האפשרות לפתוח שני חשבונות המבוססים על אותו כרטיס. ההערכה בחברה היא שפרטי כרטיס האשראי של הלקוח נגנבו ובאמצעותם נפתח עוד חשבון על שמו - מה שאפשר את הפרצה הזו, שכאמור נחסמה מעתה.

"כל מקרה של הונאה כספית מטופל על ידינו לשביעות רצונם של הלקוחות, וכך יהיה תמיד"

 ?? ?? אפליקציית ביט
אפליקציית ביט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel