Israel Hayom

סגר את הסיפור

לאחר שני מפגשים קודמים, שאחד מהם הוכרע רק בבית המשפט, גם הקרב השלישי בין טייסון פיורי לדאונטיי וויילדר סיפק ערב לפנתיאון √ עבור הבריטי, ששמר על מאזן מושלם, זה הספיק כדי להצהיר: "אני המתאגרף הכי גדול בתקופה שלי"

- דור הופמן

מעטות הטרילוגיות שמצליחות להתרומם בפרק השלישי. במיוחד כאלה שהפרק הראשון שלהן היה טוב מאוד והשני מצוין, כמו במ קרה של טייסון פיורי ודאונטיי ווייל דר. שני המתאגרפים במשקל כבד נפגשו בלילה שבין שבת לראשון בלאס וגאס לפרק השלישי ביריבות ביניהם, וכשמאחוריה­ם שני פרקים שהיו רבי מכר שוברי קופות.

הפעם הראשונה היתה בדצמבר 2018 בקליפורניה והסתיימה בש וויון מעורר מחלוקת, והפעם השנייה, שהוגדרה "חשבון פתוח", התקיימה בפברואר 2020 והסתיימה בניצחון של פיורי בנוקאאוט טכני אחרי שבעה סיבובים. אתמול, 20 חודשים אחרי הפעם ההיא, הם שוב נכנסו יחד לזירה אחת בקרב על אליפות העולם במשקל כבד, וסיפקו את הפרק הטוב מכולם.

מה שהפך את הפרק הזה לטוב מכו לם, מלבד כמובן התוכן שסיפק, היה הטריילרים הרבים. בתוכנית המקו רית, הקרב הזה יועד להתקיים ביולי ,2020 אך התאריך הזה נגנז בגלל הת פרצות נגיף הקורונה וניתוח שעבר וויילדר, ולכן הוחלט על אוקטובר. לאחר מכן נעשה ניסיון לקיים אותו בכלל בדצמבר 2020 וללא קהל, אך עניינים של זכויות שידור והתנגשות עם שידורי הפוטבול באמריקה הובילו לדחייה נוספת.

פיורי, ה ‪"Gipsy King"‬ ממנצ'סטר, החליט בשלב הזה לוותר על התענוג. הוא טען שמספיק לו עם בלאגן הד חיות הזה, והודיע על פרישה מהקרב. וויילדר, "מפציץ הברונזה" מאלב מה, הגיב בסרטון שבו הוא מאשים את פיורי ברמאות בקרב הקודם שלהם בחודש פברואר.

המצב הפך כל כך רגיש, שכדי להכריע אם יש לקיים את הקרב הזה על פי חוזה הגיע העניין לבית המ שפט, ונפסק שכן. התאריך שנקבע היה יולי ,2021 אלא שאז פיורי נמצא חיובי לקורונה. בסופו של דבר נקבע 9 באוקטובר, ואז זה סוף סוף קרה.

"זאת היתה טרילוגיה היסטורית"

כמו שהמתנה ארוכה הופכת את האוכל לטעים יותר, כך קרה עם הקרב. שני המתאגרפים התייצבו אליו במשקל השיא שלהם בקריירה, ומהסיבוב הראשון נתנו את כל כולם. בזמן שוויילדר עשה הכנה טובה ונ קייה מהסחות, פיורי היה חידה גדו לה כשהפעמון צלצל. לפני כשנתיים, נדמה היה שהבריטי סיים עם האיג רוף כשהודיע פומבית על התמודדות עם בעיות שתייה ומחלות מנטליות, כשבנוסף על כך הוא חלה בקורונה, ולאחרונה נאלץ לחזור לארה"ב בשל לידת בתו השישית.

למרות זאת, פיורי בן ה 33 היה חד מהפתיחה. שילוב של אגרופים בי מין ובשמאל השאיר את וויילדר ללא מענה, והאמריקני היה הראשון שנפל במהלך הסיבוב השלישי. וויילדר השיב מלחמה והפיל את פיורי בסיבוב הרביעי פעמיים, אבל ההמשך היה של הבריטי.

אחרי ששלח את האמריקני לק רשים פעם נוספת בסיבוב העשירי, הקרב הוכרע. "הוכחתי פעם נוספת שאי אפשר למחוק אותי", אמר הב ריטי רגע אחרי שידו הונפה אל על. "אף פעם אל תטילו בי ספק. כשהכסף על השולחן, אני תמיד מביא תוצאות".

עם מאזן נקי מהפסדים ב 32 הק רבות שקיים לאורך הקריירה, פיורי הרשה לעצמו לצאת בהצהרות. "אני המתאגרף במשקל כבד הכי גדול בת קופה שלי, בלי ספק אני מספר אחת",

קבע בנחרצות.

על מקומו בספרי ההיסטוריה בק טגוריה הזאת אפשר להתווכח. בכל זאת, נמצאים שם מייק טייסון, מו חמד עלי, ג'ורג' פורמן, ג'ו פרייזר, קן נורטון ואחרים, אבל בדבר אחד פיורי לא טועה.

כיום הוא הכי טוב במשקל שלו, ובוודאי טוב יותר מהמתחרה העיקרי שלו - וויילדר. "אם משחקים באש יותר מדי - נשרפים", סיכם. "הסאגה שלי ושל וויילדר נגמרה סופית. זאת היתה טרילוגיה היסטורית, אבל כנ ראה אני רציתי לנצח יותר".

 ?? ?? ווילדר על הקרשים. הסאגה נגמרה? צילום: אי.אף.פי
ווילדר על הקרשים. הסאגה נגמרה? צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? פיורי חוגג בסיום עוד ניצחון גדול צילום: אי.אף.פי
פיורי חוגג בסיום עוד ניצחון גדול צילום: אי.אף.פי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel