Israel Hayom

חקירת הטרגדיה: "היישוב מסוכן, הבנייה ללא פיקוח"

אחרי השריפה שבה נספתה ליבי קליך בת ה :3 בכבאות מפנים אצבע מאשימה ● "אדמה, שבו קרה האסון, הוא יישוב אקולוגי ללא חשמל, מים ודרכי גישה מסודרות"

- מישל מכול

הטרגדיה בצפון: בכיר במערך הכבאות מסביר בשיחה עם "ישראל היום" את הסיבה לפרוץ הש ריפה ביישוב האקולוגי אדמה שבגליל המערבי, שגבתה את חייה של ליבי קליך בת השלוש מפתח תקווה.

"היישוב אדמה הוא יישוב מסוכן מעצם זה שהוא יישוב אקולוגי ללא חשמל, מים ודרכי גישה מסודרות", הסביר הבכיר והוסיף כי "הבית ביישוב אדמה היה בנוי כולו מעץ, בין קורת עץ לאחרת היה קש דחוס. אלו חומ רים דליקים שנדלקו תוך שנייה והפכו למלכודת אש.

"אם זה היה יישוב מוכר, היינו רואים ברז כיבוי בכל כמה מטרים בודדים והיו דרכי גישה נוחות יותר. זה לא שאנחנו לא יכולים להגיע, אבל הגישה לבתים שם היא לא כביש סלול. אלו כבישי עפר וסלעים".

לדבריו, הבית שבו פרצה השרי פה שימש בית אירוח - עסק לכל דבר ועניין - דבר המצריך אישורים. "היות שהיישוב לא מוכר אז אין אישור כבאות, אין אישור מהמועצה המקומית כי גם אין מועצה. אם היישוב היה מוכר אז היינו מבקשים ממנו גלאי עשן ומ טפים כמו בכל בית אירוח. אין להם אישור של חברת חשמל כי אף אחד לא מכיר ביישוב".

לבסוף הוסיף הבכיר כי: "הבתים נב נים ביישוב כל אחד כרצונו, ללא שום פיקוח מהגורמים המוסמכים. כואב לנו על המשפחה והמקרה הטרגי שעברו, ומקווה שהמדינה תעשה משהו בנדון עם היישובים הללו".

בתוך כך, אברהם פילוסוף, סבה של ליבי שנספתה בשריפה שפרצה בג ליל, ספד לה אתמול בשיחה עם ניסים משעל וענת דוידוב ברדיו .103FM "ליבי ישנה בתוך אוהל שינה, ואביה תומר היה במקלחת. פתאום אירע פי צוץ והיו להבות ענק", סיפר, "ההורים יצאו לבלות איתה ועם אחיה, היתה שריפה ולא הצליחו להציל אותה".

עוד סיפר הסב כי "הטיסו את ההורים לבית החולים זיו ולרמב"ם, האם עברה לטיפול נמרץ. היא נכנסה לטיפול נמרץ, ושם התחילו לטפל בה. היא כבר חזרה להכרה, והיא לא מונשמת. היא עוד צריכה תחבושות. אסור היה לגשת אליה, בשל הסטריליות עדיין לא ראיתי אותה. אחותה היתה איתה כל הלילה".

כזכור, שלשום בבוקר הוצתה הש ריפה. מחקירה ראשונית של המקרה עולה כי האח הבכור, בן 6 ובעל צרכים מיוחדים, שיחק עם גפרורים שהציתו כליל את המבנה. האב הצליח לזרוק את הבן מהחלון ובכך הציל אותו, אך ליבי, שהיתה באותו הזמן במיטתה, נל כדה בלהבות.

 ?? צילום : דוברות כב ה צפון ?? הבית השרוף. בתמונה הקטנה: ליבי קליך ז"ל
צילום : דוברות כב ה צפון הבית השרוף. בתמונה הקטנה: ליבי קליך ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel