Israel Hayom

"נתעמת עם ישראל במנהרות"

הפלגים הזהירו מקיום מצעד הדגלים בי-ם ● חמאס ירה טיל מתוצרת רוסית נגד מטוסי חיל האוויר

- שחר קליימן ודנה בן שמעון

על רקע המתיחות בירושלים והירי לעבר הדרום ביום שני בערב, הפלשתינים נערכים לעימות הבא עם ישראל גם בעיר המנהרות בעזה. בכירים בג'יהאד האסלאמי ערכו אתמול סיור לצוות סוכנות הידיעות הצרפתית AFP במנהרות באזור חאן יונס.

בתוך המנהרה היו נורות חשמל, מע רכת אוורור וכבלי טלפון, שיאפשרו שהות ארוכה, וגם חדרים לאחסון נשק.

פעיל בג'יהאד האסלאמי אמר לרשת הצרפתית כי "יש לנו מנהרות שישמשו אותנו ללקיחת חיילים ישראלים בשבי, להדיפת תקיפות קרקעיות ישראליות ולביצוע פעולות שטח שונות".

בחמאס מבקשים לאותת לישראל כי "האצבע של פעילי הזרוע הצבאית של הארגון על ההדק". המשמעות היא שירי הרקטה מעזה לעבר ישראל שלשום אינו בהכרח אירוע חד פעמי. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, כינס אמש בלשכתו את הפלגים הפלשתי ניים ברצועה למה שהוגדר "דיון חי רום". בסיום הפגישה הוחלט "להעלות את מצב הכוננות בימים שנותרו מחג הפסח". כמו כן, הפלגים הזהירו מפני "קריאות המתנחלים לקיים את מצעד הדגלים בירושלים".

בתוך כך, הזרוע הצבאית של אר גון הטרור חמאס, גדודי עז א דין אל קסאם, הודיעה אתמול כי שיגרה טיל נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר שתקפו בדרום רצועת עזה. מקורות בארגו ני הטרור אישרו לרשת "אל מיאדין" הלבנונית כי מדובר בטיל קרקע אוויר מדגם סטרלה הרוסי. גם בעבר נעשה בו שימוש על ידי ארגוני הטרור בעזה.

עימות חריף התפתח בין רה"מ נפ תלי בנט ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בעקבות המתיחות הביטחונית מול עזה. בנט תקף את נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "נכשלת מול חמאס, אנ חנו מתקנים. במשמרת שלך המחבלים ירו על תושבי הדרום 13 אלף רקטות, ביצעו 1,500 פיגועים, שרפו 45 אלף דונם של שדותינו, הרגו 238 ישראלים ופצעו .1,700 ואתה? מעביר מזוודות דולרים לחמאס".

בליכוד הגיבו לראש הממשלה: "בנט, השקט שקיבלת בדרום הוא תו צאה של מבצע שומר החומות שהוביל ראש הממשלה נתניהו, וגם את זה הצ לחת לקלקל. כשאתה מצייץ על 'המ שמרת של נתניהו', אתה שוכח שב תקופה הזאת היית שר ביטחון וחבר קבינט. תם זמנה של ממשלת החולשה שלך. תתחיל לארוז".

 ?? ?? מנהרת תקיפה בחאן יונס צילום: אי.אף.פי
מנהרת תקיפה בחאן יונס צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? תקיפת צה"ל שלשום בעזה צילום: אי.פי
תקיפת צה"ל שלשום בעזה צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel