Israel Hayom

חזרו לאופנה

למרות ההצלחה בעונה שעברה, מילאנו עברה לא מעט שינויים בקיץ, והבולט שבהם הוא • שובו של הגיבור הטרגי ניקולו מלי וגם: על הבעיה המרכזית בסגל, והדאגות מבית

- אבי סגל

נסיבות והזדמנויות. ארמני מי לאנו עשתה בעונה שעברה את מה שציפו ממנה זמן רב. לראשונה מ 2014 הקבוצה האיטלקית העפילה לפלייאוף, ולראשונה אחרי כמעט 30 שנה היא הגיעה לפיינל פור. סביר היה להניח שהסגל שהצליח יעבור שינויים מעטים ולא יהיו בו זעזועים. הנסיבות וההזדמנויו­ת קבעו אחרת.

הנסיבות - קווין פאנטר, אחד מהגארדים הבולטים ביורוליג בעו נה שעברה, הלך על מהלך מפ תיע כשוויתר על היורוליג לטובת הפרויקט של ז'לימיר אוברדוביץ' בפרטיזן בלגרד.

ההזדמנויות - נוצר מצב שאפשר להחזיר למועדון את ניקולו מלי ול קבל שחקן פנים מגוון, חכם ומנוסה שהוא גם שחקן מקומי. בעקבות כך מילאנו ויתרה על זאק לידיי, שהיה גם הוא ממצטייני העונה שעברה )ועבר אף הוא לפרטיזן(.

מעבר לכך, אטורה מסינה רצה להוסיף פיזיות, אתלטיות והקשחת ההגנה, ומצד שני מהירות התקפית. בקבוצה נחתו שלושה שחקני קו אחורי - ג'ריאן גרנט, דבון הול וטרוי דניאלס )שלא ישחק הערב בגלל פציעה(, כדי לחזק את הממדים הללו ולתת למאמן האיטלקי אופציות רבות מבין שחקני החוץ שלו. מה שלמילאנו לא היה וע דיין אין לה זה סנטר מאיים, שמהווה מטרייה הגנתית ומטרה אמיתית בצבע. קייל היינס עדיין טוב אבל מתבגר, וקיילב טארזוסקי בינוני מאוד.

הנס של מלי. די מדהים שהשחקן שעזב ב 2015 כמי שהולך להפוך במ קרה הטוב לשחקן בינוני, חוזר הביתה על שטיח אדום אחרי ששיחק בטופ של היורוליג, פנרבחצ'ה, וגם באן.בי.אי. די מדהים שאת מי שמילאנו ויתרה עליו בלי למצמץ היא מחזירה אחר כבוד, ואף עושה שינויים משמעותיים עבורו.

ניקולו מלי ייזכר תמיד כמי שביצע את אחת העבירות הבלתי ספורטי ביות ההזויות ביותר. זה קרה בפלייאוף 2014 מול מכבי ת"א, והיה הגורם הישיר לכך שמילאנו הפייבוריטי­ת והביתית תאבד את המקום בפיינל פור לטובת הצהובים, שגם יזכו באותה עונה בגביע. המהלך הזה רדף אותו וכנראה היה אחד מהדברים שעיכבו את התפתחותו במועדון. המעבר שלו לבאמברג ולמאמן האיטלקי אנדראה טרינקיירי הצמיח לו כנפיים.

אנטי וירטוס. מילאנו לא יכולה לה

תרכז בשקט ביורוליג. יש לה "צרות" מבית. השליטה שלה בזירה המקומית בסכנה שקוראים לה וירטוס בולוניה.

סימן ראשון לכך היה בגמר הפ לייאוף בעונה שעברה, כשווירטוס זכתה באליפות ועוד בסוויפ מהדהד .0:4 אפשר היה אולי לתת למילאנו נסיבות מקילות כמו ירידת מתח אחרי פיינל פור היורוליג ועייפות מצטברת.

העונה כבר לא יהיו הנחות. ויר טוס שמשחקת ביורוקאפ בנתה מפל צת שכבר היום מקומה בצמרת היורו ליג, והיא כנראה לא פחות טובה ממילאנו. וירטוס רואה מול העי ניים רק חזרה ליורוליג בעונה הבאה. המאבק על הדומיננטיו­ת בכדורסל האיטלקי בעיצומו.

 ?? ?? מלי. הצמיח כנפיים צילום: אי.פי.אי
מלי. הצמיח כנפיים צילום: אי.פי.אי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel