Israel Hayom

מחר במוסף שביעי של פסח מחוץ לחוק, בתוך החברה הערבית

שבע שנים לאחר שפעילותו נאסרה, הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית ממשיך להסית ולהתסיס את הרוחות ● עם זאת, המשטרה נתקלה בקושי לא צפוי בביצוע המעצרים

- נדב שרגאי

שבע שנים לאחר שישראל הוציאה אל מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האסלא מית, ושנה אחרי שאנשי הפלג נטלו חלק מרכזי בהסתה שנלוותה לפרעות בערים המעורבות, ממשיכים אנשיו בהווה ובעבר, יחד עם גופים המזוהים עימו, להסית נגד המדינה ולהיות מעורבים בהתססת הרוחות בקרב ערביי ישראל.

שני המוקדים המרכזיים לפעילות הפלג הם ירושלים, שבמרכזה הר הבית והעיר העתיקה, והנגב, בעיקר יישובי הבדואים. מנהיג הפלג, שייח' ראאד סלאח, שהשתחרר מהכלא בדצמבר האחרון, התקבל בעירו אום אל פחם בכבוד מלכים, בין היתר על ידי ראש עיריית אום אל פחם, ד"ר סמיר סובחי מחאמיד, שבחודש שעבר אף השתתף באירוע השקה לספר תמונות על אום אל פחם שסלאח חיבר ושעיריית אום אל פחם הזמינה.

סלאח, שהשתחרר מהכלא אחרי 16 חודשי מאסר, התקבל בזרועות פתו חות גם על ידי ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, והוא ממלא שם את תפקיד "ראש ועדות השלום בחברה הערבית", שבמסגרתו הוא רוכש מחדש השפעה ומגדיל את כוחו - הן בתחומי ישראל, בביקורים בערים המעורבות וביישובים הבדואיים בנגב, והן בת חומי יו"ש, בביקורים בערים דוגמת שכם וחברון.

אנשי הפלג לשעבר ממשיכים להוציא את ביטאונם "אל מדינה", מקיימים מערך הסעות להר הבית וגם משתלבים במערך ההסעות של הפלג הדרומי, שמיוצג, כידוע, על ידי רע"מ ומנסור עבאס בממשלה. גם המו עצה העליונה לפסקי הלכה המזוהה עם הפלג הצפוני, בראשות ד"ר משהור פואז, ממשיכה לפעול.

"להעמיק קשרים בגדה"

באום אל פחם חושפים מנהלים ואנשי חינוך את תלמידיהם לתכנים של הפלג והתנועה הצפונית, וברהט פועל משרד לרישום ערבים ישרא לים לתוכנית לימודים באוניברסיט­ת חברון, אוניברסיטה שמזוהה לחלוטין עם חמאס. אחד הרכזים שמפעילים את משרד הרישום - מורה ואימאם ברהט, איש הפלג הצפוני לשעבר - מציין בפרסומיו כי מדובר באוניברסיט­ה שבה צמחו ראאד סלאח וכמאל ח'טיב סגנו,

 ?? ?? מפגש פעילי הפלג הצפוני עם השייח' סברי
מפגש פעילי הפלג הצפוני עם השייח' סברי
 ?? ??
 ?? ?? נשות המוראביטאת בעיר העתיקה
נשות המוראביטאת בעיר העתיקה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel