Israel Hayom

התגעגענו אז באנו

הפועל גליל עליון חזרה לליגת העל לאחר 13 שנים √ החגיגה נגמרה בהפסד 83:69 להפועל ירושלים, אבל החיוכים שנראו באולם כפר בלום המיתולוגי שווים את הכל

- יעקב מאיר ואבי סגל

את ההתרגשות הרבה היה אפשר להרגיש ברחובות כפר בלום זמן רב לפני שריקת הפתיחה של המשחק מול הפועל ירושלים - ליגת העל חזרה לאחד האולמות המיתולו גיים בארץ אחרי 13 שנים.

במהלך השנים כדררו על הפרקט באולם הצפוני בכירי השחקנים היש ראלים כמו עודד קטש, ליאור אליהו, אבישי גורדון, דורון שפר, נדב הנפ לד, בראד ליף ועוד רבים וטובים. גם זרים אדירים כמו מייק ג'יימס, רימאס קאוקינאס, סשה בראטיץ' ואחרים הט ביעו את חותמם, וכן מאמנים בכירים כמו פיני גרשון, דיוויד בלאט ואחרים, שהובילו את הקבוצה לזכיות באליפות ובגביעים נהדרים.

מאז קיץ ,2008 הקיץ שבו הזכויות על רישיון הקבוצה והבעלות על השחק

נים עברו להפועל גלבוע/גליל, דשדשה גליל עליון בליגות הנמוכות ובאיחודים עם יישובים סמוכים, ואנשיה יכלו רק להיזכר בערגה בימים שבהם היו אחת הקבוצות הבכירות בישראל.

בשנים האחרונות הפכה גליל לקבוצת צמרת בליגה הלאומית והקהל החל לח זור ולמלא את היציעים באולם המיתו לוגי, ובעונה שעברה המשימה הושלמה כשהקבוצה הצפונית חזרה באופן רשמי לבמה המרכזית של הכדורסל הישרא לי. "אנחנו מתרגשים, שנים חלמנו על רגעים כאלה", אמר לנו אחד מאוהדי הקבוצה הוותיקים בכניסה לאולם, "היו רגעים שכבר לא היינו בטוחים שזה יקרה, אבל הנה הרגע הגיע".

לצד אוהדים ותיקים שזוכרים היטב את השנים היפות, לא מעט ילדים ונ ערים צעירים גדשו את היציעים, חלק גדול מאוד מהם עדיין לא נולדו בפעם האחרונה שהקבוצה שיחקה בליגת העל.

רגע, וגם היה כדורסל - וכדורסל לא רע בכלל. המחצית הראשונה היתה מלאת התלהבות מצד החבורה הצעירה של ברק פלג, שגם הובילה ביתרון נאה בהפסקה לקול צהלות הקהל המקומי. גם ברבע השלישי היתרון נשמר, הרבה בזכותם של ברייס וושינגטון ואיתי מושקוביץ' המצוינים, אבל המהפך התרחש ברבע האחרון.

מבחינה התקפית, לאורן עמיאל )שיחק ואימן בעבר בגליל( יש עוד הרבה עבודה כדי לחבר את חבורת השחק נים שהתקבצה השנה בירושלים, אז כדי לנצח הוא חייב הגנה טובה. ב 8 הדקות האחרונות גליל נעצרה על 7 נקודות בלבד, בעוד בצד השני אדם אריאל ורטין אובאסוהן קלעו בצורה מדויקת, סידרו לירושלמים 69:83 יקר ומנעו מבוכה כבר במחזור הראשון של העונה.

אילת הביסה את נס ציונה

14 פעמים אירחה הפועל אילת את עירוני נס ציונה באולם בגין ובכולן היא ניצחה. אתמול היא הביסה אותה ,80:104 מה שכמובן לא מפתיע לאור מה שראינו מנס ציונה בהכנה לעונה.

אילת הובילה 11:30 בתחילת הרבע השני ומשם זה המשיך לשליטה עד הסיום. בריון אלן פתח עונה עם הצגה כאשר סיים עם 31 נקודות, 8 אסיס טים ומדד 41 כאשר גם מרועי עובר קיבלנו הופעה נהדרת.

הרכז היווני ואגליס מאנצאריס ערך הופעת בכורה אצל אריאל בית הלחמי אבל סיים ללא נקודה. בן קרטר נפצע בברכו באימון ועלול להיעדר לתקופה ממושכת מהמגרשים כאשר בקבוצה חוששים שקרע את הרצועה הצולבת.

במשחק נוסף הביסה הפועל ב"ש 69:83 את הפועל גלבוע/גליל באולם הקונכיה. ג'וניור איטו בלט עם 20 נקודות, 4 ריבאונדים ו 3 אסיסטים ולא הותיר סיכוי לקבוצה של המאמן גיא קפלן, שערך בכורה על הקווים בליגה הבכירה.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel